ترکیب تمام‌زنانه یک جایزه مهم ادبی



جایزه مدال کارنگی سال ۲۰۲۳،اخبار هنری،خبرهای هنری
هفت نویسنده زن به عنوان نامزدهای جایزه مدال کارنگی سال ۲۰۲۳ برای تجلیل از دستاوردهای برجسته در حوزه نویسندگی کودک و نوجوان معرفی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «نور در همه‌چیز» نوشته «کاتیا بالن»، «وقتی سایه‌ها سقوط می کنند» از «سیتا براهماچاری»، «مدوزا» به قلم «جسی برتون»، «بازگشت ابدی کلارا هارت» نوشته «لوئیز فینچ»، «سوزن» نوشته «پاتریس لارنس»، «من باید به تو خیانت کنم» به قلم «روتا سپتیس» و «کتاب آبی نبو» از «مانون استفان راس» ترکیب کاملا زنانه نامزدهای جایزه ادبی «مدال کارنگی» در سال ۲۰۲۳ را تشکیل می‌دهند.

 

در بخش بهترین تصویرگری نیز ۶ اثر ادبیات کودک شامل «نجات تایتانیک» از «فلور دلارگی»، «چیزهای قدیمی» با تصویرگری «بنجامین فیلیپس»، «دنیاهایی که ما پشت سر می‌گذاریم» از «لوی پینفولد»، «دنباله‌دار» اثر «جو تاد-استنتون»، «صداهای قابل مشاهده» با تصویرگری «و رونگ» و «نجات سوریا: چانگ و خرس خورشید» از «جیت زدانگ» نامزد دریافت جایزه مدال کارنگی هستند.

 

برندگان هر دو بخش  در تاریخ ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد ۱۴۰۲) در مراسمی زنده توسط «لورن چایلد» برنده سابق این جایزه معرفی خواهند شد و هر یک از برنده‌ها ۵۰۰ پوند کتاب برای اهدا به کتابخانه مورد نظر خود، یک مدال طلایی با طراحی جدید و جایزه نقدی به ارزش ۵۰۰۰ پوند دریافت خواهند کرد.

 

«مدال کارنگی» به عنوان قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جایزه ادبی بریتانیا در حوزه ادبیات کودک هر سال توسط موسسه کتابداری و اطلاعات به بهترین اثر منتشرشده در بریتانیا در این حوزه اعطا می‌شود. این مدال در سال ۱۹۳۶ به یاد «اندرو کارنگی» نیکوکار اسکاتلندی راه‌اندازی شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------