«دلبند» ایرانی مسافر برلین شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فیلم مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی پس از حضور در بخش مسابقه جشنواره «ایدفا» هلند این بار در بخش سینما و فرهنگ غذا Culinary Cinema شصت و نهمین دوره‌ی جشنواره فیلم برلین پذیرفته شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در دعوت‌نامه‌ی این فیلم آمده است: «ما با یک ریتم مناسب در فیلم، شیفته زنی شدیم که خستگی‌ناپذیر مراقب حیوانات و مردم است»

 

مستند «دلبند» برای جایزه بزرگ 50 هزار یورویی بهترین فیلم مستند جشنواره برلین به رقابت می‌پردازد.

 

این فیلم قصه‌ی زندگی دشوار اما شیرین یک مادر هشتاد و سه ساله و تنها به نام «فیروزه» را روایت می‌کند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.

 

بخش Culinary Cinema جشنواره برلین به فرهنگ غذایی، ارتباط با طبیعت و تغییرات آب و هوایی می‌پردازد. فیلم‌های منتخب این بخش سعی دارند تبعات توجه به قدرت صنعت و شرایطی که منجر به بی‌اهمیتی تاثیر آن در جهان شده است را نشان دهند.

 

«دلبند» یکی از آثار منتخب بخش مسابقه ملی و مسابقه بین‌الملل دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» بود و بهمن ماه امسال نیز در جمع پنج مستند منتخب سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد.

 

این مستند محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است که پخش بین‌الملل این فیلم را نیز بعهده دارد.

 

شصت ‌و نهمین دوره جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۷ تا ۱۷ فوریه ۲۰۱۹ (۱۸ تا ۲۸ بهمن) در آلمان برگزار می‌شود و امسال «ژولیت بینوش» بازیگر فرانسوی برنده اسکار به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی انتخاب شده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------