آمار مدارک دانشگاهی جعلی اعلام شد



اخبار,اخبار دانشگاه,مدارک دانشگاهی جعلی


اخبار دانشگاه - یک مقام مسئول سازمان امور دانشجویان:
آمار مدارک دانشگاهی جعلی اعلام شد/ بررسی مدارک دانش آموختگان از 58 کشور

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان گفت: تعداد مدارک جعلی که در سال گذشته به هنگام بررسی و ارزیابی توسط کارشناسان اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شناسایی شده کمتر از 10 مورد بوده است.

محمد حسین مجلس آرا در گفتگو با  مهر، گفت: تعداد مدارک جعلی که در سال گذشته  به هنگام بررسی و ارزیابی توسط کارشناسان اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شناسایی شده کمتر از 10 مورد بوده یعنی کمتر از انگشتان دست بوده است.

وی افزود: کلیه مدارک دانشگاههای خارج کشور که جهت ارزشیابی و اعتبارسنجی به اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه می شود باید مهر صحت و صدور سفارت جمهوری اسلامی در آن کشور خارجی را داشته باشد همچنین با توجه به استعلامی که از دانشگاه مذکور می شود و نوع کاغذ مدارک دانش آموختگان و  فعالیت هایی دیگری که صورت می گیرد امکان جعل مدارک تقریبا امکان پذیر نیست.

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان افزود: با دقتی که کارشناسان اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان دارند اگر هم مدارک جعلی ارایه شود با سرعت شناسایی می شود.

وی افزود: در سال گذشته  3هزار و 300  مدارک دانش آموختگان توسط اداره کل امور دانش آموختگان ارزیابی شد و امسال پیش بینی ما این است که 3هزارو 500 مدرک ارزیابی شود.

وی ادامه داد: اکثریت مدارکی که سال گذشته ارزیابی شد در حوزه کارشناسی ارشد و دکتری بود.

مجلس آرا افزود: سال گذشته مدارک دانش آموختگان از 58 کشور خارجی ارزیابی شد که بیشترین تعداد مدارک ارزیابی شده از کشورهای هندوستان، مالزی، انگلستان، اکراین، امریکا، کانادا، ایتالیا، استرالیا، آلمان، تاجیکستان، آذربایجان و ارمنستان بود.
اخبار دانشگاه - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------