کاشانی: بازیکنان پرسپولیس نمی‌دانند میراث‌دار چه بزرگانی هستند/ طاهری برای تالار افتخارات باشگاه خیلی کارها کرده است!



  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی ,کاشانی

رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: بازیکنان جوان پرسپولیس نمی‌دانند که میراث‌دار چه بازیکنان بزرگی و با چه فرهنگ والایی هستند.

 جعفر کاشانی در گفت‌وگو با  فارس، در خصوص شرایط تیم فوتبال پرسپولیس، بحث ثبات مدیریت در این باشگاه، شایعه خستگی او از کار در پرسپولیس و موارد دیگر صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانیم.

 

 پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد. شما به عنوان رئیس هیأت مدیره در خصوص این تیم چه صحبتی دارید؟

خوشبختانه شرایط تیم خوب است و به نظر من باید آرام آرام بحث تداوم مدیریت در این باشگاه عملی شود تا پرسپولیس از تیم بودن درآمده و باشگاه شود! قطعا در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم یک باشگاه حرفه‌ای باشیم که دارای استادیوم و تشکیلات منظم است و موقعیت فعلی پرسپولیس این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

 

یعنی شما اعتقاد دارید که اگر مدیریت باشگاه پرسپولیس تغییر کند این باشگاه نمی‌تواند در آینده‌ای نزدیک حرفه‌ای باشد؟

اگر به سوابق امر توجه کنیم می‌بینیم که چون ثبات مدیریتی نبوده، حرفه‌ای هم نشده‌ایم. برای همین می‌گویم که ورزش باید خصوصی باشد تا با استفاده از صاحبان سرمایه و بهره‌گیری از بهترین امکانات برای پیشرفت در ورزش استفاده شود. قطعا در صورتی که ورزش خصوصی شود می‌توان برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت انجام داد. همچنین در این صورت قادر خواهیم بود از هواداران و پیشکسوتان در زمینه اداره باشگاه استفاده کنیم اما وقتی باشگاهی دولتی باشد تمام این مسائل دغدغه است. 

 

 آقای کاشانی! به نظر می‌رسد حالا که صحبت از تغییرات احتمالی در مدیریت باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد به نظر می رسد شما می خواهید شرایط را به گونه‌ای نشان بدهید که با رفتن طاهری از پرسپولیس این تیم دچار مشکل می‌شود.

نه صحبت‌های من فرمایشی نیست. ما هر صحبتی که انجام می‌دهیم باید در قیاس با گذشته این کار را بکنیم. چرا که نمی‌دانیم در آینده قرار است چه اتفاقی بیفتد. امیدوارم شرایط برای تدوام مدیریت باشگاه فراهم باشد چرا که در این صورت باشگاه ترقی می‌کند و ما باید تیم‌داری را به سمت باشگاه‌داری ببریم! باید مثل همه دنیا الگوهای خوبی داشته باشیم و این موضوع باعث پیشرفت پرسپولیس خواهد شد. 

 

 شما در حالی صحبت از تداوم مدیریت طاهری در پرسپولیس می‌کنید که بحث بازنشستگی وی از اول آذر ماه خیلی جدی مطرح شده و در این شرایط او قاعدتا نمی‌تواند به کارش در پرسپولیس ادامه دهد.

باز هم حرف‌‌هایم را تکرار می‌کنم. امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که در باشگاهی مثل پرسپولیس بتوانیم از ظرفیت همه افراد و پتانسیل آنها استفاده کنیم. 

 

شنیده می‌شود شما در یک محفل خصوصی عنوان کردید که به دلیل فشار کار در پرسپولیس و حاشیه‌های به وجود آمده از کار در این باشگاه خسته شده‌اید. آیا این موضوع را تائید می‌کنید؟

من که خیلی وقت است خسته شده‌ام! آرزوی من این است که پرسپولیس باشگاه شود! امیدوارم روزی باشد که این باشگاه سازمان داشته باشد و همچنین از تالار افتخارات بهره ببرد تا بازیکنان فعلی ببینند چه کسانی قهرمانان پیشین این باشگاه بودند. قهرمانان نسل‌های گذشته کجا هستند؟ نسل امروز باید ببینند که فرهنگ پرسپولیس را از چه بزرگانی به ارث برده‌اند و متوجه شوند که پیراهن چه بزرگانی را پوشیده‌اند. هواداران پرسپولیس به دلیل ستاره‌های گذشته جذب این تیم شده‌اند. 

