تام هاردی در نقش خلافکار معروف درخشید



اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم کاپون
فیلم "کاپون" که در آن تام هاردی نقش آلن کاپون، تبهکار معروف آمریکایی را بازی می‌کند، با فروش قابل توجهی همراه شده است.

به گزارش ایران آرت، در دنیای پسا-کرونا، معیار "موفقیت" فیلم‌هایی که به جای سالن‌های سینما باید در پلتفرم‌های دیجیتال عرضه ‌شوند متفاوت از قبل شده. یونیورسال اولین استودیویی بود که این اقدام را با "تور جهانی ترول‌ها" انجام داد و نتایج مطلوبی گرفت. استودیوی "ورتیکال اینترتینمنت" نیز به تازگی با "کاپون" با بازی "تام هاردی" و کارگردانی "جاش ترنک" فروش قابل توجهی از شبکه‌ی نمایش خانگی کسب کرده است. 

 

ورتیکال گزارش می‌دهد که فیلم جدید ترنک و هاردی در ۱۰ روز اول انتشار ۲.۵ میلیون دلار فروخته است. هرچند این رکورد با فروش ۱۰۰ میلیون دلاری "تور جهانی ترول‌ها" فاصله‌ی بسیار زیادی دارد، اما با در نظر گرفتن مخاطبین و هزینه‌های بازاریابی، عملکرد "کاپون" حتی تحسین‌برانگیزتر است.

 

ورتیکال اینترتینمنت می‌گوید: "ما به شدت تحت تأثیر استقبال از فیلم "کاپون" قرار گرفته‌ایم. اگرچه تمایل داشتیم که فیلم در سالن‌های سینما اکران شود، اما از موفقیت آن در بازار نمایش خانگی نیز بسیار خوشحالیم. به لطف سخت‌کوشی تمامی مشارکت‌کنندگان، از جمله حمایت بی‌نظیر شرکای تجاری، این افتتاحیه از تمامی انتظارات ما فراتر رفت و ما همچنان امیدواریم که "کاپون" در این دوران تیره مخاطبینش را پیدا کند."

 

برای درک بهتر این موفقیت ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سهم استودیوها از فروش فیلم‌ها در شبکه‌ی نمایش خانگی ۸۰ درصد و در سالن‌های سینما ۵۰ درصد است. از این گذشته، "کاپون" در صورتی که در سالن‌های سینمای آمریکا امکان اکران داشت، به صورت محدود به نمایش درمی‌آمد و تمامی ۴۰۰۰ سالن این کشور را مانند عناوین ابرقهرمانی نمی‌توانست در اختیار بگیرد. 

 

فیلم "پسر عزیز" که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، یکی از بهترین آثار سال نامید می‌شد، چند نامزدی از مراسم اهدای جوایز دریافت کرد، و ستاره‌ای چون "شیا لابوف" در آن نقش‌آفرینی می‌کرد. این فیلم اتوبیوگرافیکال شباهت‌های زیادی به "کاپون" داشت اما "پسر عزیز" در سالن‌های سینما اکران شد و در تمام مدتی که روی پرده بود ۳ میلیون دلار فروش کرد. اما "کاپون" در طول تنها ۱۰ روز  رکوردی نزدیک به آن فیلم ثبت می‌کند.

 

به این ترتیب این احتمال وجود دارد که حتی پس از بازگشایی سالن‌های سینما به صورت کامل و ریشه‌کن شدن ویروس کرونا، استودیوهای بیشتری به عرضه‌ی فیلم‌های‌شان در پلتفرم‌های دیجیتال به جای اکران در سالن‌های سینما علاقه نشان دهند، هرچند که این مسئله خشم سالن‌داران را در پی داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------