انتقاد «محمد نادری» از غیبت افرادی مثل رضا عطاران در تلویزیون



اخبار,اخبار فرهنگی,محمد نادری

بازیگر سریال «شمعدونی» و فیلم «پاستاریونی» معتقد است که در کار طنز باید این قابلیت وجود داشته باشد که با زبان خود نقد کند اما وقتی که محدود شود، یک شیر بی‌یال و دم و شکمی خواهد شد که جذابیت نخواهد داشت.

محمد نادری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت طنز در تلویزیون بیان کرد: افرادی که در کمدی تاثیرگذار بودند، کار خود را از تلویزیون شروع کردند و پیشینه تئاتری داشتند را دیگر در تلویزیون نمی‌بینیم که کاری انجام دهند. انگار کوچ کرده‌اند یا ناچار به کوچ شده‌اند و به دلیل اینکه دیدند شرایط کار برایشان خوب نیست، مدیوم تلویزیون را رها کرده‌اند.

 

او ادامه داد: برخی به رسانه‌های نمایش خانگی و سینما وارد شده‌اند؛ بنابراین الان تعداد محدودی باقی مانده است. مدیران تلویزیون باید فکر کنند که چه اتفاقی افتاد که رضا عطاران در تلویزیون کار نمی‌کند یا مهران مدیری کمتر فعالیت دارد.

 

بازیگر استندآپ کمدی «خندوانه» و نمایش «دورهمی» درباره مشکلات مالی تلویزیون بیان کرد: ما در فیلمنامه مشکل داریم که بخشی از آن به خاطر شرایط مالی است که برخی از نویسنده‌ها ناچار می‌شوند دو یا سه سریال را همزمان با هم کار کنند؛ بنابراین وقت خود را نمی‌توانند بر روی یک فیلمنامه بگذارند. همچنین ممیزی‌های صدا و سیما وجود دارد که بخشی از آن به چارچوب صداوسیما تعلق دارد و بخش دیگر این است که نمی‌توانیم با هر فردی شوخی کنیم به دلیل اینکه با هر کسی که شوخی می‌کنی، داد و قال یک طبقه اجتماعی و صنف درخواهد آمد. در نتیجه نمی‌توان با قومیت، طبقات اجتماعی، اصناف و شغل‌ها شوخی کرد؛ بنابراین کار طنز خنثی می‌شود؛ ضمن اینکه فضای کمدی در تمام دنیا نسبت به کارهای درام بازتر است. در کار طنز باید این قابلیت وجود داشته باشد که با زبان خود نقد کند اما وقتی که محدود شود، یک شیر بی‌یال و دم و شکمی خواهد شد که جذابیت نخواهد داشت.

 

نادری اضافه کرد: سینما فضای بازتری دارد و بسیاری ترجیح می‌دهند که کار طنز را در سینما انجام دهند تا به واقعیت‌های اجتماعی ما نزدیک‌تر باشد. مردم خود را به دلیل محدودیت‌هایی که در تلویزیون وجود دارد، بیشتر در سینما یا تئاتر می‌بینند تا در تلویزیون. بسیاری از زندگی‌هایی که در تلویزیون و سریال‌ها ترسیم می‌شود، معمولا سنخیتی با زندگی مردم ندارد. این مسائل شاید دلایلی باشد که باعث می‌شود سریال خوب طنز مثل سابق نبینیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------