آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

التون جان پردرآمدترین خواننده ۲۰۲۰ شد



اخبار,اخبار فرهنگی,التون جان
تور خداحافظی التون جان که به دلیل همه‌گیری کرونا نیمه تمام ماند بیش از ۸۷ میلیون دلار درآمد داشت و از نظر فروش در رتبه نخست قرار گرفت.

به گزارش ایران آرت، پل استار که یک نشریه تخصصی درباره صنعت موسیقی است، جمعه گذشته گزارش سالانه خود را درباره وضعیت کنسرت‌های جهان در سال ۲۰۲۰ منتشر کرد.

 

به نوشته این نشریه، پیش‌بینی می‌شد که درآمد کنسرت‌های موسیقی در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱۲ میلیارد دلار برسد که یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود، ولی همه‌گیری ویروس کرونا مانع کسب چنین درآمدی شد و به این صنعت نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار نیز ضرر زد.

 

بر اساس آمار "پل استار"، رقم زیان ۳۰ میلیارد دلاری، شامل رویدادهای کوچک و ثبت نشده، و درآمدهای جانبی دیگری مانند حمایت مالی، فروش بلیت یا اقلام تجاری، حمل و نقل، رستوران‌ها، هتلها و سایر فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با کنسرت‌های زنده است؛ این بخش از ضررها بیش از هشت میلیارد دلار بود.

 

از ماه مارس گذشته، صدها هنرمند حوزه موسیقی در کشورهای مختلف، به دلیل ویروس کرونا مجبور به لغو کنسرت‌ها و تورهای جهانی خود شده‌اند.

 

هرچند که عده کمی از آنها از طریق اجراهای خانگی، برنامه‌های مجازی، و یا کنسرت‌ در فضای باز با حضور علاقمندان در ماشین‌های خود، به هنرنمایی پرداختند، ولی اکثر خوانندگان، و گروه‌های موسیقی در سال ۲۰۲۰ هیچ اجرای زنده‌ای نداشتند.

 

تور خداحافظی التون جان هنرمند نامدار بریتانیایی که از ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ آغاز شده بود، یکی از کنسرت‌های موفقی بود که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، در ماه مارس ۲۰۲۰ لغو شد.

 

این مجموعه کنسرت‌ها که فقط چند ماه ادامه داشت، بیش از ۸۷ میلیون دلار درآمد داشت و از نظر فروش، در رتبه نخست قرار گرفت.

 

کنسرت‌های سلین دیون خواننده محبوب کانادایی در سال ۲۰۲۰ با بیش از ۷۱ میلیون دلار فروش در رتبه دوم قرار گرفت.

 

کنسرت‌های ارکستر ترانس سیبری، گروه یو‌۲، کوئین و آدم لمبرت، پست ملون، گروه ایگلز، برادران جوناس، دد اند کمپانی، و آندره بوچلی از نظر کسب درآمد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

 

هرچند که در سال‌های اخیر درآمد هنرمندان از طریق فروش دیجیتالی آثار خود در سایت‌های موسیقی افزایش یافته است، ولی هنوز اجراهای زنده از اهمیت تجاری قابل توجهی برای صنعت موسیقی برخوردار است.

 

علی‌رغم شرایط دشوار کنونی برای هنرمندان، دست‌اندرکاران صنعت موسیقی امیدوارند که با توزیع واکسن کرونا، بهبود تست‌های پزشکی، راهکارهای جدید ایمنی و بهداشتی، فروش هوشمندانه بلیت، ‌و روش‌های ابتکاری دیگر، اجرای کنسرت‌های زنده در سال ۲۰۲۱ دوباره آغاز شود و آمار منتشره در پایان سال آینده میلادی متفاوت باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------