آخرین اخبار فرهنگی - هنری

سینمای ایران,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند

در سینمای ایران پرداختن به پرونده‌های جنایی به اندازه هالیوود رواج ندارد، چراکه موانعی زیادی در مسیر به تصویر کشیدن آنها…

مارگو رابی باعث کمیاب شدن رنگ صورتی در دنیا شد!



مارگو رابی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
طراح صحنه فیلم «باربی» (Barbie) به کارگردانی گرتا گرویگ با بازی مارگو رابی در نقش باربی می‌گوید این پروژه باعث کمیاب شدن رنگ صورتی در سراسر دنیا شده است.

به گزارش ایران آرت، گرویگ با ارسال یک ایمیل به مجله «آرکیتکچرال دایجست» می‌گوید برای احداث «خانه رؤیایی باربی» که محل زندگی باربی در فیلم است طراح صحنه «سارا گرین‌وود» و دکوراتور صحنه «کیتی اسپنسر» را استخدام کرده است. این خانه عروسکی در استودیوی برادران وارنر در لیوزدن لندن بنا می‌شود.

 

گرویگ که «زنان کوچک» (Little Women) را در کارنامه دارد، اصرار می‌کند که در هر گوشه‌ای از این خانه باید ردی از رنگ صورتی باشد زیرا «حفظ کودکانگی» برای او مهم بوده است.

 

گرویگ می‌گوید: «می‌خواستم رنگ‌های صورتی بسیار روشن باشند، و در همه‌چیز تقریباً زیاده‌روی شده باشد. [نمی‌خواستم فراموش کنم] در کودکی چه چیزی باعث شده بود عاشق باربی شود.»

 

گرین‌‌وود به مجله می‌گوید احداث این صحنه باعث کمیاب شدن رنگ صورتی فلورسنت از برند راسکو شده است: «رنگ صورتی دنیا تمام شد.»

 

گرویگ اضافه می‌کند که تمایل داشته یک حس «مصنوعیت موثق» خلق کند و حتی برای آسمان و کوه‌های پس‌زمینه از رنگ به جای جلوه‌های ویژه رایانه‌ای استفاده کرده است.

 

این فیلم با بازی «مارگو رابی» در نقش باربی و «رایان گاسلینگ» در نقش کن در ماه ژوئیه اکران خواهد شد. «اما مکی»، «جان سینا»،‌ «سمو لیو»، «کیت مک‌کینان»، بسیاری دیگر در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

کمپین بازاریابی «باربی» باعث شد که گرایش زیبایی‌شناسانه «باربی‌کور» (Barbiecore) که حسی نوستالژیک را منتقل می‌کند و به پوشش زنان در دهه ۱۹۹۰ شباهت دارد در شکبه‌های اجتماعی شکل بگیرد و اقلام صورتی رنگ را پرفروش کند. هشتگ «باربی‌کور» در تیک‌تاک بیش از ۳۴۲ میلیون بازدید داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------