آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

«خرس» نامزد بهترین فیلم و کارگردانی جایزه آسیاپاسفیک شد



«خرس» نامزد بهترین فیلم و کارگردانی جایزه آسیاپاسفیک شد

فیلم‌ سینمایی «خرس» به کارگردانی خسرو معصومی و به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی نامزد دریافت بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جایزه سینمای آسیاپاسفیک شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دبیرخانه ششمین دوره جایزه سینمای آسیا و پاسیفیک فهرست نامزدهای جایزه معتبر خود را 21 مهر ماه اعلام کرد که نام سه سینماگر ایرانی نیز در این میان دیده می‌شود.

34 فیلم از 18 کشور منطقه آسیا و پاسیفیک در فهرست نامزدها حضور داشته که جواد نوروزبیگی نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی ششمین دوره جایزه سینمای آسیا و پاسیفیک برای «خرس» شده است و خسرو معصومی نیز برای همین فیلم، در میان نامزدهای دریافت جایزه بهترین کارگردانی قرار گرفته است.

سومین سینماگر ایرانی، تورج اصلانی است که برای فیلم «فصل کرگدن» ، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری است. تورج اصلانی چندی پیش جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره فیلم سن سباستین را نیز برای همین فیلم دریافت کرد.

مراسم اعطای جایزه سینمای آسیا پاسیفیک در روز جمعه 3 آذر ماه در شهر گلدن کوست استرالیا برگزار و این مراسم به طور مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی 44 کشور منطقه آسیا و پاسیفیک پخش خواهد شد.

فیلم سینمایی «خرس» با بازی پرویز پرستویی،فرهاد اصلانی،مریلا زارعی،علیرضا اوسیوند و ناصر آقایی در خلاصه داستان آن آمده است: « نورالدین که احتمال شهادتش می‌رفته پس از 8 سال اسارت به خانه برمی‌گردد، غافل از اینکه همسرش در غیاب او ازدواج کرده است.»

به گزارش ایسنا، سینمای ایران سال گذشته در 9 بخش نامزد دریافت جایزه «آسیا پاسفیک» شد، «جدایی نادر از سیمین» ساخته‌ی اصغر فرهادی در بخش‌های بهترین فیلم بلند داستانی، دستاورد کارگردانی، فیلم‌نامه و همچنین بازیگر مرد برای پیمان معادی، نامزد دریافت جایزه آسیا پاسیفیک شد که سرانجام اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلم بلند داستانی را دریافت کرد.

نماینده دیگر سینمای ایران در جوایز آسیا-پاسیفیک سال گذشته، «به امید دیدار» به کارگردانی‌ محمد رسول‌اف است که با نامزدی در سه بخش بهترین فیلم بلند داستانی، بهترین دستاورد کارگردانی و لیلا زارع بازیگر این فیلم در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

شایسته ایرانی بازیگر فیلم «آینه‌های روبرو» و «باد و مه» به کارگردانی محمد علی طالبی دیگر نامزدهای سال گذشته جایزه آسیاپاسفیک بودند.

دو سال قبل تنها نماینده سینمای ایران در جوایز آسیا-پاسیفیک فیلم «دیگری» ساخته مهدی رحمانی به تهیه‌کنندگی «محمد علی نجفی» و بازی محمدرضا فروتن و مریلا زارعی بود که جایزه بهترین فیلم بلند کودک را از جوایز سینمایی آسیا-پاسیفیک دریافت کرد.

در سه دوره‌ ابتدای جایزه «آسیا-پاسیفیک» نیز سینمای ایران حضور چشم‌گیری داشت.

سال 2009 «اصغر فرهادی» با فیلم «درباره الی» نامزد چهار جایزه از جوایز سینمایی «آسیا-پاسیفیک» شد.

به گزارش ایسنا، این فیلم علاوه ‌بر نامزدی بهترین فیلم، در بخش‌های بهترین فیلم‌نامه (اصغر فرهادی)، بهترین کارگردانی (اصغر فرهادی) و بهترین بازیگر زن (گلشیفته فراهانی) نامزد شده و البته سینمای ایران نماینده دیگری نیز در جوایز«آسیا-پاسیفیک» سال 2009 داشت؛ «علی‌محمد قاسمی» برای فیلم «چراغی در مه» نامزد بهترین فیلم‌برداری شد که در نهایت اصغر فرهادی جایز‌ه‌ی ویژه هیات ‌داوران و جایزه بهترین فیلم‌نامه را برای «درباره ‌الی» از سومین دوره‌ی جایزه‌ی آسیا-پاسیفیک گرفت.

همچنین سینمای ایران در دومین دوره‌ی جوایز سینمایی «آسیا-پاسیفیک» در سال 2008 موفق به دریافت دو جایزه شد.

رضا ناجی برای فیلم «آواز گنجشک‌ها» که نامزد بهترین بازیگر مرد شده بود، توانست جایزه‌ی این بخش را بگیرد و مستند «تینار» ساخته‌ مهدی منیری به دلیل تلاش چشم‌گیر در جهت ترویج و حفظ تنوع فرهنگی جایزه‌ی یونسکو را به‌دست آورد./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------