کارزار اعتراض دانشجویان علوم پزشکی به افزایش قیمت غذای دانشجویی



افزایش قیمت غذای دانشجویی،اخبار دانشگاه،خبرهای دانشگاه
کارزاری با عنوان «اعتراض دانشجویان علوم پزشکی به افزایش قیمت غذای دانشجویی» ایجاد شده است.

به گزارش دیده‌بان ایران، کارزاری با عنوان «اعتراض دانشجویان علوم پزشکی به افزایش قیمت غذای دانشجویی» ایجاد شده است. در متن این کارزار آمده است:

 

جناب آقای دکتر شیراوژن

معاون محترم فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام

 

با توجه به انتشار نامه /۶۰۰/۴۳۳۶/د در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ در مورد افزایش بی‌سابقه ۲۵۰ درصدی مبلغ رزرو غذای دانشجویان علوم پزشکی از سوی معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و ایجاد موج گسترده‌ی اعتراض و نگرانی در میان دانشجویان، لازم می‌دانیم موارد زیر را در این خصوص یادآور گردیم:

 

۱) افزایش ۲۵۰ درصدی مبالغ ژتون غذایی بی‌شک نه تنها در مقایسه با افزایش سال‌های پیش از آن بی‌سابقه است، بلکه افزایش مبلغ رزرو غذا به ۲۸۸ هزار تومان در ماه برای بسیاری از دانشجویان در این شرایط سخت جنگ اقتصادی کمر‌شکن خواهد بود؛ دانشجویان بسیاری از سراسر کشور در خصوص ناتوانی در رزرو تمامی وعده‌های غذایی با این مبالغ اعتراض و نگرانی خود را عنوان نموده‌اند که ما نیز به عنوان وکلای آنان به شما منتقل می‌کنیم. باشد که روزی دانشجویان و نخبگان این سرزمین، جز تحصیل دغدغه‌ی دیگری نداشته باشند.

 

۲) افزایش اخیر در قیمت‌های رزرو غذا آنجا ناباورانه‌تر و غیر قابل پذیرش می‌گردد که در سال جاری، میزان تورم ۴۳.۶ درصدی (بر اساس آمار رسمی مرکز آمار ایران) می‌باشد؛ لیکن هنگامی که نوبت به دریافت پول از دانشجویان و نه پرداخت به آنان رسید میزان افزایشی معادل ۶ برابر تورم رسمی کشور ابلاغ می‌گردد. بی‌شک اگر افزایش مبلغ ژتون غذایی از سوی وزارت ۲۵۰ درصد است، کمک هزینه تحصیلی پرداختی به دانشجویان نیز باید ۲۵۰ درصد افزایش یابد، نه ۲۰ و ۱۰ درصد‍! فلذا بدینوسیله ضمن اعلام مخالفت جدی با افزایش قیمت‌های اخیر رخ داده در مبالغ ژتون غذایی دانشجویان، متقاضی اصلاح این تصمیم و توجه به نظر و تأثیر آن بر دانشجویان کشور می‌باشیم.

 

در پایان یادآور می‌گردد، علی‌رغم تمام بی‌توجهی‌ها، تضعیف‌ها و زخم‌های وارده به پیکر جامعه‌ی علوم پزشکی، در رای دانشجویان می‌جنگیم تا نمایانگر آرمان حق‌طلبی، تحول‌خواهی و مدافع حقوق دانشجویی نهادمان حتی در آخرین روز‌های حیات آن باشیم.

 

با تشکر

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------