وزیر علوم: رایزنی با قوه قضاییه درباره دانشجویان بازداشتی/ از اخراج دختر آیت‌الله هاشمی از دانشگاه آزاد بی‌خبرم



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, وزیر علوم
وزیر علوم درباره آخرین وضعیت دانشجوهای بازداشتی تاکید کرد: با قوه قضائیه و مسئولان مربوطه صحبت شده و آنها نیز در حال بررسی هستند که ان‌شاالله مشکل خاصی برای ادامه تحصیل‌شان پیش نیاید کما اینکه آنهایی که پرونده‌‌‌‌هایشان رسیدگی شده، الان مشغول تحصیل هم هستند و امیدواریم با صحبت‌هایی که شده مشکلی برای ادامه تحصیل‌شان پیش نیاید. 

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره کمبود برای ارز برای بورسیه‌شدگان گفت: کمتر از چهل نفر بورسیه داشتیم که مشکلی ندارند و مشکلی هم برای بورسیه‌‌‌ها به ما گزارش نشده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌‌‌شود در پرداخت هزینه‌‌هایشان مشکل دارند؟ اظهار داشت: خیر؛ هر سال تعدادی اضافه می‌‌‌‌شوند و امسال به خاطر مسائلی که در مورد ارز پیش آمد، مقداری تاخیر پیش آمده و بخش کمی از هزینه‌‌‌‌‌ها را هم خودشان باید بدهند. 

 

وزیر علوم ادامه داد: بیشتر نگرانی‌‌‌‌شان این است که با این قیمت ارز، آن بخش که سهم خودشان است، گران در بیاید که امیدواریم با توجه به اینکه ارز دارد پایین می‌‌‌‌آید، دانشگاه‌‌‌‌ها هم بتوانند بیشتر کمک کنند.

 

غلامی به کمک بانک مرکزی در مسئله ارز دانشجویی اشاره و تصریح کرد: بانک مرکزی اخیرا باز کمک کرده است. وزارت علوم برای مجموعه‌‌‌هایی که خود بورسیه کرده، پیگیری می‌‌‌کند و هزینه‌‌‌ها را هم تامین می‌‌‌‌کند ولی کسانی که با هزینه شخصی رفته‌‌‌‌اند ما فقط واسطه شدیم که بانک مرکزی کمک بیشتری کند و من شنیدم که دیروز هم گشایش ایجاد شد و امیدواریم مشکل‌شان حل شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که از رئیس‌جمهور برای آغاز سال تحصیلی در دانشگاه‌ها دعوت شده است؟ خاطرنشان کرد: برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌‌‌‌ها در سال تحصیلی جدید از رئیس‌‌‌‌جمهور دعوت شده است. ایشان هفته گذشته نیویورک بودند اما از دفترشان وقت خواسته‌ایم و خواهش کرده‌ایم که زمان دقیق را بدهند و امیدواریم امسال هم بتوانیم یک نشست در دانشگاه در خدمت آقای رئیس‌‌‌جمهور باشیم.

 

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید درباره تغییر رشته از سوی دانشجویان و سهمیه‌بندی‌ها نیز ابراز داشت: دانشجویان دختر و داوطلبان ورود به دانشگاه خودشان رشته‌‌‌‌ها را انتخاب می‌‌‌‌کنند. بعضا هم در آن رشته‌‌‌ها قبول می‌‌‌شوند لذا توصیه من این است که در ابتدا خودشان در انتخاب برای آینده شغلی در آن رشته دقت کنند که البته تسهیلاتی هم برای تغییر رشته موجود است که می‌‌‌توانیم اگر لازم شد کمک کنیم که تغییر رشته انجام دهند.

 

غلامی افزود: دانشگاه‌‌‌‌‌ها به لحاظ حقوق اجتماعی نپذیرفتند که سهمیه‌‌‌‌بندی میان خانم‌‌‌‌‌ها و آقایان در رشته باشد ولی بعضی رشته‌‌‌‌ها در بعضی دانشگاه‌‌‌‌‌ها مثل علوم پزشکی است. علوم پزشکی ممکن است بگوید سهمیه آقایان یا خانم‌‌‌‌ها بیشتر باشد کمااینکه بعضی رشته‌‌‌‌های دانشگاه علوم پزشکی صرفا خانم می‌‌‌‌گیرند. 

 

وی درباره آخرین وضعیت دانشجوهای بازداشتی هم بیان کرد: آخرین وضعیتی که ما در جریان هستیم، آن است که با قوه قضائیه و مسئولان مربوطه صحبت شده و آنها نیز در حال بررسی هستند که ان‌شاالله مشکل خاصی برای ادامه تحصیل‌شان پیش نیاید کمااینکه آنهایی که پرونده‌‌‌‌هایشان رسیدگی شده، الان مشغول تحصیل هم هستند و امیدواریم با صحبت‌هایی که شده مشکلی برای ادامه تحصیل‌شان پیش نیاید.

 

وزیر علوم درباره اخراج دختران آیت‌‌‌الله هاشمی از دانشگاه آزاد هم یادآور شد: من نشنیده‌‌ام چون که دانشگاه آزاد هیچ چیز را به ما نمی‌‌‌‌‌گوید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------