«جان کارتر» پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینماهای جهان شد



پرفروشترین فیلم جهان,پرفروشترین فیلم 2012,جان کارتر,فیلم جان کارتر

 

برای دومین هفته متوالی؛

«جان کارتر» پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینماهای جهان شد

سینماپرس: «جان کارتر»، «لوراکس دکتر سوس» و «این به معنای جنگ است» با فروشی برابر با 40.7، 11.6 و 9.1 میلیون دلار به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای جهان جای گرفته‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران (سینما پرس)، فیلم سینمایی «جان کارتر» (John Carter) به کارگردانی اندرو استانتون در دومین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با 40.7 میلیون دلار عنوان پرفروش ترین فیلم این هفته سینماهای سراسر جهان را به خود اختصاص دهد.

اندرو استانتون و مارک اندروز فیلمنامه «جان کارتر» را نوشته اند و این فیلم سینمایی ماجرای یک «بربر» 12 فوتی را به تصویر می کشد که از زندان فرار می کند و با یک شاهزاده آشنا می شود.

تایلر کیش، لین کالینز و ویلم دافو از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم اکشن فانتزی «جان کارتر» ایفای نقش کرده اند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، انیمیشن «لوراکس دکتر سوس» (Dr. Seuss` The Lorax) به کارگردانی کریس رنود و کایلی بالدا نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر 11.6 میلیون دلار عنوان دومین فیلم پرفروش‌ این هفته سینماهای سراسر جهان را از آن خود کرد.

 

کن داریو براساس رمان «دکتر سوس» فیلمنامه «لوراکس دکتر سوس» را نوشته است و این انیمیشن داستان پسر بچه 12 ساله ای را به تصویر می کشد که برای رسیدن به آنچه که می خواهد باید داستان زندگی خصوصی موجود بدخلقی به نام «لوراکس» را کشف کند.

زک افرون، تایلر سوییفت و دنی دویتو از جمله بازیگرانی هستند که به جای شخصیت های این انیمیشن سینمایی حرف زده اند.

فیلم سینمایی «این به معنای جنگ است» (This Means War) به کارگردانی مک جی نیز در پنجمین هفته اکران خود با فروشی برابر با 9.15 میلیون دلار در رتبه سوم جدول پرفروش ترین فیلم های سینماهای جهان قرار گرفته است.

ریس ویتراسپون، کریس پاین و تام هاردی در «این به معنای جنگ است» ایفای نقش کرده اند و این فیلم سینمایی داستان 2 مامور سازمان جاسوسی «سی آی ای» را به تصویر می کشد که با یکدیگر دچار اختلافاتی می شوند.

 

فیلم ترسناک و هیجان‌انگیز «شیطان درون» (The Devil Inside) به کارگردانی ویلیام برنت بل نیز در این هفته توانست با فروشی برابر با 7.4 میلیون دلار عنوان چهارمین فیلم پرفروش‌ این هفته سینماهای جهان را به خود اختصاص داد.

ویلیام برنت بل به همراه متیو پیترمن فیلمنامه «شیطان درون» را نوشته است و این فیلم سینمایی ماجرای زنی را به تصویر می کشد که وقتی برای پیگیرای امور مربوط به مادرش به کشور ایتالیا سفر می کند، درگیر یک سری قتل های زنجیره ای مشکوک می شود.

فیلم سینمایی «خیابان جامپ 21» (21 Jump Street) به کارگردانی فیل لرد و کریس میلر نیز در نخستین هفته اکران توانست با فروشی برابر با 7 میلیون دلار عنوان پنجمین فیلم پرفروش این هفته سینماهای جهان را به خود اختصاص دهد.

مایکل بکال فیلمنامه «خیابان جامپ 21» را نوشته است و این فیلم سینمایی داستان 2 پلیس جوان و تازه‌کار را به تصویر می کشد که برای دستگیری یک باند قاچاق مواد مخدر، به عنوان قاچاقچی در این گروه به فعالیت مشغول می شوند.

 

همچنین جونا هیل، چانینگ تتوم و آیس کیوب از جمله بازیگران جوانی هستند که در فیلم اکشن کمدی «خیابان جامپ 21» ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «پروژه ایکس» (Project X) به کارگردانی نیما نوری‌زاده که سومین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز با فروشی برابر با 5.6 میلیون دلار در رتبه ششم جدول پرفروش‌ترین فیلم های این هفته سینماهای جهان جای گرفته است.

