تغيير10 رييس دانشگاه در دستور كار



اخبار دانشگاه - فرجي دانا: تا انتهاي حكم درخدمت روساي دانشگاه‌ها هستيم
تغيير10 رييس دانشگاه در دستور كار

وزارت علوم در دوره جديد رييس دانشگاه علامه، صنعتي اصفهان، دانشگاه ياسوج، دانشگاه علوم اقتصادي و طي روزهاي گذشته روساي دانشگاه پيام نور، گيلان و اصفهان را تغيير داد. با اين وجود همچنان تقاضاهاي زيادي براي تغيير روساي يكسري از دانشگاه‌ها از سوي دانشگاهيان وجود دارد.

اخبار ,اخبار دانشگاه ,تغيير رييس دانشگاه ها

 

فرجي دانا وزير علوم در تازه‌ترين اظهارنظر خود عنوان كرده تا «پايان احكام هشت‌ساله روساي دانشگاه‌ها در خدمت آنان هستيم.» به گفته او روساي دانشگاه‌هايي كه مدت احكام آنها در حال طي شدن است تا انتهاي احكام در خدمت آنها هستيم.

 

حكم روساي دانشگاه‌ها به مدت 4 سال از سوي وزير علوم امضا مي‌شود؛ بدين‌ترتيب پنج رييس دانشگاه كمتر از چند ماه ديگر به پايان دوره رياست‌شان نزديك مي‌شوند.سعيد جبل عاملي در دانشگاه علم و صنعت و رضا صدقي در دانشگاه اروميه حدود 9 ماه و عليرضا رهايي در دانشگاه صنعتي اميركبير5 ماه ديگر دوران هشت ساله رياست‌شان تمام مي‌شود.

 

اين در حالي است كه به عنوان نمونه رهايي در دانشگاه امير كبير از مرداد ماه سال جاري حكم دو سال «انفصال از خدمات دولتي» دارد. اين حكم به دليل استنكاف او از پذيرش و ثبت‌نام يكي از دانشجويان در مقطع دكترا با وجود صدور حكم ديوان به نفع او براي رهايي صادر شده است.

 

همچنين عليرضا عاشوري در دانشگاه فردوسي مشهد دو ماه از هشت سال رياستش در اين دانشگاه مي‌گذرد و محمدرضا چقانلو نزديك به13 سال است كه رياست دانشگاه صنعتي سهند را برعهده دارد.

 

علاوه بر روساي اين دانشگاه دوران 4 ساله رياست پنج رييس ديگر دانشگاه نيز به پايان رسيده است كه در ميان آنها فرهاد رهبر رييس دانشگاه تهران نيز در ششمين سال رياستش در اين دانشگاه به سر مي‌برد. طي دوره جديد وزارت علوم، درخواست‌ها و شكايت‌هاي زيادي از سوي دانشگاهيان براي تغيير روساي تعدادي از دانشگاه‌ها از جمله تهران و صنعتي اميركبير وجود دارد.

 

با اين وجود وزارت علوم ترجيح داد تغييرات در اين زمينه را به پايان دوره‌هاي روساي دانشگاه‌ها موكول كند تا در زماني كه تعدادي از نمايندگان مجلس نامه امضا از وزير علوم به دليل آنچه تحت عنوان «انتصابات سياسي» امضا مي‌كنند، حاشيه‌هاي تغيير روساي دانشگاه‌ها را به حداقل برساند.

 

فرجي دانا روز گذشته درباره روسايي كه شكايتي از آنها شده باشد، گفت: «هيات‌هايي از سوي وزارت علوم به اين دانشگاه‌ها اعزام مي‌شود تا بر اساس راي آنها اقدام كنيم.» به گفته او براي تغيير روساي اين دانشگاه‌ها هيات‌هايي از سوي وزارت علوم به اين دانشگاه‌ها اعزام مي‌شود تا نظرات هيات علمي و تشكل‌هاي دانشجويي را جويا شوند تا بر اساس آن فرد اصلح و متعهد كه بتواند فضاي آرامي در دانشگاه‌ها ايجاد كند انتخاب شود.

 

فرهاد رهبر يكي از روساي دانشگاه‌هايي است كه تاكنون چندين بار شايعه بركناري او مطرح شده است. با اين وجود فرجي دانا مي‌گويد تاكنون هياتي به اين دانشگاه اعزام نكرديم. به گفته او «در اين زمينه شايعات زيادي وجود دارد و برخي اوقات خبرهايي را مي‌شنويم كه من از شنيدن آنها تعجب مي‌كنم.»به گزارش مهر فرجي دانا درباره مكانيسم تغيير روساي دانشگاه در اين دوره وزارت علوم هم گفت: براي تعويض روساي دانشگاه‌ها تلاش مي‌شود تا مكانيزم‌هايي در دانشگاه‌ها ايجاد شود تا با مراجعه به تشكل‌هاي دانشجويي، اعضاي هيات علمي، نظرسنجي صورت گيرد.

 

او با بيان اينكه در اين دوره مخفي كاري در وزارت علوم وجود ندارد، تاكيد كرده هيچ حكمي به صورت يكدفعه‌يي ايجاد نشده است بلكه قبلا با افراد تماس گرفته شده است يا با دانشگاهيان مشورت كرديم. فرجي دانا همچنين تاكيد كرد براي تعويض روساي دانشگاه‌ها عجله‌يي نداريم و قائل به اين نيستيم كه اين حركت شتابزده صورت گيرد. اظهارات فرجي دانا در حالي است كه نامه سوال از او در مجلس طي روزهاي گذشته اعلام وصول شده است.
اخبار دانشگاه - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------