داغی تازه بر دل جامعه موسیقی اصفهان



مهدی رستمانه,اخبار امروز,اخبار جدید
مهدی رستمانه، آهنگساز باسابقه و نوازنده تار، سه تار و کمانچه اصفهان که چندین سال با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد، روز گذشته به دیار باقی شتافت.

طراوت رستمانه، دختر این هنرمند با تایید خبر درگذشت او به ایسنا گفت: بعد از گذشت قریب به سه سال از آخرین جراحی پدر و عبور از دوران شیمی درمانی، اسفند ماه سال ۱۳۹۹ متوجه شدیم که سرطان در بدن ایشان ریشه دوانده و پیش‌روی کرده است.

 

وی با اشاره به سختی‌هایی که این هنرمند در طول ۳۰ سال فعالیت هنری خود با آن مواجه بوده تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما هنرمندان بعد از مرگ شناخته می‌شوند.

 

رستمانه، درباره‌ی کارنامه‌ی این هنرمند مرحوم توضیح داد: پدرم در کنسرت‌های متعددی به عنوان کمانچه و تار نواز حضور داشت و دو کنسرت «گروه مهر» و «روایتی دیگر» را در دهه‌ی ۸۰  برگزار کرد اما بیماری‌، اجازه نداد آلبوم شخصی‌اش را که شامل قطعات و تصانیف نابش بود منتشر کند و گنجینه‌ی او ناتمام باقی ماند.

 

وی یادآور شد: کنسرت «سوته‌دلان» که به یاد استاد سیروس ساغری در سال ۱۳۹۴ برگزار شد، آخرین کنسرتی بود که پدرم در آن حضور داشت و آن‌جا کمانچه نواخت. در میانه‌ی دهه هشتاد تا نود نیز کنسرت‌های دیگری مانند کنسرت تکنوازان تشکیل شد که پدرم به عنوان آهنگساز، تک‌نواز و بداهه نواز تار در آن حضور یافت.

 

مراسم خاک‌سپاری مهدی رستمانه، روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------