اتهامات سنگین علیه معتبرترین جایزه موسیقی جهان



اخبار,اخبار فرهنگی
مدیر برکنار شده آکادمی علوم و هنرهای ضبط، این آکادمی را به آزار جنسی و تقلب در رای‌گیرها و اهدای جوایز متهم کرد.

به گزارش ایران آرت، چهار روز پیش از برپایی مراسم اعطای جوایز موسیقی گرمی، دبرا دوگان، مدیر برکنار شده آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط، با مطرح کردن ادعای آزار جنسی از آکادمی شکایت کرده است.

 

دبرا دوگان در شکایتی ۴۴ صفحه‌ای، جزئیات اتهاماتی از قبیل آزار جنسی، تعارض منافع، بی نظمی در رأی دادن برای انتخاب برنده‌های جوایز گرمی، و تبعیض جنسیتی در پرداخت دستمزد را ارائه داده است.

 

آکادمی می‌گوید از خانم دوگان به خاطر زورگویی، تبعیض و ایجاد محیطی پرتنش برای کارمندان شکایت شده بود. بنا به گزارش‌ها، دستیار خانم دوگان این اتهامات را مطرح کرده است. خانم دوگان پس از این شکایت گفت حاضر است ۲۲ میلیون دلار بگیرد و استعفا دهد اما آکادمی که یک سازمان غیرانتفاعی است او را برای مدتی از کار تعلیق کرد.

 

آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط این سوال را مطرح کرده که چرا پیش از این شکایت، او مشکلی با فساد ادعا شده در آکادمی نداشت. اما خانم دوگان ادعا می‌کند پس از افشاگری در رابطه با فساد اداری و اخلاقی در آکادمی، او را برکنار کردند.

 

دبرا دوگان ماه اوت گذشته استخدام شد تا بتواند اعتبار خدشه‌دار شده آکادمی علوم و هنرهای ضبط را که به دلیل نادیده گرفتن هنرمندان زن و اقلیت‌ها زیر تیغ انتقاد بوده بازگرداند. خانم دوگان می‌گوید از همان آغاز، مردانی که در این سازمان فعالیت می‌کردند در برابر هر تغییری مقاومت می‌کردند تا به گفته او بتوانند سلطه خود بر آکادمی را حفظ کنند.

 

یکی از موارد شکایتی که خانم دوگان مطرح کرده است در رابطه با عدم شفافیت در پروسه رأی دادن اعضای آکادمی در انتخاب نامزدهای جوایز گرمی است. دبرا دوگان می گوید "کمیته‌ای مخفی" فهرست بلند نامزدها را بررسی می

کند و هنرمندانی که به نظرشان بهترین نماینده حوزه فعالیت خود هستند از میان آنها انتخاب می کند. او ادعا می کند در بسیاری از موارد، اعضای این کمیته دوستان و آشنایان خود و یا حتی چهره هایی که به فهرست بلند راه پیدا نکرده‌اند را انتخاب می‌کنند.

 

دبرا دوگان همچنین جوئل کتس، یکی از مدیران ارشد آکادمی، را به آزار جنسی متهم کرده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------