فاجعه افزایش ۸ برابری پذیرش دکترای دانشگاه آزاد



اخبار,اخبار دانشگاه ,دانشگاه آزاد

 

اخبار دانشگاه - فاجعه افزایش ۸ برابری پذیرش دکترای دانشگاه آزاد

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم ظرفیت دوره دکترای خود را هشت برابر کرده است، گفت: این یک فاجعه بزرگ است که وزارت علوم باید جلوی این تخلف را بگیرد.

علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، پیرامون مسائل دانشجویان ایرانی در نروژ گفت: هم وزارت علوم باید در این خصوص نقش‌آفرینی کند و هم وزارت خارجه باید حساسیت خود را نشان دهد و همه دستگاه‌های مسئول در کشور باید مانع از این جفا و برخورد ظالمانه‌ای که کشورهای غربی با دانشجویان ما می‌کنند، شوند.

وی افزود: ان‌شاءالله کمیسیون آموزش نیز با برگزاری جلسه‌ای به این موضوع رسیدگی خواهد کرد البته در داخل کشور نیز اتفاقات عجیب و غریبی در حال رخ دادن است.

زاکانی ادامه داد:‌ در حال حاضر دانشگاه آزاد ظرفیت دکترای خود را هشت برابر کرده است بدون آنکه ظرفیت ارائه خدمات به دانشجویان دکترا را داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام دانشگاه آزاد ریشه‌کنی علم و عالم و برخورد زشت با محیط‌های علمی و آینده کشور و جوانان است، گفت: این اقدام فاجعه خیلی بزرگی است و ابعاد بسیار زیادی دارد که مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد و مانع آن خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این موضوع از اخلال در سیستم‌های کامپیوتری دانشگاه آزاد باشد، گفت: دانشگاه آزاد بدون آنکه زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده باشد دارد چند برابر ظرفیت دانشجوی دکترا می‌گیرد.

زاکانی خطاب به وزارت علوم گفت: وزارت علوم باید با توجه به این افزایش ظرفیتی که دانشگاه آزاد اعلام کرده و شورای گسترش این مجوز را به آن نداده باید عملا مانع شود.

وی تصریح کرد: «وقتی ظرفیت اعلام شود و پذیرش صورت گیرد یک حقی ایجاد میشود و یک خلاف در خلافی صورت می‌‌گیرد»

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار ما از وزارت علوم این است که نگذارد چنین تخلف بزرگی در کشور صورت گیرد البته ما آرزو داریم اگر زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها مهیا بود در تحصیلات تکمیلی رشد پذیرش داشته باشیم اما این موضوع بدون زیر ساخت و مجوز شورای عالی قابل پذیرش نیست.

اخبار دانشگاه - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------