خجسته: پول اجاره مغازه‌ام را ندارم و دولت یارانه‌ام را قطع کرده/ پسرم اگر انتقاد کند محروم می‌شود!



  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی ,خجسته

پدر جودوکار حاضر در اردوی تیم ملی با انتقاد از شرایط مالی فرزندش گفت: فدراسیون جودو ملی پوشان را ممنوع المصاحبه کرده است و اگر کسی انتقاد کند محروم می‌شود.

 محمدتقی خجسته در گفت‌وگو با  فارس، از شرایط بد مالی فرزندش که این روزها در اردوی تیم ملی جودو حضور دارد، گفت: متاسفانه شرایط مالی خانواده ما اصلا مساعد نیست و کسی هم نیست که به فریاد ما برسد. شرایط مالی علیرضا که عضو تیم ملی جودو است، اصلا خوب نیست. من هر چه در طول این چند سال داشتم را خرج هزینه‌های هر سه فرزندانم کرده‌ام. علیرضا در جودو فعالیت می‌کند، مهدی در رشته فوتبال و دخترم در رشته تکواندو زیر نظر مینو مداح در کرج فعالیت می‌کند. برای هر سه فرزندم هزینه کرده‌ام تا یک روزی برای کشورمان افتخارآفرینی کنند. 

 

وی در ادامه افزود: بنده یک مغازه استیجاری دارم که متاسفانه به دلیل شرایط بد اقتصادی دو ماه است که کرایه مغازه‌ام را پرداخت نکرده‌ام و حالا ناچارم تعطیل کنم. دولت متاسفانه یارانه ما را قطع کرده و چون شرایط مالی خوبی داریم دیگر یارانه نیز به ما تعلق نمی‌گیرد (باخنده).

 

محمدتقی خجسته در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: پسرم سهمیه حضور در المپیک برزیل را کسب کرد، اما با توجه به اینکه در قرعه مسابقات نماینده رژیم اشغالگر قدس نیز حضور داشت، مسئولان ورزش اعلام کردند که صلاح نیست علیرضا خجسته در المپیک حضور داشته باشد و ما نیز به خاطر مملکت‌مان با خواسته آنها موافقت کردیم. در آن مقطع به ما اعلام کردند که بگوییم به دلیل مشکلات فردی علیرضا از حضور در مسابقات المپیک انصراف داده است، اما آنها رفتند همه جا گفتند که به دلیل مشکلات خانوادگی خجسته راهی المپیک نمی‌شود. حالا همه از من سوال می‌کنند که چرا همسرت را طلاق داده‌ای؟! آبرویی دیگر برایمان نمانده است و متاسفم از اینکه با این همه فداکاری‌های پسرم حالا او به کلی فراموش شده است. 

 

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: علیرضا 15 ژانویه قرار است راهی مجارستان شود و پس از آن راهی کشور پرتغال می‌شود تا در یک تورنمنت شرکت کند. یک ورزشکار حرفه‌ای به هر حال نیاز به مکمل و لباس‌های گران قیمت جودو دارد، اما من دیگر توان فراهم کردن این شرایط را ندارم. علیرضا هزینه خرید لباس جودو را هم ندارد. متاسفم از اینکه مسئولان فدراسیون قبل از المپیک قول داده بودند که 4 دست لباس جودو به او بدهند، اما چون او در المپیک حضور نداشت آن لباس‌ها نیز به علیرضا تعلق نگرفت. دوران سرپرستی گواری مسئولان کمیته ملی المپیک 35 میلیون چک به سرپرست فدراسیون جودو دادند که پس از کسر 10 درصد از آن مبلغ تنها 30 میلیون تومان به پسرم تعلق گرفت. 

 

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فدراسیون جودوکاران را ممنوع‌ المصاحبه کرده من تصمیم گرفتم صحبت کنم، چرا که اگر پسرم از شرایط خود انتقاد می‌کرد او را محروم می‌کردند، اما من انتقاد می‌کنم و از چیزی هم ترسی ندارم. فقط امیدوارم یک اسپانسر پیدا شود تا مشکلات علیرضا حل شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که گویا خجسته به دنبال یک شغل مناسب می‌گردد و آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ گفت: علیرضا به خاطر حضور در اردوهای تیم ملی از سوی اساتید دانشگاه حذف شد و نتوانست ادامه تحصیل دهد. حالا به دنبال شغلی می‌گردد که بتواند در کنار ورزش درآمدی هم داشته باشد. واقعا من دیگر با شرایط فعلی توانایی پرداخت هزینه‌های او را ندارم. این اصلا خوب نیست که او در این سن و سال برای خرید لباس 150 هزار تومانی از من پول بخواهد. 

 

خجسته در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون به فرزند شما که در اردوی تیم ملی حضور دارد حقوق ماهیانه پرداخت نمی‌کند؟ گفت: پسر من در اردوهای تیم ملی حضور دارد و ماهیانه 600 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند که این پول حتی هزینه ایاب و ذهاب او هم نمی‌شود. واقعا نمی‌دانم که باید ما چطور هزینه‌های سنگین او را پرداخت کنیم.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------