مهلت انتخاب رشته کنکور ۹۶ تمدید نمی‌شود



  اخبار دانشگاه ,خبرهای  دانشگاه  ,انتخاب رشته کنکور

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه فرصت انتخاب رشته آزمون سراسری ۹۶ به هیچ وجه تمدید‌ نمی‌شود،‌ گفت: مهلت انتخاب رشته ساعت ۲۴ امشب به پایان می‌رسد و تاکنون ۴۲۲هزار نفر انتخاب رشته کرده‌اند.

حسین توکلی، مشاور سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره اتمام انتخاب رشته آزمون سراسری ۹۶ گفت: برای فراهم کردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبانی که در جلسه آزمون سراسری ۹۶ حاضر و براساس کارنامه اولیه آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و تاکنون برای انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود اقدام نکرده‌اند و همچنین باتوجه به اطلاعیه‌ای که این سازمان درمورد کدرشته‌ محل‌های جدید و برخی اصلاحات دفترچه راهنمای کد رشته‌های تحصیلی که از امروز روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

 

او ادامه داد: مهلت انتخاب کد رشته‌های تحصیلی و ثبت این کد رشته محل‌ها به ترتیب تقدم علاقه در فرم انتخاب رشته داوطلبان تمدید شد که این مهلت ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد سال جاری به پایان می‌رسد.

 

توکلی افزود:‌ مهلت ثبت‌نام جهت شرکت در گزینش‌ رشته‌های تحصیلی در موسسات آموزش عالی در برخی از کد رشته‌های تحصیلی که صرفا براساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) پذیرش صورت می‌گیرد نیز تا ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد سال جاری به پایان می‌رسد و این مهلت به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

 

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که تاکنون نسبت به ثبت کد رشته‌محل‌های خود اقدام کرده‌اند نیز در صورت تمایل می‌توانند با مطالعه اطلاعیه فوق که امروز در رابطه با کد رشته‌های محل‌های جدید و اصلاحات دفترچه راهنمای جدید انتخاب رشته‌های تحصیلی روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

 

او در انتها افزود: براساس آمار گزارش شده تا ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد سال جاری تعداد ۴۲۲هزار ۲۳۳ داوطلب نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند همچنین تعداد ۳۸ هزار ۵ داوطلب نیز در کد رشته محل‌هایی که پذیرش در آنها براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد، ثبت نام کرده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------