آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

کتاب بی پناه ِ پناهنده



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بهروزبوچانی

گروه ادب و هنر-کتاب «دوستی جز کوهستان ندارم» اثر بهروز بوچانی، پناهنده ایرانی گرفتارشده در جزیره مانوس گینه نو است. قصه نوشتن این کتاب را اغلب می‌دانند. او این کتاب را بعد از بازداشت در این جزیره در پی ورود ناکام به استرالیا با ارسال پیام در یک پیام‌رسان به مترجم کتاب می‌نوشت و با این کتاب برنده جایزه ویکتورین، باارزش‌ترین جایزه ادبی استرالیا به ارزش 125 هزار دلار  شد.


حال تنها چند روز پس از انتشار خبر واگذاری امتیاز چاپ این کتاب به زبان فارسی در نشر چشمه، امکان خرید نسخه‌‌های این اثر با قیمت‌‌هایی بین 32 تا 45 هزار تومان در چند سایت خرید آنلاین کتاب و نسخه انگلیسی آن در یکی از فروشگاه‌های معروف شمال شهر تهران  وجود دارد. نسخه‌هایی که با توجه به منتشر نشدن این کتاب از سوی نشر چشمه و واگذار نشدن امتیاز چاپ نسخه انگلیسی به نشر داخلی به نظر افست یا همان کپی غیرقانونی است. خرید و فروش این چنینی کتاب از پناهنده ایلامی کشورمان در یک جزیره دورافتاده، طنز تلخی‌ است که حکایت از نبود نظارت در بازار نشر و عده‌ای دارد که به طمع سود سرشار ناشی از فروش چنین کتاب‌هایی دست به تهیه نسخه افست گاه با مترجم‌های قلابی می‌زنند و حقوق نویسنده برایشان محلی از اعراب ندارد. عجیب نیست که بوچانی نام کتابش را این طور انتخاب کرده و نوشته است دوستی جز کوهستان ندارد.

 

روزنامه خراسان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------