ریحانا میلیاردر شد/ امپراتوری ستاره موسیقی در دنیای مد



ریحانا،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
بیشتر ثروت ریحانا البته نه از صنعت موسیقی، که از نام‌نمای تجاری «فنتی بیوتی» آمده که محصولات آرایشی می‌فروشد و بسیار محبوب بوده است.

به گزارش ایران آرت به نقل از ایندیپندنت، مجله «فوربس» آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد میزان دارایی‌های ریحانا، خواننده ۳۳ ساله باربادوسی، به ۱.۷ میلیارد دلار رسیده است و از این رو می‌توان او را تازه‌ترین عضو باشگاه میلیاردرها خطاب کرد. این مجله آمریکایی همچنین افزود که خانم ریحانا ثروتمندترین زن جهان در حوزه هنر موسیقی است. سال گذشته هفته‌نامه «سان‌دی تایمز» بریتانیا که هر سال فهرستی از ۱۰۰۰ ثروتمندترین چهره مقیم آن کشور را منتشر می‌کند، او را سومین هنرمند ثروتمند کشور در عرصه موسیقی دانسته بود که اولین حضورش در این فهرست بود. 

 

بیشتر ثروت ریحانا البته نه از صنعت موسیقی، که از نام‌نمای تجاری «فنتی بیوتی» آمده که محصولات آرایشی می‌فروشد و بسیار محبوب بوده است. نام این خواننده هنگام تولد «رابین فنتی» بود و عنوان نام‌نمای تجاری‌اش هم از این‌جا می‌آید. او در سال ۲۰۱۷ نام‌نمای تجاری «فنتی بیوتی» را در همکاری با شرکت لویی‌ ویتانِ فرانسه راه انداخت.

 

از مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن نام‌نمای تجاری، تاکیدش بر ارائه محصولاتی برای اقشار مختلف جامعه بود. مثلا کرم‌پودرهایی که برای ۴۰ نوع طیف مختلف رنگ پوست به بازار آمدند تا انقلابی در صنعت آرایش ایجاد کنند؛ تا جایی که اکنون صحبت از «تاثیر فنتی» می‌شود که باعث شده است شرکت‌های دیگر هم کرم‌پودرها و سایر محصولات مخصوصی برای طیف‌های مختلف رنگ پوست ارائه کنند. 

 

چهار سال پیش که «فنتی بیوتی» آغاز به‌کار کرد، ریحانا تاکید کرده بود که این پروژه را جدی می‌گیرد. او گفت: «فکر نمی‌کنم هیچ کس امروز در این ساختمان اندازه من هیجان‌زده باشد.»

 

طبق تخمین «فوربس»، ۱.۴ میلیارد دلار از ثروت ریحانا از «فنتی بیوتی» آمده است و ۲۷۰ میلیون دلار آن از نام‌نمای تجاری لباس «سوج ایکس فنتی».  با این حساب، حضور ریحانا در عرصه موسیقی و سینما شامل بخش نسبتا کوچکی از ثروت او است. این مجله نوشت که خانم ریحانا صاحب ۵۰ درصد نام‌نمای تجاری «فنتی بیوتی» است. ۵۰ درصد دیگر، متعلق به شرکت لویی ویتان است که برنارد آرنو، صاحب آن، دومین فرد ثروتمند در جهان است. کل این نام‌نمای تجاری حدود ۲.۸ میلیارد دلار ارزش دارد.

 

ریحانا در سال ۲۰۱۹ در حرکتی که در تاریخ مد کم‌نظیر بود، مِزونی به نام «فنتی» درون مجموعه لویی‌ویتان به راه انداخت. در آن مقطع، نخستین بار از سال ۱۹۸۷ به این سو بود که لویی ویتان مِزون جدیدی به راه می‌انداخت. چهره قبلی که چنان کاری کرد، کریستین لاکروا، طراح صاحب‌نام مد در فرانسه بود که به علاقه‌اش به هنر دوران قاجار هم معروف است.

