نخل طلای بخش فیلم کوتاه جشنواره کن به کارگردان مصری رسید



اخبار,اخبار فرهنگی,جشنواره کن 2020
جشنواره سه روزه کن که به صورت نمادین و به جای جشنواره‌ای که امسال برگزار نشد شکل گرفت، شب پیش به فیلم کوتاه «ستاشر» نخل طلای خود را اهدا کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، سامح علاس کارگردان مصری با ساخت فیلمی کوتاه با عنوان «ستاشر: می‌ترسم چهره‌ات را فراموش کنم» برنده نخل طلای جشنواره کن در بخش رقابتی فیلم کوتاه شد.

 

این نخستین فیلم کوتاه مصری است که چنین جایزه‌ای را از آن خود می کند.

 

«می‌ترسم چهره‌ات را فراموش کنم» محصول مشترک مصر، فرانسه، بلژیک و قطر و فیلمی ۱۵ دقیقه‌ای است. این فیلم درباره آدام است که سعی دارد تا پس از اینکه ۸۲ روز است با دوستش ترک رابطه کرده دوباره به او برگردد، اما با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

 

بخش رقابتی جشنواره نمادین کن دربرگیرنده ۱۱ فیلم کوتاه از فرانسه، بلژیک، بریتانیا، کلمبیا، مغولستان، پرتغال، یونان، کانادا و آمریکا بود.

 

بخش سینه فونداسیون جشنواره کن نمادین نیز جایزه نخست این بخش را به فیلم «گربه سگ» ساخته آشمیتا چوا نئوگی از موسسه فیلم و تلویزیون هند اعطا کرد. جایزه دوم این بخش به «بدن چاق من» ساخته یلزیواتا پسیماک از مدرسه ملی فیلم لهستان اهدا شد و جایزه سوم به صورت مشترک به 2 فیلم «تناقضات» ساخته لوسیا شیکو از رومانی و «می‌خواهم برگردم برگردم برگردم» ساخته السا روزنگرن از مدرسه فیلم برلین تعلق یافت.

 

هفتادو سومین دوره کن امسال به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و در نهایت این رویداد نمادین از ۲۷ تا ۲۹ اکتبر (۶ تا ۸ آبان) به مدت سه روز برگزار شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------