فینالیست‌های چهار وزن دوم مشخص شدند



اخبار,اخبار ورزشی,مسابقات کشتی


 اخبار ورزشی - کشتی آزاد قهرمانی آسیا - قزاقستان؛
فینالیست‌های چهار وزن دوم مشخص شدند

مرحله گروهی چهار وزن دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در حالی به پایان رسید که از میان نمایندگان ایران رضا افضلی، مسعود اسماعیل‌پور و مصطفی حسین‌خانی موفق به حضور در دیدار نهایی شدند تا کاروان اعزامی ایران در آستانه کسب سه مدال طلای دیگر باشد. این در حالی است که کشتی‌گیران آزادکار ایران در روز نخست این مسابقات نیز موفق به کسب سه مدال طلا شده بودند.

به گزارش مهر، در ادامه بیست و هفتمین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا که در آستانه جریان دارد و در چارچوب دومین روز این رقابت ها، امروز پنجشنبه دیدارهای مرحله گروهی اوزان61، 70، 74 و 97 کیلوگر برگزار شد که با فینالیست شدن سه نماینده ایران و حذف یکی از آنها همراه بود.

مبارزه اسماعیل‌پور با حریف هندی برای طلا
در جریان این روز از مسابقات و در وزن در وزن 61 کیلوگرم مسعود اسماعیل‌پور که در دور نخست استراحت داشت، در دور دوم مقابل "بازار بازار قلی یف" از قرقیزستان که مدال برنز جهان و عنوان پنجم المپیک پکن را در اختیار دارد، به پیروزی 7 بر 4 دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. این آزادکار در این مرحله  با نتیجه 14 بر 9 مقابل "دولت نیازبیکوف" به پیروزی رسید و فینالیست شد. این پیروزی در حالی برای نماینده وزن 61 کیلوگرم ایران رقم خورد که حریف قزاق او  مدال برنز جهان و عنوان پنجمی المپیک لندن را در اختیار داشت.

اسماعیل پور در دیدار نهایی  و برای کسب مدال طلا با "باجینش باجرانگ" از هندوستان مبارزه خواهد کرد.

کشتی‌گیر تاجیکستان حریف حسین‌خانی در فینال
در روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا و در وزن 70 کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور نخست مقابل هیو لینگ از چین با نتیجه 12 بر یک به برتری دست یافت. وی مبارزه دور دوم را با پیروزی 12 بر یک (با ضربه فنی) مقابل "دوکان تات" از ویتنام به پایان رساند..حسین خانی در مرحله نیمه نهایی نیز موفق شد با نتیجه 10 بر صفر "اختیار نوروزاف"، کشتی‌گیر ازبکستانی را شکست دهد و راهی دیدار فینال شود.

حریف حسین‌خانی در دیدار پایانی "سومیرشو وخیدوف" از تاجیکستان است.

افضلی برای طلایی شدن به مصاف نماینده مغولستان می‌رود
در وزن 74 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا نیز رضا افضلی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل "ریوچی یامانکا" از ژاپن با نتیجه 10 بر صفر شکست. با کسب این پیروزی افضلی به مرحله نیمه نهایی صعود و در این مرحله هم موفق شد "کانگ ژانگ" ازچین را 10 بر صفر شکست داده و فینالیست شود.

" پاریو جان آناربات" از مغولستان کشتی‌گیری است که افضلی باید در دیدار نهایی با او مبارزه کند.

حامد طالبی، ناکام در کسب مدال
در میان نمایندگان ایران در روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا حامد طالبی تنها کشتی گیری بود که از صعود بازماند. این آزادکار وزن 97 کیلوگرم در نخستین مبارزه خود با نتیجه 10 بر صفر از سد "ژی ژانگ" از چین گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل "الیهان ژومایف" از قزاقستان با نتیجه 4 بر 7 مغلوب شد. بدین ترتیب طالبی منتظر حضور حریفش در دیدار فینال ماند تا در گروه شانس مجدد بتواند برای کسب مدال برنز مبارزه کند اما حریف او شکست خورد و به همین دلیل طالبی از دور مسابقات کنار رفت.

در این وزن "موسی یف" از قرقیزستان و "دوریج خاند خودیربولقا" از مغولستان فینالیست شدند.

به گزارش مهر، نخستین روز مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا با صدرنشینی تیم ایران به پایان رسید. در این روز سید احمد محمدی در وزن 65 کیلو، میثم مصطفی جوکار در وزن 86 و کمیل قاسمی در 125وزن  کیلوگرم 3 مدال طلا برای ایران کسب کردند. مهران رضا زاده هم در وزن 57 کیلوگرم نیز به مقام پنجم رسید.
اخبار ورزشی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------