تعداد قابل توجهی از بورسیه‌ها غیرقانونی است



اخبار,اخبار دانشگاه ,بورسیه‌ها غیرقانونی

 

اخبار دانشگاه - تعداد قابل توجهی از بورسیه‌ها غیرقانونی است

تعداد قابل‌توجهی از بورسیه‌ها غیرقانونی است و دیوان محاسبات از پنج ماه قبل به این موضوع ورود پیدا کرده است.

دادستان دیوان محاسبات درباره روند بررسی پرونده بورسیه‌های غیرقانونی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دیوان محاسبات گفت: پرونده بورسیه‌ها قبل از مطرح شدن در رسانه‌ها در یکی از شعب دیوان محاسبات در حال بررسی بوده و دادیار یکی از شعب دیوان با هماهنگی واحدهای فنی و حسابرسی در حال پیگیری موضوع است.

به گزارش ایلنا، فیاض شجاعی ادامه داد: تعداد قابل‌توجهی از بورسیه‌ها غیرقانونی است و دیوان محاسبات از پنج ماه قبل به این موضوع ورود پیدا کرده است. شجاعی افزود: در حال حاضر دیوان محاسبات کشور بار مالی ناشی از بورسیه‌های غیرقانونی را محاسبه می‌کند تا موضوع استرداد منابع مالی که به این کار اختصاص یافته است، پیگیری شود.

وی در ادامه گفت: ابتدا از دانشجویانی که از بورسیه‌های غیر قانونی استفاده کرده‌اند هزینه‌ها دریافت می‌شود؛ اما درصورتی‌که دانشجویان توان مالی نداشته باشند، مسوولان متخلف در این زمینه باید منابع تضییع شده از بیت‌المال را بپردازند.

شجاعی درباره میزان هزینه‌شده برای بورسیه هر دانشجو، گفت: دیوان محاسبات در حال محاسبه دقیق منابع مالی هزینه‌شده در موضوع بورسیه‌ها است. وی گفت: دیوان محاسبات کشور تا یک ماه آینده در زمینه بررسی پرونده بورسیه‌های غیرقانونی به جمع بندی نهایی خواهد رسید و احتمالا اقدام به صدور دادخواست و طرح دعوی علیه کسانی که مسبب ضرر و زیان به بیت‌المال شده‌اند، می‌کند.

دادستان دیوان محاسبات کشور یادآور شد: تمام پرونده‌هایی که به دیوان محاسبات ارجاع داده می‌شود به صورت کارشناسی و دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اخبار دانشگاه - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------