مدال جشنواره هند برای فیلم شهاب حسینی/ «بی‌پایان» دو جایزه گرفت



شهاب حسینی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
جشنواره بین‌المللی فیلم هند ۲۰۲۲ در مراسم اختتامیه خود جوایزی را به فیلم‌های ایرانی «بی‌پایان» و «نرگسی» اهدا کرد.

به گزارش مهر به نقل از هندوستان تایمز، پنجاه و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم هند دیشب (دوشنبه) در نهمین روز برگزاری‌اش در گوا با اهدای جوایز در مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

 

درام اسپانیایی «من رویاهای الکتریکی دارم» والنتینا مائورل جایزه بزرگ بهترین فیلم جشنواره یعنی طاووس طلا را دریافت کرد و دانیلا مارین ناوارو برای همین فیلم جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را برد.

 

نادر ساعی‌ور برای فیلم «بی‌پایان» جایزه بهترین کارگردان جشنواره و طاووس نقره‌ای را دریافت کرد و جایزه بهترین بازیگر مرد به وحید مبصری برای همین فیلم تعلق یافت.

 

جایزه بهترین فیلم بلند اول یک کارگردان به آسیمینا پرودرو برای «پشت انبارکاه» اهدا شد و جایزه ویژه هیات داوران نصیب لاو دیاز برای «وقتی امواج از بین می‌روند» رسید.

 

مدال گاندی که از سوی یونسکو اهدا می‌شود هم به پیام اسکندر برای «نرگسی» رسید. شهاب حسینی تهیه‌کننده و بازیگر این فیلم بود و فیلم تلاش یک فرد مبتلا به سندرم داون را برای پیدا کردن عشقی برای ازدواج تصویر می‌کند.

 

امسال فرانسه به عنوان کشور مهمان در این جشنواره حضور داشت تا ۷۵ سال روابط دیپلماتیک با این کشور گرامی داشته شود و این در پاسخ به حضور هند به مناسبت ۷۵ مین سال استقلال در جشنواره کن امسال بود.

 

در این جشنواره ۹ روزه در مجموع ۲۸۰ فیلم از ۷۹ کشور به نمایش درآمد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------