«مجید ملک‌زاده» مدیر موزه صلح اصفهان به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت



مجید ملک‌زاده,اخبار امروز,اخبار جدید
مجید ملک‌زاده، هنرمند صنایع‌ دستی و مدیر موزه صلح اصفهان که عمر خود را وقف ابلاغ پیام صلح با زبان هنر کرده بود، ساعاتی پیش بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به کرونا از دنیا رفت.

نفیسه قاسمی، یکی از نزدیکان این هنرمند با تائید خبر درگذشت او به ایسنا گفت: مرحوم ملک‌زاده از ۲۵ روز پیش به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود و امروز مرخص شد اما در کمال ناباوری متوجه شدیم که از دنیا رفته است.

 

وی درباره فعالیت هنری مرحوم ملک‌زاده توضیح داد: پدر مجید ملک‌زاده، بنیان‌گذار هنر مشبک و معرق فلز با ضخامت تنها نیم میلی‌متر در کشور بود و خود او نیز از سال ۱۳۷۱به این هنر روی آورد.

 

قاسمی افزود: مرحوم ملک‌زاده معتقد بود که جنگ به یک صنعت تبدیل‌شده و به همین خاطر پیش‌روی می‌کند. پس اگر صلح نیز به یک صنعت تبدیل شود، بی‌شک راهکارهایی جدید را پیدا می‌کند. او با همین نگاه از سال ۱۳۸۸ پیگیر اجرای طرح صلح شد و برای صنعت صلح از ارزش‌های خود هزینه کرد.

 

وی تأکید کرد: کار مرحوم ملک‌زاده، تولید صلح بود. او یکی از بی‌نظیرترین موزه‌های صلح جهان را در اصفهان بنیان‌گذاری کرد و قصد داشت با عمومی‌کردن مفهوم صلح، طرح جهانی «آسمانخراش صلح» را به اجرا درآورد.

 

قاسمی ادامه داد: این هنرمند روشی ابداعی برای آموزش صلح به کودکان و نوجوانان در جهان بر اساس هرم مازلو داشت و  قرار بود سه اثری که ویژه ابلاغ پیام صلح خلق کرده به سازمان ملل بفرستد اما کرونا این فرصت را از او و این نعمت را از همه ما گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: مرحوم ملک‌زاده، انسانی بسیار وارسته، اخلاق‌مدار و مردم‌دار بود و متأسفانه آن‌ طور که باید و شاید قدر او، هنر متعالی و اهدافی را که در سر داشت ندانستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------