کنکوری‌های متقاضی ترمیم معدل بخوانند



کنکور،اخبار کنکور،خبرهای کنکور
بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی امکان ترمیم نمرات امتحانات نهایی برای کنکوری های واجد شرایطی که پیشتر نسبت به ترمیم نمره اقدام کرده‌اند، در نوبت امتحانی خرداد ۱۴۰۳ فراهم است.

به گزارش ایسنا، سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۶-۳-۳ در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی - واحدی در گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ،۱۴۰۳ عدد ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نظام سالی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش دانشگاهی ۵۰ درصد) است. همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد محاسبه می شود.

 

* سهم سوابق تحصیلی

سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۶-۳-۳ در گروههای آزمایشی هنر و زبان های خارجی آزمون سراسری سال ،۱۴۰۳ به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی و همچنین میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی در این گروهها، ۲۱ درصد با تاثیر قطعی و میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی ۷ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی(در مجموع دیپلم و پیش دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

 

سهم نمره کل سابقه تحصیلی در گروههای آزمایشی هنر و زبان های خارجی فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۷۲ درصد است.

 

پذیرش دانشجو برای ورود به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی یک بار در سال خواهد بود. برای متقاضیانی که در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت می کنند نمرات خام اطلاع رسانی می شود.

 

در مردادماه برای تمامی متقاضیان اعم از افرادی که فقط در نوبت اول یا دوم و یا هر دو در سال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳شرکت کرده اند، کارنامه نتایج اولیه شامل بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی، نمره کل سابقه تحصیلی و نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری اعلام می شود که متقاضیان لازم است براساس این کارنامه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

 

با توجه به تغییر ضرایب و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در سال ،۱۴۰۳ نمره کل نهایی متقاضیان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در سال ۱۴۰۳ تغییر می کند.

 

در بازه زمانی که اعلام خواهد شد، متقاضیان باید گروه آزمایشی اصلی که می خواهند از آن انتخاب رشته کنند را مشخص کنند. در صورت عدم تعیین گروه آزمایشی توسط متقاضی، گروه آزمایشی آخرین نوبت متقاضی ملاک عمل قرار می گیرد.

 

*امکان انتخاب رشته فقط در یک گروه اصلی آزمایشی

 یک متقاضی امکان انتخاب رشته از دو گروه آزمایشی اصلی را ندارد. گروه های آزمایشی اصلی عبارتند از علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی.

 

در صورت یکسان بودن گروه آزمایشی دو یا چند نوبت متقاضی، بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی در نمره کل نهایی لحاظ و اطلاع رسانی می شود.

 

متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و یا ترمیم نمره می توانند بر اساس ضوابط مربوطه و با درنظرگرفتن دیپلم و گروه آزمایشی مدنظر خود در امتحانات نهایی که وزارت آموزش و پرورش برگزار می کند، شرکت کنند.

 

بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، به متقاضیانی که قبل از ابلاغ این مصوبه (۱۴۰۲/۰۵/۰۸) از فرصت ترمیم استفاده نموده اند، اجازه داده می شود یک بار دیگر نمرات امتحانات نهایی دروس مورد نظر خود را ترمیم نمایند.

 

*ترمیم نمرات امتحانات نهایی

لذا امکان ترمیم نمرات امتحانات نهایی برای افراد واجد شرایطی که پیشتر نسبت به ترمیم نمره اقدام نموده اند، در نوبت امتحانی خرداد ۱۴۰۳ فراهم است.

 

از نوبت امتحانات خرداد سال ۱۴۰۲ و پس از آن، سابقه تحصیلی صرفا شامل نتایج آزمون های نوبت خرداد است. به عبارت دیگر، از این نوبت امتحانات به بعد، نمرات کسب شده در نوبت های شهریور و دی ماه به عنوان سابقه تحصیلی لحاظ نخواهند شد.

 

متقاضیان ترمیم نمره، امکان ترمیم هر نمره ای را فقط در خرداد ماه هر سال دارند.

 

داوطلبانی که متقاضی گزینش با نمرات اختصاصی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ هستند لازم است جهت انتخاب رشته و گزینش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ حداقل در یک نوبت از آزمون های سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کنند.

 

دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۳ همانند سال گذشته آزمون مجزایی ندارد و علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه لازم است در این آزمون ثبت نام کنند.

 

فرآیند ثبت نام برای پذیرش در رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان در سال ،۱۴۰۳ در زمان ثبت نام نوبت اول آزمون سراسری، در آذرماه ۱۴۰۲ انجام شد و در این مرحله (نوبت دوم آزمون سراسری) ثبت نامی برای پذیرش دانشجو - معلم وجود ندارد.

 

* زمان برگزاری نوبت دوم کنکور

 نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای همه داوطلبانی که در موعد مقرر ۵ تا ۱۵ آذر ماه نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری اقدام کرده‌اند در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

 

 نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------