آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

جشنواره بین المللی فیلم شانگهای با حضور ایران آغاز شد



اخبار,اخبار فرهنگی,جشنواره بین المللی فیلم شانگهای
بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای با حضور سه هزار و ۶۹۳ فیلم از ۱۰۸ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره که به مدت ۹ روز ادامه دارد با توجه به شیوع کرونا، آیین‌هایی مانند مراسم افتتاحیه، اختتامیه و دیگر مراسم های عمومی برگزار نخواهد شد و بسیاری از سینماگران نیز تنها به صورت آنلاین در رویدادهای مختلف جشنواره حضور خواهند داشت.

 

فعالیت های جشنواره بین المللی فیلم شانگهای به عنوان یکی از ۱۵ رویداد رقابتی الف سینمای جهان که قرار بود در پایان ماه مه /اوایل خرداد/ برگزار شود ولی به خاطر شیوع کرونا به تاخیر افتاد به شکل آنلاین برگزار می شود.

 

در این دوره از جشنواره و در بخش پانوراما، دو فیلم ایرانی «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی و «پیرمردها نمی میرند» به کارگردانی رضا جمالی روی پرده می‌روند.

 

متری شیش و نیم تاکنون موفق به کسب چندین جایزه بین‌المللی از جمله بهترین کارگردانی و بازیگری (نوید محمدزاده)  از جشنواره فیلم توکیو و تقدیر ویژه بهترین فیلم بین‌المللی از جشنواره فیلم زوریخ شده و در جشنواره‌ های فیلم ونیز، استکهلم، شیکاگو، مینسک و جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک نیز حضور داشته است.

 

فیلم سینمایی پیرمردها نمی میرند هم پیش از این در چند رویداد بین المللی از جمله جشنواره فیلم توکیو و جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا به نمایش درآمده و موفق به دریافت جایزه روح آسیا از جشنواره توکیو شده است.

 

طبق اعلام جشنواره، فیلم «من اینجا هستم» تنها نماینده ایران در بخش اصلی این جشنواره است که در کنار فیلم هایی از کشورهای ژاپن، ایتالیا، یونان، پرتغال، آرژانتین و چین به نمایش گذاشته می شود.

 

فیلم های «نجیبه» اولین ساخته بلند مصطفی گندمکار به همراه «گورکن» ساخته کاظم ملایی در بخش استعدادهای جدید آسیایی این جشنواره پذیرفته شده اند و فیلم کوتاه «خرچنگ» به کارگردانی شیوا صادق اسدی هم نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی کوتاه است.

 

بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای سال گذشته با نمایش بیش از ۱۰ فیلم ایرانی برگزار شد که در پایان این جشنواره فیلم «قصر شیرین» ساخته «سید رضا میرکریمی» جام طلایی و دو جایزه دیگر را از آن خود کرد.

 

در این جشنواره علاوه بر "قصر شیرین"، فیلم کوتاه «تشریح» ساخته سیاوش شهابی در بخش مسابقه فیلم کوتاه و فیلم «همانگونه که می‌میرم» ساخته مصطفی سیاری نیز در بخش استعدادهای جدید آسیا به رقابت با سایر فیلم‌ها پرداختند.

 

جشنواره شانگهای در مقایسه با سایر جشنواره‌هایی مانند کن و برلین که به تأیید اتحادیه تهیه کنندگان سینما رسیده‌اند، از سابقه بسیار کمتری برخوردار است اما این جشنواره بعد از تأسیس به سرعت توسط اتحادیه تهیه کنندگان سینما به عنوان یکی از جشنواره‌های رقابتی فیلم بلند تأیید شد.

 

جشنواره فیلم شانگهای که در سال ۱۹۹۳ پایه‌ریزی شد، معتبرترین جشنواره بین المللی فیلم چین محسوب می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------