آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

تجمیع اطلاعات دانش‌آموزان از پایه تا فارغ‌التحصیلی در سال ۹۶/ کنکور برای رشته‌های پرمتقاضی همچنان پابرجاست



  اخبار دانشگاه,خبرهای   دانشگاه , کنکور

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از تجمیع اطلاعات دانش‌آموزان از پایه تا فارغ التحصیلی در سال ۹۶ خبر داد.

 عبدالرسول عمادی؛ رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با  ایلنا، اظهار داشت: ما دو وظیفه بر عهده داریم؛ نخست ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و دیگری سنجش کارایی و اثربخشی نظام تعلیم و تربیت است. یکی از کارهای مهمی که در سال ۹۵ انجام شد، این بود که گزارشی از عملکرد شاخص‌های مصوب شورای عالی مربوط به ۲ سال گذشته را آماده‌سازی کردیم و تحلیلی از کل نظام تعلیم و تبیت تدوین شد.

 

وی ایجاد سامانه فارغ‌التحصیلی را از دیگر دستاوردهای مهم مرکز سنجش عنوان کرد و افزود: سامانه فارغ التحصیلی، اطلاعاتش را از سامانه امتحانات نهایی ما دریافت می‌کند و به صورت الکترونیکی فارغ‌التحصیلی انجام می‌شود و دیگر دستی نیست و امکان جعل در کارنامه فارغ التحصیلی را نیز به صفر می‌رساند و نمی‌تواند اطلاعاتی خارج از سامانه امتحانات نهایی بیاورد.

 

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امیدواریم برای سال ۹۶ سامانه جامع دانش‌آموزی را راه اندازی کنیم، خاطرنشان کرد: ایجاد این سامانه یک ایده‌آل برای ما محسوب می‌شود؛ چرا که ثبت‌نام از اول و پایه تا فارغ التحصیلی در این سامانه انجام خواهد شد.در حال حاضر سامانه‌های متفاوتی داریم؛ در حالی که تنها به یک سامانه جامع نیاز داریم. چشم انداز این سامانه این است که تمام اطلاعات تحصیلی دانش‌آموزان را یک جا جمع کنیم. امیدوارم در سال آینده این سامانه راه‌اندازی شود تا همه اطلاعات آنها در سامانه جمع‌آوری شود.

 

عمادی همچنین درباره آخرین وضعیت برگزاری کنکور برای دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف، گفت: براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو باید تا سال ۹۷، حداقل ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها فقط با سوابق تحصیلی باشد. تقریبا در حال حاضر این وضعیت در دانشگاه‌ها به وجود آمده است و فقط برای تعداد اندکی از دانشگاه‌های درجه یک و یا رشته‌های پرطرفدار مانند پزشکی، دندانسازی و دندانپزشکی به دلیل تقاضای زیاد، کنکور برگزار می‌شود.

 

وی افزود: آن هم به این دلیل که نمیتوان در این شرایط با استفاده از نمرات امتحان نهایی قضاوت کرد و باید آزمون ورودی برگزار شود که این آزمون می تواند به دو شکل باشد؛ یکی کنکور سراسری است، مثل چیزی که در حال حاضر وجود دارد و یا برگزاری آزمون ورودی توسط خود دانشگاه ها. قانون سنجش می گوید آزمون عمومی یعنی کنکور برگزار شود.

 

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان این مطلب که برای رشته‌های انسانی، هنر و مهندسی در بسیاری از دانشگاه‌ها ظرفیت های خالی وجود دارد، افزود:  کنکور به معنای یک سیستم غربالگر که داوطلبان را برای آن رشته محل‌های پرطرفدار تفکیک کند، پابرجاست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------