وزیر ورزش و جوانان : بعد از برجام میزبانی های جهانی را با آغوش باز به ایران می دهند



  اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی, وزیر ورزش

مسعود سلطانی فر گفت: برگزاری دوی بین المللی پارس اتفاق خوبی است که فدراسیون جهانی به ایران واگذار کرده و حدود ۲۰۰ ورزشکار از ۴۰ کشور دنیا در آن حضور دارند.

به گزارش مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر  در افتتاحیه مسابقات بین المللی دوی پارس که صبح امروز جمعه ۱۸ فروردین ۹۶ با حضور دکتر نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور و حدود ۷۰۰ دونده داخلی و خارجی از ۴۰ کشور دنیا برگزار شد گفت: بعد از اجرای برجام و برطرف شدن تحریم ها میزبانی مسابقات بین المللی را با روی باز به ایران می سپارند و ما شاهد هستیم در چند ماه اخیر میزبانی مسابقات کشتی آزاد و فرنگی و مسابقات شطرنج بانوان جهان که با حضور ۶۳ شطرنج باز بزرگ دنیا در ایران برگزار شد.

 

وی ادامه داد: بعد از اجرای برجام شرایط خوبی به وجود آمده که ما بتوانیم از ظرفیت های  بین المللی ورزش و فدراسیون های جهانی و همچنین ظرفیت کشورهای دیگر استفاده کنیم. ما می توانیم از این به بعد دوره های آموزشی مختلف برگزار کنیم و از این جهت ورزش کشورمان را رشد و توسعه دهیم.

 

سلطانی فر تصریح کرد: هدف وزارت ورزش و جوانان گسترش مطلوب ارتباطات بین الملی با کشورهای جهان در زمینه رویدادهای ورزشی، اعزام ورزشکاران و مربیان،  تبادل دانش فنی برگزاری دوره های داوری و آموزشی و در نهایت مراودات موثر ورزشی در سطح جهان است.

 

وی به ۲ پیروزی خوب تیم ملی فوتبال برابر قطر و چین در راه جام جهانی اشاره کرد و گفت:  برگزاری دوی بین المللی پارس نیز اتفاق خوبی است که فدراسیون جهانی به ایران واگذار کرده و حدود ۲۰۰ ورزشکار از ۴۰ کشور دنیا در آن حضور دارند.

 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما بر خلاف برخی کشورها که سیاست خاصی در خصوص اتباع برخی کشورها اعمال می کنند با توجه به امنیت پایدار و با ثباتی که کشورمان دارد میزبان همه مردم دنیا از جمله ورزشکاران و گردشگران و هر کسی که در هر عرصه ای با ما تعامل دارد هستیم.

 

سلطانی فر اظهار داشت: آماده ایم تا دستاوردها و پیشرفت های کشورمان را در عرصه های مختلف به دنیا نشان دهیم و از طریق گسترش تعاملات هم دنیا را از ظرفیت های خودمان منتفع کنیم و هم بتوانیم از ظرفیت های دیگران استفاده کنیم.

 

وی با بیان این مطلب که روند حوادث و وقایع کشور در عرصه های مختلف بسیار امیدوار کننده است پیش بینی کرد سال ۹۶ هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ سیاسی سالی خوب برای ایران باشد و افزود: امیدوارم همراه با هموطنانمان در سراسر دنیا که هر تپش قلبشان و هر جوشش خونشان برای عزت و آبادانی و بزرگی و کرامت ایران است در این دستاوردها سهیم باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------