استقلال به پاکسازی و سالم‌سازی نیاز دارد/ تازه کارم شروع شده است!



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی, باشگاه استقلال

مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه این باشگاه به سالم‌سازی، بازسازی و پاکسازی نیاز دارد گفت: اجازه نمی‌دهم کسانی که میلیاردها بدهی در استقلال بر جای گذاشته اند، دوباره به باشگاه برگردند.

 سیدرضا افتخاری در گفتگو با مهر، به شرایط این روزهای باشگاه استقلال پرداخت و تاکید کرد تا زمانی که در استقلال باشد، از منصوریان حمایت می‌کند. افتخاری با بیان اینکه استقلال متاقضی مدیریت زیاد دارد، گفت: به کسانی که میلیاردها بدهی در باشگاه بر جای گذاشته اند اجازه بازگشت نمی دهم. وی همچنین به بحث کم کاری بازیکنان استقلال، انتخاب سرمربی خارجی برای این تیم و خرید بازیکنان جدید واکنش نشان داد که مشروح این گفتگو در زیر می آید:

 

حضورم در استقلال غیرمترقبه بود!

حضور من در باشگاه استقلال غیرمترقبه بود. وزارت ورزش در شرایطی باید تصمیم گیری می کرد و در نهایت قرعه به نام من در آمد.

 

میراث سختی به استقلال و پرسپولیس رسیده

زمانی که می خواستم به استقلال بیایم می دانستم باشگاه اوضاع خوبی ندارد. نه تنها استقلال که پرسپولیس هم همینطور بود. آنچه که به ارث رسیده کار را سخت می کند.

 

بدهی ها را باید تقسیم بندی کرد

بدهی های باشگاه روی هم انباشته و سنگین شده است. من روز گذشته به وزیر ورزش و جوانان هم این مطلب را گزارش دادم و گفتم که پرداخت بدهی ها در دو فاز کوتاه و بلندمدت باید در برنامه باشد.

 

باشگاه باید نفس راحت بکشد

بدهی کسانی که مبلغش زیاد نیست باید در کوتاه مدت پرداخت شود و بدهی های سنگین هم در بلند مدت. اگر این بدهی ها پرداخت شود باشگاه نفس راحتی می کشد. اگر الان هم باشگاه درآمدی دارد، همه انتظار دارند در جهت تقویت تیم باشد. این کار را سخت کرده است.

 

استقلال تکان خورد

از زمانی که من آمدم، استقلال روند رو به رشدی داشته است. ما تغییراتی داشتیم و تیم تکان خورد تا بازی با تراکتورسازی که باختیم. تا آن موقع در لیگ یک باخت آوردیم که نتایج قابل قبول بود.

 

تیم اول فصل عقب افتاد

من در ابتدای فصل مدیرعامل نبودم. آن موقع تیم نتیجه نمی گرفت و عقب افتاد ولی این قابل جبران است. استقلال بازیکنان و سرمربی جوان خوبی دارد که باید به آنها فرصت داده شود.

 

وزیر گفت به منصوریان زمان بدهید

یکی از توصیه های وزیر همین بود که مربی وقت داشته باشد تیمش را آماده کند. هر مربی در کوران مسابقات سبک و روش خاص خودش را دارد تا تیمش آماده شود. فکر می کنم باید به منصوریان فرصت کافی داده شود و از سوی باشگاه و هواداران حمایت شود.

 

عقل سلیم می گوید تا هستم منصوریان باشد

من در رختکن به بازیکنان استقلال هم گفتم تا زمانی که هستم از منصوریان حمایت می کنم و او هم هست. منطق و عقل سلیم این را می گوید. اگر قرار باشد با یکی، دو باخت مربی عوض شود، پس تیم های مطرح اروپایی مثل منچستریونایتد، آرسنال و لیورپول که میلیون ها دلار هزینه می کنند باید چه کار کنند؟ مگر آن تیم ها نمی بازند؟ اصلا مگر همین پرسپولیس و تراکتورسازی در هفته چهاردهم نباختند؟

 

استقلال متقاضی مدیریت زیاد دارد!

متاسفانه باشگاه استقلال متقاضی مدیریت زیاد دارد و همین مسئله باعث ایجاد مشکلات زیادی شده است.

