اعتراض دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یاسوج به وضعیت خوابگاه‌



اخبار,اخبار دانشگاه

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس کوثر یاسوج بعلت نبود خوابگاه مناسب مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع و اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا، این دانشجویان دختر که مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به نبود خوابگاه مناسب تجمع کرده بودند، خواستار رسیدگی مسئولان استان به وضعیت خود شدند.

 

یکی از این دانشجویان در این رابطه گفت: خوابگاه دانشجویی پردیس کوثر یاسوج در زلزله اردیبشهت ماه یاسوج و سی سخت آسیب دیده و دیواره های آن ترک خورده است و به هیچ وجه مناسب نیست.

 

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه ساختمانی جدید را بعنوان خوابگاه برای ما اجاره کرده‌اند، افزود: ظرفیت هر اتاق هشت نفر است اما در حال حاضر در هر اتاق ۱۸ نفر اسکان دارد و از داشتن کمترین امکانات رفاهی محروم هستیم.

 

نوروز هاشمی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه به ایسنا گفت: دانشگاه فرهنگیان با افزایش 25درصدی پذیرش دانشجو در سراسر کشور مواجه شد که در استان نیز به تبع کشور با افزایش مواجه شدیم.

 

وی افزود: با توجه به درخواست مسئولان پردیس، خوابگاهی که برای دانشجویان پردیس کوثر در نظر گرفته ایم و اجاره کرده ایم که بیش از دانشجویی پیش بینی شده دانشجو به استان داده شد.

 

هاشمی اظهارکرد: خوابگاه قبلی پردیس که در زلزله خساراتی به آن وارد شده از نظر دفتر فنی استانداری، نوسازی مدارس، معاون طرح و برنامه دانشگاه و شورای عمران دانشگاه این خوابگاه مشکلی ندارد.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: می توانیم بخشی از دانشجویان را در این خوابگاه اسکان دهیم که فضای مطلوبتری نیز دارد اما دانشجویان به اسکان یافتن در این خوابگاه اعتراض دارند.

 

هاشمی تصریح کرد: به همراه مدیر سیاسی و انتخابات و مدیرکل دفتر فنی استاندار در جمع دانشجویان معترض حضور یافتیم و با آنها صحبت کردیم که همه تایید کردند خوابگاه ما مشکلی برای اسکان ندارد.

 

وی در خصوص اسکان 18 نفر دانشجو در هر اتاق خوابگاه ضمن تایید این موضوع ادامه داد: وقتی دانشجوی ما افزایش یافت و دانشجویان نیز از اسکان در خوابگاه قبلی بعلت ذهنیت از آسیب دیدن خوابگاه در زلزله خودداری می کنند مجبور شدیم در هر اتاق که 8 نفر اسکان داشت، 18 نفر را اسکان دهیم اما اگر برخی از دانشجویان قبول کنند که در خوابگاه قبلی اسکان یابند مشکلاتشان کمتر خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از نظر مسئولان دانشگاه، فنی استان و متخصصان امر حضور دانشجویان در خوابگاه قبلی پردیس کوثر یاسوج مشکلی ندارد و سازه این خوابگاه ایمن است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------