خبر خوش وزیر برای کنکوریهای برتر پزشکی/ برجسته ترین اساتید راهنمای نخبگان



برجسته ترین اساتید راهنمای نخبگان

خبر خوش وزیر برای کنکوریهای برتر پزشکی/ برجسته ترین اساتید راهنمای نخبگان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تعیین اساتید راهنما ویژه برگزیدگان و استعدادهای برتر در دانشگاه های علوم پزشکی بزرگ خبر داد و گفت: فهرستی از اساتید برجسته و بین المللی کشور تهیه شده که به عنوان استاد راهنما از ابتدای تحصیل با این دانشجویان همراه خواهد بود.

به گزارش مهر، دکتر سیدحسن هاشمی شب گذشته در مراسم تقدیر از برگزیدگان کنکور 92 گروه علوم تجربی در محل وزارت بهداشت، افزود: مهمترین کاری که می توانیم برای این دانشجویان انجام دهیم این است که تعدادی از اساتید را مشخص کنیم تا به عنوان راهنما برای آنها قرار دهیم.

وی افزود: از این رو فهرستی از این اساتید تهیه شده و به آنها داده شده است که مجموعه ای از اساتید برجسته کشور و بین المللی هستند و جزء آرزوهایشان این است که این دانشجویان افرادی موفق تر از خودشان شوند.

هاشمی اظهار داشت: این موقعیت برای ما هیچ وقت وجود نداشت اما امروزه روسای دانشگاههایی که برگزیدگان کنکور در آنجا به تحصیل می پردازند این امکان را برای آنها فراهم کرده اند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: من معتقدم برگزیدگان کنکور هم باید مشابه دیگران رشد کنند و در تحصیل و کسب مهارت هایشان این تصور برای آنها ایجاد نشود که  جدای از جمع هستند. در واقع بخش مهم تحصیل آنها مسائل تربیتی و ساخته شدن شخصیت آنهاست. همه زندگی آنها در آینده فقط دانش نیست و باید بتوانند به انسان های والایی تبدیل شوند که به مردم خدمت کنند.

وی درباره اساتید راهنما برای این افراد گفت: اساتیدی که به آنها معرفی می شود علاوه بر اینکه عالم هستند ویژگی های بسیار ارزشمند شخصیتی دارند به نوعی می توان گفت که در کنار خدمات آموزشی و علمی خدمات فرهنگی و تربیتی هم به آنها داده می شود.

هاشمی یادآور شد: فهرست اساتید از سوی دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تهیه شده است و یک بخش مهم این کار انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و تبدیل کردن آن به فناوری است.

وزیر بهداشت همچنین درباره برنامه پزشک خانواده تاکید کرد: 2 هزار میلیارد اعتبار پزشک خانواده بوده است که دولت قبل موفق شده 2 درصد آن را جذب کند و متناسب با همین میزان اعتبار ما اکنون داریم طرح را ادامه می دهیم و حتی از اعتبارات سر جمع خودمان برای دو استانی که دارد این طرح در آن اجرا می شود، هزینه می کنیم. این طرح در این دو استان موفق است البته بدون اشکال هم نیست و گزارش از آسیب هایی که دارد تا پایان آبان ماه تهیه می شود.

وی افزود: شاید هم دو سه تا شهر را ما به عنوان پزشک خانواده به صورت جامع و شکل نهایی اجرا کنیم. البته تغییراتی در شیوه آموزش پرستاری، مامایی و پزشکی انجام می شود و در اجرا هم تمهیداتی نیاز دارد که عمده اش هماهنگی بین ارگان های مختلف است.

هاشمی تاکید کرد: اصراری که در سرعت اجرای آن داشتیم یک سری اشکالات و ناکامی هایی داشته است اما نمی خواهیم اجازه دهیم چنین فرصتی که می تواند برای سلامت مردم کمک کننده باشد را از دست بدهیم.

وی درباره اصلاحیه بودجه خاطرنشان کرد: اتفاقی که افتاد این بود که 10 درصد از بودجه سال 92 نیز کاسته شد و موضوع جدیدی رخ نداد اما ما همچنان امیدواریم که در بودجه سال 93 در مجلس و حوزه اقتصادی دولت تلاش کنند همانطور که مسئولان کشور خواسته اند سلامت را اولویت اول قرار دهند و از منبع هدفمندی یارانه ها یک بار برای همیشه این موضوع را حل کنند و این اتفاق خواهد افتاد.

/مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------