اولتیماتوم مجلس به دانشگاه آزاد



اخبار,اخبار دانشگاه ,دانشگاه آزاد

 

اخبار دانشگاه - اولتیماتوم مجلس به دانشگاه آزاد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دانشجویان در انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد دقت کنند، گفت: تنها رشته‌هایی در سال آینده می‌توانند دکترا داشته باشند که تا اردیبهشت 94 مجوز خاص هر رشته را از شورای گسترش گرفته باشند.

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه آزاد دیروز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور پیدا کردند و دریک بحث بسیار داغ دغدغه‌های نمایندگان بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه هم وزیر علوم و هم رئیس دانشگاه آزاد پذیرفتند تا فعالیت‌هایی که انجام خواهند داد بر اساس قانون باشد. ما هم به توسعه متوازن و متعادل در چهارچوب قانون در تحصیلات تکمیلی تاکید کردیم و گفتیم باید در این رابطه زیرساخت‌ها موجود باشد و به تناسب دانشجو حتما استاد وجود داشته باشد.

جعفری تصریح کرد: هیات مشترکی تشکیل شده که وظیفه دارند تمام رشته‌ها و رشته محل‌ها را بررسی کنند. که در این هیات افرادی از دانشگاه آزاد حضور دارند و افرادی را هم وزیر علوم معرفی کرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه دفترچه دانشگاه آزاد برای رشته‌های مقطع دکترا برای سال 94 اعلام شده است بنا شد تنها رشته‌هایی در سال آینده دکترا داشته باشند که تا اردیبهشت 94 مجوز خاص هر رشته را از شورای گسترش گرفته باشند. در غیر این صورت امکان برگزاری این دوره‌ها با تفاهم عمومی وجود ندارد.

جعفری در خاتمه گفت: دانشجویان در انتخاب رشته دقت کنند و حواسشان باشد که رشته محل‌هایی را انتخاب نکنند که احتمال گرفتن مجوز ندارد، زیرا بعد دچار مشکل خواهند شد. 

اخبار دانشگاه - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------