 

از دو طریق استقلال را می زنند

همان ها که متقاضی مدیریت هستند، از دو طریق برای رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند. اول زدن سرمربی و دوم زدن مدیرعامل. آنها عواملشان را تحریک می کنند که در فضای مجازی و فضای عمومی سرمربی و مدیرعامل را تخریب کنند.

 

اجازه نمی دهم کسانی که میلیاردها بدهی گذاشته اند، برگردند

من همینجا آب پاکی را روی دست همه می ریزم. اجازه نمی دهم کسانی که میلیاردها بدهی در استقلال بر جای گذاشته اند، دوباره به باشگاه برگردند. وزیر ورزش هم همین مطلب را گفت.

 

اگر دلشان سوخته در خدمتشان هستم

شعار وزیر ورزش، شعار من هم هست. حالا اگر آقایان (مدیران و مسئولان پیشین باشگاه) می خواهند به استقلال کمک کنند و دلشان سوخته، در خدمتشان هستیم و از راهنمایی هایشان استفاده می کنیم.

 

تمام شد روزهایی که بیایند باشگاه را بگیرند

اگر فکر می کنند می توانند با اقدامات تحریک آمیز و تخریب تیم و سرمربی می توانند بیایند تیم را بگیرند، باید بگویم تمام شد آن روزها.

 

هیولا را همان آقایان درست کرده بودند

اینکه می گویند هیولای درون استقلال عامل مشکلات است، این هیولا را همان آقایان درست کرده بودند. الان خودم تصمیم می گیرم و اجازه نمی دهم هیچکس دیگری برای باشگاه تصمیم گیری کند.

 

راه را بر روی خیلی ها بستم

من دنبال این هستم که باشگاه محیط سالم داشته باشد و کار سالم صورت بگیرد. شاید خیلی ها هم ناراحت باشند ولی من راه را روی خیلی ها بستم.

 

حریفشان می شوم

اگر دوستان جا نزنند، من حریف این هیولا و این افراد هستم. سالها در فوتبال بوده ام. همه مرا می شناسند و می دانند دنبال چیزی نیستم.

 

 شخصا روی قراردادها نظارت می کنم

 از این به بعد شخصا روی مذاکره با بازیکنان و بستن قراردادها نظارت می کنم. من هیچ واسطه ای نمی فرستم و مستقیم مذاکره می کنم. اگر این رویه حفظ شود خیلی از منافع باشگاه حفظ می شود و بودجه تیم پاسخگوی نیازها خواهد بود.

 

اختلاف نظر درباره منصوریان؟

درباره اختلاف نظری که گفته می شود نسبت به ادامه کار منصوریان در تیم وجود دارد باید بگویم خیال همه راحت؛ عزل و نصب سرمربی در باشگاه بر عهده مدیرعامل است. بقیه اعضای باشگاه می توانند پیشنهاد بدهند ولی عزل و نصب بر عهده من است. اگر به این جمعبندی برسم که باید سرمربی عوض شود این کار را می کنم و اگر به این جمعبندی برسم که عده ای دنبال منافع خود هستند جلویشان می ایستم.

 

در باشگاه اختلاف نداریم

باید بگویم در باشگاه اختلافی نداریم. معینی و زمانی هم عضو هیات مدیره هستند و نمی شود گفت صحبت نکنند. مدیرعامل وظیفه دارد به این مسائل رسیدگی کند.

 

واکنش به بحث انتخاب مربی خارجی

این بحث ها برای زمانی است که می خواهند تیم را اول فصل ببندند نه الان که تیم بسته شده و بگویند سرمربی خارجی بیاوریم. ما هنوز به منصوریان فرصت آنچنانی نداده ایم. در آینده اگر بخواهیم کار حرفه ای انجام دهیم و تیم خوب ببندیم، قبل از شروع فصل باید این کار را کرد.

 

منصوریان هنوز تیمش را پیدا نکرده است

وقتی استقلال قبل از شروع فصل بازیکن می گرفته، جنسش جور نبود. الان منصوریان دارد بازیکنان را تست می کند ببیند کدام یک جواب می دهند! برای همین تغییراتی در خطوط مختلف داشتیم. منصوریان هنوز تیمش را پیدا نکرده تا روان بازی کند.

