دستور رئیس سازمان صدا وسیما برای صیانت از زبان فارسی اصیل



اخبار,اخبار فرهنگی,عبدالعلی علی‌عسکری

رئیس سازمان صداوسیما در دستوری ویژه وظایف جدیدی برای شورای تخصصی مجریان و دفتر موسیقی و سرود جهت نظارت دقیق‌تر در صیانت از زبان فارسی اصیل، مشخص کرد.

به گزارش تسنیم، عبدالعلی علی‌عسکری در این دستور به ابلاغیه چند ماه پیش خود برای ارزیابی روزانه مجریان و برنامه‌های تلویزیونی از منظر رعایت زبان فارسی اشاره کرده و افزوده است: علاوه بر مرکز نظارت و ارزیابی سازمان که پیش از این مقرر شده بود به صورت روزانه گزارشی از عملکرد مجریان در رعایت زبان فارسی تدوین و به مسئولان شبکه‌ها ابلاغ کند. شورای تخصصی مجریان باید بر مبنای این گزارش نظام تشویقی و تنبیهی دقیقی برای مجریان در این زمینه طراحی و به فوریت آن را اجرا کند .

 

رئیس رسانه ملی با اشاره به سخنان دیشب رهبر انقلاب و انتقاد از برخی شعرهایی که در موسیقی پایانی بعضی سریال‌ها استفاده می‌شود خطاب به دفتر موسیقی و سرود دستور داد تا با تشکیل شورای جدیدی شعرهای پیشنهادی دراین زمینه را علاوه بر بررسی معمول ،یک بار دیگر با حساسیت و سخت‌گیری بیشتر بررسی کند وآن را با اصول زبان و ادبیات فارسی اصیل تطبیق دهد.

 

علی‌عسکری در این دستور به دفتر موسیقی و سرود تأکید کرده است: برغم اینکه پیش از این اشعار ارائه شده برای تولید موسیقی پایانی مجموعه‌های تلویزیونی در آن دفتر بررسی می‌شده است اما با توجه به بیانات اخیر رهبر انقلاب ضروری است با بازمهندسی نظام بررسی این اشعار، شورای جدیدی تشکیل دهید و با نظارتی ویژه شعرو ادب فارسی را پاس بدارید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------