آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

«آن داگلاس» در 102 سالگی درگذشت



آن داگلاس،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
«آن داگلاس»، تهیه کننده سینمای آمریکا و همسر «کرک داگلاس» هنرپیشه شهیر عصر طلایی هالیوود ، در 102 سالگی درگذشت.

به گزارش فارس به نقل از ورایتی، «آن داگلاس»، تهیه کننده سینمای آمریکا و همسر «کرک داگلاس» هنرپیشه شهیر عصر طلایی هالیوود ، در ۱۰۲ سالگی درگذشت.

 

خانواده داگلاس اعلام کردند که وی بعد از ظهر پنجشنبه در آرامش در خانه اش در بِوِرلی هیلز درگذشت. مرگ او حدود یک سال پس از مرگ شوهرش «کرِک داگلاس» هنرپیشه افسانه ای دوران طلایی هالیوود، که در فوریه سال ۲۰۲۰ درگذشت ، رخ داد. این زوج ۶۶ سال با هم زندگی کردند.

 

مایکل داگلاس، هنرپیشه مشهور هالیوودی و ناپسری وی و فرزند ارشد «کرک داگلاس» در بیانیه ای گفت: آن بیش از یک نامادری بود و هرگز نامهربان نبود. او بهترین ها را برای همه ما به خصوص برای پدر ما به نمایش گذاشت. پدر بدون حمایت و همکاری او هرگز کاری را تجربه نمی کرد. من و کاترین و بچه ها او را ستایش می کردیم. او همیشه در قلب ما خواهد بود.

 

«آن داگلاس» در هانوفر آلمان متولد شد. در دوره نازی ها از آلمان گریخت و خود را به فرانسه رساند. تسلط وی به زبان های آلمانی، انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی او را قادر ساخت تا با یک ناشر فیلم های فرانسوی همکاری کند و این امر منجر به حرفه وی در صنعت فیلم سازی شد. وی بعداً در سال ۱۹۵۳ هنگامی که کرک به وی پیشنهاد اشتغال به عنوان تبلیغات خود را هنگام حضور در پاریس برای فیلم «قانون عشق» داد، ملاقات کرد و بعد بر خواستگاری زودهنگام پافشاری کرد و سرانجام این زوج در مه ۱۹۵۴ در لاس وگاس ازدواج کردند.

 

علیرغم روابط عمیق او با هالیوود در حوزه تهیه کنندگی، مهمترین تأثیر داگلاس از طریق کارهای خیرخواهانه وی بود. داگلاس علاوه بر اینکه یکی از بنیانگذاران اصلی تحقیقات «Cedars-Sinai» برای سرطانهای زنان بود، با افتتاح مرکز زنان «آن داگلاس» در لس آنجلس، اولویت رفاه زنان و حل مشکلات آنان را اولویت این فعالیت قرار داد.

 

پیتر، مایکل و جوئل ثمره ازدواج او با کرک داگلاس هستند.

 

«کرک داگلاس» زاده ۹ دسامبر ۱۹۱۶ هنرپیشه و تهیه‌کننده پر آوازه آمریکایی بود. وی در تارخ ۵ فوریه ۲۰۲۰ و در سن ۱۰۴ سالگی درگذشت. «اسپارتاکوس» و «مسیرهای افتخار» از جمله آثار ماندگار این هنرپیشه دوست داشتنی هستند. او در سال ۱۹۴۹ برای بازی در فیلم قهرمان نامزد جایزه اسکار بهترین هنرپیشه مرد شد. داگلاس هنرپیشه ای  بسیار پرکار بود.او از دهه ۱۹۴۰ تا دهه دو هزار در ۷۵ فیلم نقش آفرینی کرد. داگلاس سه بار نامزد دریافت اسکار شد. فیلم قهرمان در سال ۱۹۴۹، بد و زیبا در سال ۱۹۵۲ و شور زندگی در سال ۱۹۵۶. او بالاخره در سال ۱۹۹۶ به پاس یک عمر فعالیت هنری برنده اسکار شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------