پنج روش برای ورزش در محل کار



ورزش,ورزش های ویژه کارمندان,حرکات کششی

پنج روش برای ورزش در محل کار
نشستن طولانی مدت در محیط کار مضرات پرخطری از جمله افزایش احتمال مشکلات قلبی، سرطان و دیابت را به همراه دارد. حتی 30 دقیقه‌ ورزش در باشگاه بعد از کار نیز نمی‌تواند مضرات نشستن را کاهش دهد و خطرات آن را از بین ببرد. نشستن طولانی مدت به اندازه سیگار کشیدن خطرناک است. برای مبارزه با خطرات نشستن می‌توان از حرکاتی مانند ایستادن، حرکات کششی و راه رفتن استفاده کرد. روش‌های زیر می‌توانند به فعالیت بیشتر کارمندان کمک کنند.


1- سعی کنید به صندلی خود وابسته نباشید
حرکت کردن در محیط کار به این معنا نیست که یک ساعت در محل کار پیاده روی کنید، سعی کنید بیشتر بایستید و از هر فرصت برای نشستن استفاده نکنید، ایستادن بیشتر به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. هنگامی که می‌ایستد تمام ماهیچه‌هایی که مربوط به ایستادن هستند شروع به فعالیت می‌کنند و چربی و قند بیشتری برای تامین انرژی سوزانده می‌شوند. پیشنهاد می‌شود که هر نیم ساعت یک بار بایستید، هنگامی که با تلفن صحبت می‌کنید بایستید و حتی در نهایت می‌توانید از میزهای ایستاده استفاده کنید.

 

2-کمی پیاده روی کنید
بهتر است از پله‌ها به جای آسانسور استفاده کنید. اگر با کسی کار داشتید سعی کنید به اتاق او بروید و از تلفن یا ایمیل استفاده نکنید.


3- به خود یادآوری کنید
می‌توانید از دستبندهای ورزشی استفاده کنید که در صورت زیاد نشستن به شما اخطار می‌دهد. می‌توانید از زنگ هشدار گوشی تلفن همراه نیز استفاده کنید.


4- حرکات کششی انجام دهید
علاوه بر ایستادن حرکات کششی نیز انجام دهید. برای مثال می‌توانید از لگن خم شوید و سر را به سمت پایین قرار دهید. به این شکل همسترینگ کشیده می‌شود و جریان خون افزایش می‌یابد یا این که می‌توانید بایستید دست را پشت کمر قرار دهید کمر را به سمت عقب خم کنید، قسمت قفسه سینه را باز کنید حرکت دیگر این است که کف دست‌ها را بر روی یکدیگر قرار دهید و آرنج‌ها را تقریبا به صورت 90 درجه نگه دارید. هنگامی که دست‌ها را به هم فشار می‌دهید عضلات سینه را منقبض کنید. این حرکت بر روی شانه، سینه و عضلات سه سر کار می‌کند.
اگر می‌توانید دست‌ها را بر روی دسته صندلی قرار دهید و چند سانت بدن و پاها را از زمین و صندلی جدا کنید. این حرکت باعث قدرتمند شدن عضلات بالا تنه می‌شود و جریان خود را افزایش می‌دهد.

 

5- طرز فکر خود را تغییر دهید
کسی از شما نمی‌خواهد که از امروز 20 دقیقه‌ یوگا انجام دهید و یا با دوچرخه به محل کار بروید. از کارهای ساده شروع کنید. کمی ایستادن، راه رفتن و حرکات کششی می‌تواند سبک زندگی شما را تغییر دهد. بهتر است به ورزش ساده‌تر نگاه کنید و آن را کار پیچیده ای تصور نکنید.
منبع:isna.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------