ورزش از تحلیل رفتن سیستم ایمنی بدن جلوگیری می کند



ورزش کردن در دوران سالمندی باعث می‌شود روند تحلیل سیستم ایمنی بدن کاهش پیدا کند‎

 

بررسی‌های اخیر نشان داده است که ورزش کردن در دوران سالمندی باعث می‌شود روند تحلیل سیستم ایمنی بدن کاهش پیدا کند و افراد از عفونت‌ها مصون باشند.

 

به نقل از BBC، در مطالعات انجام شده در کالج کینگ لندن مشخص شد  که ورزش می‌تواند از تحلیل رفتن سیستم ایمنی بدن جلوگیری کند.در این مطالعات ۱۲۵ فرد سالمند با انجام ورزش دوچرخه‌سواری مورد بررسی قرار گرفتند.

 

مدیر این تحقیقات می‌گوید ورزش فواید زیادی برای سلامتی دارد و می‌تواند به سلامت عضلات و سیستم بدنی ایمنی بدن کمک کند. از ۲۰ سالگی به بعد سیستم ایمنی بدن هر سال دو تا سه درصد تحلیل می‌رود و به ‌این‌ ترتیب افراد سالمند در معرض عفونت‌ها و بیماری‌ها قرار دارند.

 

محققان در این مطالعات برخی از پارامترهای خون را که نشان دهنده سیستم ایمنی بدن است را مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند افرادی که دوچرخه‌سواری استقامتی انجام می‌دهند به اندازه افرادی که در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند، سیستم ایمنی سالم دارند.

 

محققان همچنین معتقد هستند افرادی که در سنین پیری فعال هستند، بدنشان بهتر به واکسن‌ها واکنش نشان می‌دهد.

 

یکی از متخصصان در این باره می‌گوید: بدن انسان طوری طراحی شده است که فعال باشد. حتما نباید افراد مانند ورزشکاران حرفه‌ای فعالیت داشته باشند ،‌ بلکه فعالیت‌های عادی و ورزش سبک می‌تواند کمک کند.

 

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------