آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

درباره برنامه صبحگاهی جدید شبکه 3 «سلام صبح بخیر»



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سلام صبح بخیر

 سه ماه بعد از پایان برنامه صبحگاهی «حالا خورشید»، شبکه 3 بالاخره به جای پخش تکرار بعضی از برنامه‌ها و فیلم مستند، برنامه صبحگاهی جدیدش را به نام «سلام صبح بخیر» روی آنتن برد. قسمت اول این برنامه دیروز با اجرای حسین کلهر و با یک ساعت تأخیر پخش شد و قرار است در روزهای آینده نجمه جودکی را هم به عنوان مجری در این برنامه ببینیم. نمی‌توان با پخش تنها یک قسمت، تحلیل جامعی درباره «سلام صبح بخیر» نوشت، بنابراین نگاهی اجمالی داریم به کلیت ساختار برنامه و شروع آن.

 

شروع با نشاط «سلام صبح بخیر»

از آن جا که «سلام صبح بخیر» بعد از «حالا خورشید» پخش شد، این برنامه در نگاه مخاطبان با «حالا خورشید» و حسین کلهر با رضا رشیدپور مقایسه می‌شود و بسیاری از مردم توقع دارند برنامه‌ای در حد و اندازه «حالا خورشید» در شبکه 3 ببینند، به همین دلیل کار «سلام صبح بخیر» برای جلب نظر مخاطب، بسیار سخت شده است. اما واقعیت این است که با توجه به قسمت اول «سلام صبح بخیر»، به نظر می‌رسد به دلیل آن که سرگرمی «سلام صبح بخیر» نسبت به «حالا خورشید» بیشتر است، شاید قیاس آن‌ها چندان صحیح نباشد. موضوعات روز، محتوای کلی برنامه «سلام صبح بخیر» را شکل می‌دهد و حسین کلهر با رویکرد انتقادی اخبار مهم در حوزه‌های مختلف را مرور می‌کند. موضوعات ورزشی مهم در بخش «میز ورزش»  بررسی می شوند و دو بخش از برنامه به گفت‌وگو با مهمان اختصاص دارد. با این تفاوت که در بخش اول کلهر با مهمانانش به گفت‌وگو می‌نشیند و در بخش متفاوت دیگری او به همراه حسین حسینی گوینده سابق رادیو، به یکی از حواشی روز می‌پردازند. به طور کلی، سبک اجرای حسین کلهر، شوخی و طنزی که در کلام او وجود دارد و تنوعی که در بخش‌های برنامه دیده می‌شود، اجازه نداده فضای «سلام صبح بخیر» کسل‌کننده و بی‌روح باشد و این برنامه شروع نسبتاً خوبی داشته است؛ هرچند همچنان در ذهن مخاطبان با «حالا خورشید» مقایسه می‌شود.

 

حضور گوینده توبیخی رادیو در تلویزیون

گفتیم در بخشی از برنامه سیدحسین حسینی، کلهر را همراهی می‌کند. اگر صدای او را در برنامه «پیک بامدادی» رادیو نشنیده باشید، احتمالاً او را به علت ماجراهایی که باعث کنار گذاشتن‌اش از این برنامه رادیویی شد، به خاطر دارید. او در این برنامه با نگاهی تحلیلی - انتقادی به اخبار سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‌پرداخت و در نهایت انتقادش از روند کند بازنشسته شدن مدیران، باعث شد توبیخ و برکنار شود. حضور چهره‌ای مانند سیدحسین حسینی با نگاه انتقادی که از او سراغ داریم و بعد از مدتی دوری از رسانه، در برنامه «سلام صبح بخیر» اتفاق جذابی است و جزو نقاط قوت برنامه به حساب می‌آید.

 

روزنامه خراسان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------