 

هواداران حق دارند ولی چاره ای نداریم

هواداران حق دارند که از نحوه بازی تیم راضی نباشند. آنها در سرما و گرما می آیند و تیم را تشویق می کنند. به هر حال از تیمشان توقع دارند و ناراحت می شوند. ما هم ناراحت می شویم ولی چاره ای نداریم وباید صبر کنیم.

 

خروجی ما کمتر از ۶ بازیکن است

منصوریان هنوز لیست بازیکنان مازادش را نداده ولی خروجی ما کمتر از ۶ بازیکن است. منتظریم بعد از بازی با سپاهان در این خصوص صحبت کنیم.

 

۳ بازیکن جدید می گیریم

در لیست منصوریان سه بازیکن به استقلال اضافه خواهند شد. ما هم قبول کردیم و به سرمربی گفتیم ابتدا تصمیمش را بگیرد و بعد از بازی با سپاهان نظر نهایی اش را بگوید. با اضافه شدن این بازیکنان و بازگشت مصدومان قطعا در دور برگشت دغدغه ای نداریم

 

گفتند پرسپولیس دنبال رفیعی است

از اول هم قرار نبود رفیعی به استقلال بیاید! امیر قلعه نویی به من گفت دل رفیعی جای دیگری است و پرسپولیس هم دنبالش است ولی او خودش دوست دارد به خارج برود. ما هم پیغام دادیم و خودم هم با قلعه نویی صحبت کردم ولی به نتیجه نرسیدیم.

 

حرف حجازی را قبول ندارم

در استقلال هیچ بازیکنی به دنبال زمین زدن سرمربی نیست و کم کاری نمی کند برای همین حرف آتیلا حجازی را قبول ندارم. اگر بازیکنی بخواهم کم کری کند، اول خودش زمین می خورد. هیچ بازیکنی خودکشی نمی کند.

 

یکی دو مورد اختلاف را خودم حل کردم!

به هر حال سوء تفاهم و اختلافاتی بین سرمربی و بازیکن پیش می آید که این طبیعی است. به عنوان مثال یکی، دو مورد از انی مشکلات را خودم حل کردم و تمام شد. الان تیم ما همدل است.

 

هنوز کارم را در استقلال شروع نکرده ام!

درباره این خبر که گفته اند افتخاری از استقلال می رود باید بگویم من هنوز کارم را شروع نکرده ام و نمی خواهم از استقلال جدا شوم. در این مدت داشتم وضع موجود را حفظ می کردم تا نسبت به شرایط شناخت کامل پیدا کنم.

 

با حمایت وزیر کارم را شروع می کنم

من روز گذشته در جلسه با وزیر ورزش برنامه هایم را ارائه کردم و حمایت ایشان را هم گرفتم. از امروز هم کارم را شروع می کنم.

 

پاکسازی، سالم سازی و بازسازی هدفم است

سه هدف در استقلال دارم. پاکسازی، سالم سازی و بازسازی. اگر این سه کار انجام شود، آن موقع باشگاه، باشگاهی می شود که هواداران انتظارش را دارند و محیط آن سالم می شود.

 

مشکلات کم نیست ولی صبرم زیاد است

در باشگاه استقلال مشکلات کم نیست و مسائل زیادی وجود دارد ولی صبرم زیاد است.

 

احترام دایی و منصوریان واجب است

من کاری به اخلاق علی دایی ندارم ولی او برای زحماتی که برای فوتبال ما کشیده احترامش بر همه واجب است. حرمت پیشکسوت باید حفظ شود. اگر روی فشار و در حالت عصبانیت حرفی زده می شود، نباید به دل گرفت. البته این تفکر را باشگاه نفت هم باید درباره منصوریان داشته باشد. اگر حرمت همدیگر را نگه ندارند بقیه سوء استفاده می کنند.

 

به حیدریان چِک نداده ام

من هنوز به محمدرضا حیدریان (بازیکن پیشین تیم فوتسال استقلال) بابت طلب ۱۰ سال پیشش از باشگاه استقلال چک نداده ام. به حیدریان گفتم نامه ای بدهد که دستور پرداخت مطالباتش را بدهم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------