مت درک و مایک باسال به طور مشترک فیلمنامه «پروژه ایکس» را نوشته اند و این فیلم سینمایی داستان 3 پسر دبیرستانی را روایت می کند که در یک شب مهمانی تولد اتفاقات عجیبی برای آن ها رخ می دهد.

 

فیلم سینمایی «سفر دوم؛ جزیره اسرارآمیز» (Journey 2: The Mysterious Island) به کارگردانی برد پیتون نیز در این هفته با فروشی برابر با 5 میلیون دلار در رتبه هفتم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای سراسر جهان را از آن خود کرده است.

برایان و مارک گان به طور مشترک فیلمنامه «سفر دوم: جزیره اسرارآمیز» را نوشته اند و این فیلم سینمایی داستان خانواده ای را به تصویر می کشد که در یک جزیره مرموز به دنبال پدربزرگشان که گمشده است می گردند.

فیلم سینمایی «قاچاق» (Contraband) به کارگردانی بالتازار کورماکار نیز در این هفته با فروشی برابر با 4.1 میلیون دلار، عنوان هشتمین فیلم پرفروش‌ این هفته سینماهای جهان را به خود اختصاص داد.

 

آرون گازیکوفسکی به همراه آرنولدار ایندیکاسان به طور مشترک فیلمنامه «قاچاق» را نوشته اند و این فیلم سینمایی داستان یک قاچاقچی با سابقه را به تصویر می کشد که برای حفاظت از برادر زن خود با میلیون ها دلار، پول جعلی به پاناما سفر می کند.

مارک والبرگ، جیوانی ریبیسی و کیت بکینسیل از جمله بازیگران برجسته ای هستند که در فیلم سینمایی «قاچاق» ایفای نقش کرده اند.

فیلم اکشن تخیلی «تاریخچه» (Chronicle) به کارگردانی جاش ترنک نیز در این هفته با فروشی برابر با 3.5 میلیون دلار، عنوان نهمین فیلم پرفروش‌ این هفته سینماهای جهان را به خود اختصاص داد.

 

مکس لندیس فیلمنامه «تاریخچه» را نوشته است و این فیلم سینمایی ماجرای سه پسر دبیرستانی را به تصویر می کشد که پس از کشف یک دارو به قدرت باورنکردنی دست پیدا می کنند که این موضوع موجب می شود که آن ها به انسان های بد و شروری تبدیل شوند و زندگی‌اشان دچار تغییراتی اساسی شود.

فیلم سینمایی «خانه امن» (Safe House) به کارگردانی دنیل اسپینوسا نیز در این هفته با فروشی برابر با 3.3 میلیون دلار عنوان دهمین فیلم پرفروش این هفته سینماهای جهان را به خود اختصاص داد.

 

دیوید گاگنهایم فیلمنامه «خانه امن» را نوشته است و این فیلم سینمایی ماجرای یک مامور سازمان «سی آی ای» را به تصویر می کشد که مامور محافظت از افراد یک خانه می شود.

دنزل واشنگتون، رایان رینالدز و رابرت پاتریک از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «خانه امن» ایفای نقش کرده اند.

همچنین فروش جهانی فیلم های این جدول تا به امروز به شرح زیر است:

«جان کارتر» با 10 روز اکران، 179 میلیون دلار.

«الوراکس دکتر سوس» با با 17 روز اکران، 172 میلیون دلار.

«این به معنای جنگ است» با 32 روز اکران، 119 میلیون دلار.

«شیطان درون» با 73 روز اکران، 91 میلیون دلار.

«خیابان جامپ 21» با 3 روز اکران، 42 میلیون دلار.

«پروژه ایکس» با 17 روز اکران، 55 میلیون دلار.

«سفر دوم؛ جزیره اسرارآمیز» با 60 روز اکران، 295 میلیون دلار.

«قاچاق» با 66 روز اکران، 87 میلیون دلار.

«تاریخچه» با 17 روز اکران، 116 میلیون دلار.

«خانه امن» با 39 روز اکران، 187 میلیون دلار./سینماپرس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------