 

ریحانا اولین زن تاریخ نیز هست که یک نام‌نمای تجاری خاص مستقل در مجموعه لویی ویتان ایجاد می‌کند، و نیز نخستین زن رنگین‌پوستی که در صدر یکی از مزون‌های این مجموعه قرار دارد. آن مزون که مخصوص لباس‌های گرانقیمت بود، البته نهایتا به موفقیت چندانی نرسید و در ماه فوریه، ریحانا و لویی ویتان در بیانیه‌ای مشترک، تعطیلی آن‌را اعلام کردند. به نظر می‌رسد که علت ضربه خوردن آن، راه‌اندازی‌اش درست قبل از دنیاگیری کرونا بوده باشد. با این حال، آخرین مجموعه آن که در نوامبر ۲۰۲۰ به بازار آمد، با تحسین بسیاری از منتقدان عرصه مد روبه‌رو شد.  

 

محصولات «فنتی بیوتی» اما از همان ابتدا موفقیت‌آمیز بودند و این موفقیت مدام بیشتر شده است. این محصولات هم در اینترنت فروش بالایی داشته‌اند و هم در مغازه‌های «سفورا» که در مالکیت لویی ویتان هستند. به گفته لویی ویتان، درآمد سالانه محصولات این نام‌نمای تجاری، در همان سال کامل اول (۲۰۱۸) بیش از ۵۵۰ میلیون دلار بود. 

 

در اوایل دوران دنیاگیری ویروس کرونا، شاهد کند شدن فروش محصولات آرایشی بودیم، اما شرکت‌های بزرگ این صنعت همچنان غول‌های ثروت به شمار می‌روند. 

 

طبق تخمین «فوربس»، اکنون تنها یک زن در عرصه سرگرمی جهان از ریحانا ثروتمندتر است؛ اپرا وینفری، چهره آمریکایی که به مجری‌گری تلویزیون و بازیگری معروف است. محصولات ریحانا بسیار موفق‌تر از سایر نام‌نماهای تجاری چهره‌های مشهوری چون «کایلی کازمتیکز» از کایلی جنر، «کی کی دبلیو بیوتی» از کیم کارداشیان وست، یا «هاسنت کو» از جسیکا آلبا بوده‌اند. برخی از چهره‌های مشهور دیگر نیز جزو سرمایه‌گذاران در فعالیت‌های تجاری ریحانا بوده‌اند. مثلا شرکت «مارسی ونچر پارتنرزِ» متعلق به جی زی، خواننده مشهور آمریکایی، از سرمایه‌گذاران «سوج ایکس فنتی» است که به تخمین فوربس، حدود ۳۰ درصد آن متعلق به ریحانا است. ارزش این شرکت حدود یک میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

 

استفاده ریحانا از رسانه‌های اجتماعی نیز بخش مهمی از ثروت او محسوب می‌شود. او در اینستاگرام بیش از ۱۰۱ میلیون، و در توییتر بیش از ۱۰۲.۵ میلیون طرقدار و دنباله‌‌رو دارد. بسیاری از این دنباله‌روهای او در رسانه‌های اجتماعی، میلیاردر شدن ریحانا را به او تبریک گفتند. 

 

یکی از آنان نوشت: «خیلی برای ریحانا خوشحالم. همه چیز ممکن است. خیلی فوق‌العاده است که شاهد عروج زنان رنگین‌پوست هستیم. دامنه فعالیت و موفقیت همه زنان را فراتر می‌برد.»

 

برخی هواداران اما به این اشاره می‌کنند که ریحانا آنقدر به فعالیت‌های اقتصادی‌اش مشغول شده است که دیگر توجه کافی به موسیقی نمی‌کند. او قبلا سالی یک آلبوم منتشر می‌کرد، اما از وقتی وارد عرصه مد شده است، یک آلبوم هم منتشر نکرده است. آخرین آلبوم او «آنتی» بود که در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد. 

 

امپراتوری ریحانا قرار است به زودی به عرصه عطر و ادکلن هم وارد شود. «فنتی بیوتی» هفته گذشته اعلام کرد که «فنتی پارفیوم» را در ماه جاری (اوت) به بازار می‌آورد؛ عطری که خود ریحانا طراحی کرده است و قرار است هم برای مردان باشد و هم برای زنان.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------