زمان برگزاری آزمون کانون وکلای دادگستری ایران



اخبار,اخباردانشگاه  ,حسین توکلی

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان کانون وکلای دادگستری ایران در جمعه هفته آینده 6 آذرماه خبر داد و گفت: آزمون کانون وکلای دادگستری 10 روز دیگر در 23 شهرستان برگزار خواهد شد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با  میزان، با بیان اینکه کانون‌های وکلای دادگستری ایران از طریق آزمون کتبی و بر اساس مقررات قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال 76، کارآموز وکالت می‌پذیرند، گفت: اطلاعیه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری پیرامون برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان این کانون‌ها از یکشنبه 12 مهر ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و ثبت‌نام از متقاضیان نیز منحصراً از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org از روز 12 مهر ماه آغاز شده و تا چهارشنبه 22 مهر ماه پایان پذیرفت.

وی افزود: این آزمون در یک مرحله و به صورت تستی برگزار می‌شود و شامل دروس حقوق مدنی و ‌آیین‌نامه دادرسی مدنی با ضریب 3، حقوق جزای عمومی و اختصاصی، آیین‌نامه کیفری و حقوق تجارت با ضریب 2 و اصول استنباط حقوق اسلامی با ضریب یک است.

توکلی، کارت شرکت در این آزمون و برگ راهنمای آن نیز فردا 28 آبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان باید با وارد کردن کد رهگیری و شماره پرونده برای مشاهده و پرینت کارت و برگ راهنما در روز 28 آبان از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی وکلای دادگستری و روزنامه اطلاعات اقدام کنند.

وی ادامه داد: آزمون در جمعه هفته آینده 6 آذرماه در 23 شهرستان مختلف کشور برگزار می‌شود که نشانی محل برگزاری بر روی کارت آزمون نیز درج شده است.

 اخبار اجتماعی  -  میزان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------