واکنش پرستویی به وضعیت اکران «من و زیبا»/ «شورای صنفی نمایش بر سر فیلم منت نگذارد»



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

واکنش پرستویی به وضعیت اکران «من و زیبا»/ «شورای صنفی نمایش بر سر فیلم منت نگذارد»

پرویز پرستویی با گلایه از وضعیت پیش آمده برای اکران فیلم «من و زیبا» گفت: شورای صنفی نمایش لطف کنند و بر سر این فیلم منت نگذارند. اگر می‌گویند به خاطر اربعین حسینی استثنا این فیلم را در سینمای «آزادی» اکران می‌کنیم چرا در ایام محرم این کار را نکردند؟!

این بازیگر سینما در گفت‌وگویی با ایسنا، با بیان اینکه به سهم خودم دیگر اکران شدن یا نشدن این فیلم برایم اهمیتی ندارد اظهار کرد: اگر مجوز اکران این فیلم را صادر کردند لطفی در حق صاحبان و فیلم «من و زیبا» نکرده‌اند چرا که نوش‌دارویی بعد از مرگ سهراب است.

وی افزود: اصلا این فیلم مناسبتی نیست که بخواهند به بهانه‌ی اربعین اکرانش کنند. «من و زیبا» فیلمی اجتماعی و به روز است و می‌توان نام عاشورایی مدرن را بر آن گذاشت.

پرستویی با اشاره به گلایه‌ی اخیر علی مصفا از عدم اکران فیلمش گفت: او حق دارد که معترض باشد و حرف او کاملا درست است. چرا که حق تقدم با علی مصفا است و اول باید فیلم او اکران شود.

این بازیگر با بیان این‌که هر روز به بدن نحیف سینما ضربه جدیدی وارد می‌کنند، با اشاره به تحریم سینما «آزادی» توسط شورای صنفی نمایش خاطرنشان کرد: ملت ایران یک تحریم بزرگ را از جانب دولت آمریکا و دیگر ابرقدرت‌ها تحمل می‌کنند. ظاهرا شورای صنفی نمایش هم از آنها یاد گرفته‌اند و سینماها را تحریم می‌کنند. پس چه فرقی بین ما و آنها هست؟!

وی افزود: فیلم «من و زیبا» و خیلی از فیلم‌های دیگر قربانی این سیاست‌ها شد. در صورتیکه باید کمک می‌شد این فیلم زودتر از این‌ها به نمایش درمی‌آمد و حالا که کار از کار گذشته منت سر ما نگذارید که به خاطر اربعین این فیلم را اکران می‌کنید.

پرستویی ابراز عقیده کرد: متاسفانه باید بگویم اگر شما به اربعین اعتقاد داشتید حق بچه مسلمان‌ها را تضیع نمی‌کردید.

وی که در دو فیلم «خرس» و «من و زیبا» سرمایه گذاری کرده است، اظهار کرد: یک ماه پیش از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا کردم فیلم «خرس» را ببینند و اگر چنانچه فیلم مغایر با ارزش‌هایی است که دم می‌زنیم، حاضریم آن را بسوزانیم ولی هنوز جوابی نگرفته‌ایم. چرا باید نمایش این فیلم برای غربی‌ها مجاز باشد اما برای مردم خودمان نه؟

بازیگر فیلم‌های «آژانس شیشه‌ای» و «لیلی با من است» با انتقاد از شرایط امروز سینما به ایسنا گفت: کار به جایی رسیده که همه درباره‌ی سینما نظر می‌دهند. ضمن اینکه دیگر تماشاگری نداریم که بخواهیم برایش فیلم نشان دهیم، ما مدام در حال شکنجه دادن سینما هستیم.