 

 اما جواب سؤال ما را ندادید! آیا از کار در پرسپولیس خسته‌ شده‌اید؟

سن و سال من بالاست. همه ما روزی رفتنی هستیم همانطور که صفر ایرانپاک، همایون بهزادی، حمید شیرزادگان، ناصر حجازی، منصور پورحیدری و ... رفتند. با این همه هر کاری که برای بالا رفتن فرهنگ پرسپولیس باشد من حاضرم انجام دهم. ما سال‌ها زحمت کشیده‌ایم که پرسپولیس باشگاه شود! 

 

 شما مدت‌های طولانی است که در مصاحبه‌هایتان از باشگاه شدن تیم پرسپولیس صحبت می‌کنید اما سؤال اینجاست که خود شما که سال‌ها در این باشگاه حضور دارید چه قدمی برای این موضوع برداشته‌اید؟

همین حالا تیم به لطف شهرداری تهران دارای استادیوم شده و این استادیوم در حال تجهیز شدن است. به مرور روابط بین‌الملل، کمیته انضباطی و موارد دیگر تشکیل می‌شود و کم کم باید زیرساخت‌های این موضوع صورت بگیرد. باید به گونه‌ای کار کنیم که خانواده‌ها هم عضو باشگاه شوند و این خواص هستند که می‌توانند مشکلات باشگاه را حل کنند. فکر می‌کنید اروپایی‌ها چطور باشگاه‌داری می‌کنند؟ روزی که ببینم در رستوران باشگاه 2 هزار نفر مشغول غذا خوردن هستند واقعا خوشحال می‌شوم و یا اینکه شاهد باشم در تالار افتخارات باشگاه پرسپولیس پر از جام‌هایی باشد که در طی این سال‌ها به دست آمده است. ورزش در دنیای امروزه برای تفریح کردن نیست بلکه عامل جذب کلیه گروه‌هاست. سعی کنیم اینقدر از بدی‌ها حرف نزنیم و خوبی‌ها را هم ببینیم. 

 

 به نظر شما بازیکنان فعلی پرسپولیس می‌دانند که چه گذشته‌ای پشت این باشگاه قرار دارد؟

بازیکنان فعلی که جوان هستند و نمی‌دانند کجا بازی می‌کنند اما سؤال من این است که آیا بازیکنان فعلی فوتبالیست‌های قدیمی پرسپولیس را می‌شناسند؟ ما باید باشگاه باشیم! باید تالار افتخارات داشته باشیم. آن زمان وقتی فرشاد پیوس به زمین می‌آمد 100 هزار نفر منتظر گل بودند و او فرهنگ بالای باشگاه را نشان می‌داد اما بازیکنان فعلی جوان هستند. پرسپولیس باید باشگاه شود تا همه چیز سر جای خودش باشد. ما باید تالار افتخارات داشته باشیم تا امروزی‌ها بدانند در چه تیمی بازی می‌کنند. بازیکنان امروزی نمی‌دانند میرات‌دار چه بازیکنان بزرگ و چه فرهنگ غنی هستند و باید تالار افتخاراتی داشته باشیم که بازیکنان از گذشته و عقبه باشگاه خودشان مطلع باشند.

 

 شما از ثبات مدیریت سرپرست فعلی باشگاه صحبت می‌کنید اما سؤال ما این است که طاهری برای همین تالار افتخارات باشگاه که شما از آن دم می‌زنید چه کارهایی انجام داده است؟

خیلی کارها کرده است! الان استادیوم داریم و آرام آرام در حال گام برداشتن هستیم. اما این مسائل زمانی مسجل می‌شود که مدیریت تداوم داشته باشد!

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------