جایزه «مارک تواین» برای «آدام سندلر»



آدام سندلر،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
«آدام سندلر» جایزه مارک تواین برای طنز آمریکایی را طی مراسمی در مرکز هنرهای نمایشی جان اف کندی واشنگتن دی سی دریافت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، «آدام سندلر» هنرپیشه و کمدین به عنوان بیست و چهارمین دریافت‌کننده جایزه مارک تواین مرکز کندی برای طنز آمریکایی، این جایزه را در حضور چهره‌هایی چون «جنیفر انیستون»، «کریس راک» و «کانن اوبراین» دریافت کرد.

 

جایزه «مارک تواین» که یکی از معتبرترین جوایز در عرصه کمدی است به فردی تعلق می‌گیرد که به شیوه‌هایی شبیه به رمان‌نویس و مقاله‌نویس برجسته قرن نوزدهم، «ساموئل کلمنس» معروف به مارک تواین، بر جامعه آمریکا تأثیر گذاشته‌ باشد و «آدام سندلر» به عنوان چهره برگزیده این جایزه را کسب کرد.

 

«ریچارد پرایور»، «ووپی گلدبرگ»، «باب نیوهارت»، «لیلی تاملین»، «نیل سایمون»، «بیلی کریستال»، «جورج کارلین»، «الن دی جنرس»، «کارول برنت»، «جی لنو»، «دیوید لترمن»، «دیو چاپل»، «جان استوارت»، «استیو مارتین»، «تینا فی»، «ویل فرل»، «ادی مورفی»، «بیل موری» و «جولیا لوئیس دریفوس» از چهره‌هایی هستند که پیش‌تر موفق به دریافت جایزه مارک تواین شده‌اند.

 

«دبورا اف راتر» رئیس مرکز کندی، در این باره گفت: «آدام سندلر بیش از سه دهه با فیلم‌ها، موسیقی و دوران حضورش به عنوان یکی از بازیگران محبوب برنامه «پخش زنده شنبه شب» (SNL)، مخاطبان را سرگرم کرده و شخصیت‌هایی خلق کرده که ما را به خنده، گریه و گریه از خنده وادار کرده است».

 

«سندلر» که بیشتر برای بازی در فیلم‌های کمدی شناخته شده سال گذشته میلادی در فیلم «زرنگ بازی» (Hustle) محصول نتفلیکس در یک نقش جدی دیگر ظاهر شده است. این فیلم که در ماه ژوئن اکران شد نیز با تحسین منتقدان روبه‌رو شد و «سندلر» برخی از بهترین نقدهای حرفه‌ای خود را برای این فیلم دریافت کرد. او در سال ۲۰۲۰ نیز برای درخشش در فیلم «جواهرات تراش‌نخورده» ساخته برادران سفدی در یک نقش غیرکمدی مورد تمجید فراوانی قرار گرفت.

 

«خواننده عروسی»، «آقای دیدز»، «بر من حکمرانی کن»، «اکنون شما را چاک و لری اعلام می‌کنم»، «بزرگ‌شده‌ها»، «جک و جیل»، «اون پسر منه»، «هتل ترانسیلوانیا»، «۶ کله پوک»، «سندی و کسلر» و «راز جنایت» از جمله دیگر فیلم‌های «آدام سندلر» محسوب می‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------