پرستویی با بیان اینکه دیگر اکران این دو فیلم برایش مهم نیست گفت: دیگر لطفی ندارد. من با عشق و نیت دیگری این دو فیلم را کار کردم و معتقد بودم، کار ارزشی کرده‌ام ولی متاسفانه مسئولین ارزشی قائل نشدند که هیچ، حتی برای اکران «من و زیبا» منت هم بر سرمان می‌گذارند.

*********

به گزارش ایسنا، صبح 13 دی‌ماه خبر رسید که شورای صنفی نمایش حواله‌ی اکران «من و زیبا» را برای «سینما آزادی» صادر کرده است؛ خبری که بلافاصله توسط حبیب اسماعیلی - پخش‌کننده «من‌ و زیبا» - و حبیب کاوش – سخنگوی شورای صنفی نمایش - تایید شد.

کاوش در گفت‌وگویی با ایسنا، صدور حواله اکران «من و زیبا» برای سینما «آزادی» را به دلیل «درخواست انجمن سینماداران، ایام اربعین که مقاومت در برابرش برای شیعیان غیرممکن است و همچنین برای آنکه فیلم خوب "من و زیبا" در این ایام حیف نشود» دانست و در عین‌حال تاکید کرد: «شورای صنفی نمایش تنها حواله اکران "من و زیبا" را برای سینما "آزادی" صادر کرده‌ است».

حبیب اسماعیلی هم این موضوع را تایید کرد و در عین حال از تلاش برای اکران هرچه سریع‌تر فیلم خبر داد.

جواد نوروز‌بیگی – تهیه کننده «من و زیبا» - هم که چند روز قبل تاکید کرده بود در این شرایط از اکران فیلم انصراف خواهد داد، این‌بار در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: « اگر حواله‌ی اکران "من و زیبا" برای سینما "آزادی" صادر شود، مشکلی برای نمایش فیلم نداریم»

در حالی حواله‌ی اکران «من و زیبا» سرانجام به سینما «آزادی» داده شد که فیلم «پله آخر» علی مصفا در همین تایم زمانی با این سینما قرارداد داشت اما به دلیل عدم ارایه حواله از اکرانش صرف‌نظر کرد بنابراین این شیوه‌ی عملکرد شورای صنفی نمایش منجر شد که علی مصفا، کارگردان فیلم «پله‌ی آخر» که این روزها مقابل دوربین اصغر فرهادی است، درباره‌ی آخرین وضعیت اکران فیلمش 14 دی ماه اظهار نظر کرد.

این کارگردان و بازیگر سینما در قالب یادداشتی که در اختیار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قرار داد، آورده است:

«در خبرها آمده بود شورای صنفی نمایش به حرمت اربعین، تحریم سینما «آزادی» را لغو کرد و حواله اکران فیلم «من و زیبا» را صادر کرد.

فیلم «پله آخر» که قراردادش را قبل از «من و زیبا» ثبت کرده بود و تاریخ هشتم آذر ماه برای اکرانش تعیین شده بود، به دلیل تحریم سینما آزادی توسط همین شورا بهترین فرصت برای اکرانش را از دست داد و بعد با پیشنهاد اکران در سینما فرهنگ از تاریخ ۱۳دی مواجه شد که ما به خاطر اکران نامناسب، ناقص، تک سانس بودن و به صلاحدید پخش کننده‌ی محترم، آقای شایسته آن را نپذیرفتیم و به آن اعتراض کردیم.

بلافاصله همین اکران در سینما فرهنگ به فیلم «من و زیبا» پیشنهاد شد که تهیه‌کننده‌ی محترم آن فیلم هم آن اکران را نپذیرفت و اعتراض کرد و پیرو آن شورای صنفی نمایش به یکباره تحریم سینما آزادی را فراموش کرد و با اکران فیلم ایشان در سینما آزادی موافقت کرد و با بی‌انصافی تمام، حق مسلم و ثبت شده‌ی اکران فیلم «پله آخر» در سینما آزادی را به فیلم دیگری واگذار کرد و به حرمت اربعین حق مرا ضایع کردند»/ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------