بررسی سوابق دانشجویان بورسیه دکتری نیازمند مجوز قانونی است



اخبار ,اخبار دانشگاه ,بورسیه‌های غیرقانونی دولت دهم

 

اخبار دانشگاه - معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد:
بررسی سوابق دانشجویان بورسیه دکتری نیازمند مجوز قانونی است

معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به مشکلات مربوط به بورسیه‌های غیرقانونی دولت دهم، اظهارکرد: بررسی سوابق دانشجویان بورسیه دانشگاه فردوسی نیازمند مجوز قانونی است.

دکتر محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه باید آیتم‌های مشکوک از سوی وزارت‌خانه به ما اعلام شود، اظهارکرد: تاکنون درباره سوابق دانشجویان بورسیه این دانشگاه پیگیری نداشتیم، چراکه هیچ پرونده‌ای از این دانشجویان در اختیار ما باقی نمانده است.

وی ادامه داد: اگر وزارت‌خانه دستور پیگیری به ما بدهد، موارد مشکوک را بازبینی خواهیم کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه در بررسی سوابق دانشجویان، اصل برائت جاری است، تصریح کرد: اصل برای ما در بررسی سوابق دانشجویان بورسیه، برائت است و اگر شاکی خصوصی و یا عمومی در این زمینه وجود داشته باشد، ملزم به پیگیری هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: در این زمینه دانشگاه نمی‌تواند قانونا کاری کند و شخصا نیز این حق را نداریم، برای کسانی که به خارج از کشور بورسیه شده‌اند مشکل ایجاد کنیم چراکه این مسایل برای این افراد تشنج‌زا خواهد بود و آن‌ها را دچار مشکل خواهد کرد.

وی در واکنش به این مطلب که «با بازگشت این دانشجویان بسیاری از آن‌ها عضو هیات‌های علمی دانشگاه‌ها خواهند شد و این روند ادامه پیدا خواهد کرد» گفت: هنگامی که دانشجویان بورسیه به کشور باز می‌گردند باز هم تحت نظارت دانشگاه‌ها هستند و دانشگاه‌های پذیرنده می‌توانند از این طریق مانع ورود عناصر اشکال‌دار به دانشگاه شوند.

هاشمی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص شرایط این دانشگاه برای اعزام بورسیه به خارج از کشور خاطرنشان کرد: فعلا بورسیه از اولویت‌های دانشگاه ما نیست و اگر شرایط ویژه باشد از بین نخبگان دانشجو برای هیات‌های علمی، عضو انتخاب خواهیم کرد.

وی افزود: اولویت ما برای انتخاب هیات علمی از داخل است.

معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: برای اعزام دانشجو به خارج از کشور دو حالت وجود دارد؛ یا ما به دکتری آن رشته نیاز داریم که دانشجو بورس می‌کنیم و یا به آن نیازی نداریم؛ در حال حاضر رشته‌های کمی هستند که دکتری آن در کشور وجود ندارد. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------