آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

انتقاد مسعود پزشکیان از احداث دانشگاه‌های بی‌هدف در کشور



اخبار,اخبار دانشگاه,مسعود پزشکیان

نایب رییس مجلس، با بیان اینکه ۲۸۰۰ دانشگاه در کشور وجود دارد که تمام اروپا این میزان دانشگاه ندارد، گفت: در این دانشگاه‌ها رشته هایی آموزش داده می‌شود که در جامعه کارآیی ندارد.

به گزارش خانه ملت، مسعود پزشکیان به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه های کیش حضور یافت.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انسانی ارزش دارد که علم و دانش داشته و آگاه است، گفت: نگرش ها آینده انسان را می سازد و قدر و ارزش انسان به اندازه نگرش آن بوده و انسان به اندازه دغدغه ها و نگرانی هایش انسان است.

 

انتقاد از احداث دانشگاه های بی هدف در سراسر کشور

وی با تأکید بر لزوم تناسب بین رشته های دانشگاهی و بازار کار، افزود: علمی را باید آموزش داده و رشته ای را باید تقویت کرد که زمانی که دانشجو فارغ التحصیل می‌شود بتواند در آن رشته فعالیت کاری داشته باشد.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از احداث دانشگاه های بی هدف در سراسر کشور، ادامه داد: متاسفانه در هر منطقه‌ای دانشگاه های فراوانی احداث شده و به ایجاد دانشگاه های بی هدف افتخار می شود. 

 

۲۸۰۰ دانشگاه در کشور وجود دارد 

وی با بیان اینکه ۲۸۰۰ دانشگاه در کشور وجود دارد که تمام اروپا این میزان دانشگاه ندارد، اظهار داشت: در این دانشگاه‌ها رشته هایی آموزش داده می‌شود که در جامعه کارآیی ندارد، لذا توسعه بدون تناسب بی معنا است که متاسفانه ما به این بی معنا بودن افتخار می کنیم.

 

پزشکیان افزود: سیاست ما متناسب با نیازهای جامعه نبوده است، در حالی که دانشگاه ها، علما و دانشمندان باید بر اساس نیاز جامعه تربیت شوند.

 

آینده کشور توسط جوانان ساخته می‌شود

وی با بیان اینکه آینده کشور توسط جوانان ساخته می‌شود، ادامه داد: باید علم، مهارت و انگیزه را به جوانان منتقل کرد تا فردا بتوانند از این طریق مشکلات و گره‌های جامعه را باز کنند، البته هیچ مشکلی وجود ندارد که نتوان برای آن راه حلی یافت.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در شرایط تحریم ها تنها یک راهکار برای حل مشکلات وجود دارد و آن راهکار این بوده دانشمندان دانشگاهیان برای حل مشکلات راه حل ارائه دهند، تأکید کرد: با علم باید به مهارت دست یافت و سپس این مهارت را می توان در جمع خرج کرده و از آن برای پیشرفت کشور بهره برد.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنر ما این است که از هیچ مشاور خارجی استفاده نمی کنیم، تصریح کرد: این هنر نیست، چراکه باید از عقل و تجربه دیگران استفاده کرد تا بتوان کار مطلوبی را انجام داد و برای کشور علم و ثروت تولید کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------