آغاز ثبت نام در تکمیل ظرفیت فني و حرفه‌ای/ امکان انتخاب 20 کدرشته



اخبار,اخبار دانشگاه,آزمون دوره هاي كارداني نظام جديد سال92


اخبار دانشگاه - آغاز ثبت نام در تکمیل ظرفیت فني و حرفه‌ای/ امکان انتخاب 20 کدرشته

ثبت نام برای پذیرش در مرحله تكميل ظرفيت برخي از كدرشته هاي تحصيلي در آزمون دوره‌هاي كارداني نظام جديد (دانشگاه فني و حرفه‌اي و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي) سال 92 از امروز دوشنبه آغاز شد.

به گزارش مهر، داوطلباني كه در آزمون دوره‌هاي كارداني نظام جديد (دانشگاه فني و حرفه‌اي و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي) سال 1392، ثبت نام و شركت کرده اند (اعم از حاضرين و غائبين) و نيز داوطلباني كه در آزمون مذكور ثبت نام نکرده اند، می تواند در اين مرحله شرکت کنند.

پذیرش در مرحله تكميل ظرفيت براي بهمن ماه سال 92 در برخي از كد رشته هاي تحصيلي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي بر اساس نمره آزمون و از بين شركت كنندگان در آزمون و براي برخي از كدرشته هاي تحصيلي موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غير دولتي در آزمون پذيرش صرفاً براساس سوابق تحصيلي (معدل كل ديپلم) صورت خواهد گرفت.

متقاضيان مي توانند براساس شرايط و ضوابطي كه در اطلاعيه اين سازمان منتشر خواهد شد با مراجعه به سايت اينترنتي سازمان سنجش به نشاني: www.sanjesh.org و پرداخت مبلغ 35 هزار ريال وجه ثبت نام و تكميل فرم انتخاب رشته اقدام کرده و 20 کد رشته را انتخاب کنند.

مهلت ثبت نام در این مرحله از روز دوشنبه 16 دی ماه تا 21 دی ماه اس و ظرفیت پذیرش در این مرحله 85 هزار و 457 نفر است که از این تعداد  680 نفر برای دوره های روزانه و 444 نفر برای دوره های شبانه دانشگاه فنی حرفه ای و 84 هزار و 333 نفر برای موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی غیر دولتی پذیرش می شوند.

جدول كدرشته محل هاي مربوط از بعدازظهر روز يكشنبه 15 دی ماه بر روي سايت سازمان قرار داده شده است.

فقط داوطلبان شاخه فني و حرفه اي، كاردانش و يا هنرستان نظام قديم مي‌توانند در اين مرحله شركت کنند و داوطلبان شاخه نظري مجاز به شركت نیستند.

داوطلباني مجاز به شركت در اين مرحله و انتخاب رشته‌هاي پذيرش صرفاً براساس سوابق تحصيلي هستند كه حداکثر تا زمان ثبت‌نام (16 دیماه 92) موفق به اخذ گواهینامه پایان‌ تحصیلات‌ دوره متوسطه‌ نظام‌ جديد در شاخه فني و حرفه‌اي و يا شاخه كاردانش شده اند.

تبصره : در رشته‌هاي مراكز آموزشي دانشگاه فني و حرفه‌اي كه پذيرش در آنها براساس نمره كل اكتسابي در آزمون برگزار شده در تاريخ 25 مرداد 92 است، داوطلباني مي‌توانند متقاضي شوند كه حداكثر تا تاريخ 30 بهمن ماه 92 (پايان نيمسال اول سال تحصيلي 93-92) موفق به اخذ گواهینامه پایان‌ تحصیلات‌ دوره متوسطه‌ نظام‌ جديد در شاخه فني و حرفه‌اي و يا شاخه كاردانش شوند.

آن دسته از داوطلباني كه در يكي از رشته‌هاي تحصيلي آزمون دوره هاي كارداني نظام جديد سال 1392 پذيرفته شده‌اند، با رعايت ضوابط مربوط و در نظر گرفتن تبصره‌هاي ذيل مي توانند متقاضي شركت در گزينش رشته هاي تحصيلي مندرج در اطلاعيه مذكور شوند اما در صورت قبولي نهايي قبولي قبلي آنان «كان‌لم يكن» تلقي شده و همانند دانشجوي انتقالي با آنها رفتار خواهد شد.

داوطلباني كه در آزمون دوره هاي كارداني نظام جديد سال 1392 ثبت‌نام نكرده‌اند، مي‌توانند در اين مرحله ثبت‌نام کرده و صرفاً مجاز به انتخاب رشته‌هاي پذيرش صرفاً براساس سوابق تحصيلي (رشته‌هاي مربوط به موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي) خواهند بود.
اخبار دانشگاه - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------