آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

پنه‌لوپه کروز و مریل استریپ ستاره‌های فوتوکال ونیز (+تصاویر)



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,ستاره‌های فوتوکال ونیز
تازه‌ترین ساخته‌های استیون سودربرگ و اولیویه آسایاس در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۹ نمایش داده شدند.

 یکشنبه در پنجمین روز هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز "لباس‌شویی سکه‌ای" (The Laundromat) به کارگردانی استیون سودربرگ به عنوان یکی از ۲۱ فیلم بخش مسابقه بین‌الملل در لیدو نمایش داده شد.

"لباس‌شویی سکه‌ای" از شرکت نتفلیکس یکی از چهار فیلم آمریکایی است که امسال شانس دریافت جایزه شیر طلایی دارند.

مریل استریپ، گری اولدمن و آنتونیو باندراس در این کمدی سیاه بازی می‌کنند که بر مبنای انتشار اسناد پاناما شامل ۱۱.۵ میلیون سند محرمانه و ۲۱۴ هزار سند در ارتباط با پول‌شویی، فرار مالیاتی و دور زدن تحریم‌های بین‌المللی ساخته شده است. جفری رایت، دیوید شوئیمر، لری ویلمور، جیمز کرامول و شارون استون از دیگر بازیگران "لباس‌شویی سکه‌ای" هستند.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,ستاره‌های فوتوکال ونیز


مریل استریپ در "لباس‌شویی سکه‌ای"
استریپ در فیلم نقش الن مارتین زنی بیوه را بازی می‌کند که تعطیلات رؤیایی‌اش در مسیری اشتباه قرار می‌گیرد و او را گرفتار معاملاتی مشکوک می‌کند که رد آن به شرکت حقوقی پاناما سیتی با مدیریت دو شریک اغواکننده، یورگن موساک (اولدمن) و رامون فونسکا (باندراس) می‌رسد. الن خیلی زود متوجه می‌شود مخمصه کوچک او تنها یک قطره‌ در دریایی از پرونده‌های مربوط به تخلف مالیاتیِ ثروتمندترین افراد و پرقدرت‌ترین رهبران سیاسی دنیاست. 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,ستاره‌های فوتوکال ونیز


گری اولدمن، مریل استریپ و استیون سودربرگ
سودربرگ، استریپ و اولدمن عصر یکشنبه پس از نمایش "لباس‌شویی سکه‌ای" برای اهالی رسانه با حضور در یک نشست مطبوعاتی به پرسش‌ها پاسخ دادند.

سودربرگ و اسکات زد برنز فیلمنامه‌نویس برای این که به اعماق شبکه پیچ در پیچی که با انتشار اسناد پاناما هویدا شد، دست پیدا کنند به نتیجه رسیدند که بهترین نگرش کمدی سیاه است. کارگردان گفت: این نگرش همچنین به ما فرصت داد از پیچیدگی این فعالیت‌های مالی تقریباً مثل یک جوک استفاده کنیم. در غیر این صورت، مردم بجای حس سرگرمی این‌طور احساس می‌کردند که قصد داریم به آن‌ها آموزش بدهیم.

با این حال، به گفته استریپ، موضوع برای تک‌تک کسانی که در تولید فیلم نقش داشتند بسیار جدی بود. او گفت: این فیلم بامزه است، اما خیلی، خیلی، خیلی مهم است... ما در لحظه‌ای زندگی می‌کنیم که گردش خبری سرعت بسیاری دارد و ما تلاش می‌کنیم پا‌به‌پای وقایع جلو برویم. این یک راه بامزه برای گفتن یک جوک تلخ است، جوکی که دامن همه ما را گرفته است. این جرمی است که قربانی دارد که خیلی از آن‌ها خبرنگارها هستند. این خبرنگارها بودند که اسناد پاناما منتشر شد. آدم‌ها در این راه جان خود را از دست دادند.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,ستاره‌های فوتوکال ونیز
 
اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,ستاره‌های فوتوکال ونیز
 
اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,ستاره‌های فوتوکال ونیز
 
اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,ستاره‌های فوتوکال ونیز


سودربرگ ادامه داد: سیستم باید تغییر کند. در کنار تغییرات آب و هوایی، این نوع فساد که ما درباره آن صحبت می‌کنیم، موضوع مهم این لحظه ما است. 

شرکت نتفلیکس "لباس‌شویی سکه‌ای" را از ۲۷ سپتامبر به مدت ۲۱ روز در آمریکا و بریتانیا اکران و از ۱۸ اکتبر به طور آنلاین منتشر می‌کند.

"شبکه زنبور" (Wasp Network) تازه‌ترین ساخته اولیویه آسایاس کارگردان فرانسوی دیگر فیلمی بود که روز یکشنبه در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز نمایش داده شد. پنه‌لوپه کروز، ادگار رامیرز، آنا د آرماس و گائل گارسیا برنال در این فیلم بازی می‌کنند که از روی کتاب "آخرین سربازان جنگ سرد" نوشته فرناندو مورایس ساخته و در کوبا فیلمبرداری شده است.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,ستاره‌های فوتوکال ونیز


پنه‌لوپه کروز و گائل گارسیا برنال در "شبکه زنبور" 
این تریلر جاسوسیِ انگلیسی‌زبان داستان واقعی پنج جاسوس کوبایی است که در دهه ۱۹۹۰ توسط فیدل کاسترو رهبر وقت کوبا به فلوریدا فرستاده شدند و از یک شبکه تروریستی با انشعاب‌هایی در آمریکای مرکزی که تحت حمایت دولت آمریکا بودند، پرده برداشتند. این گروه در ۲۰۰۱ در میامی به اتهامات مختلف از جمله توطئه محکوم و زندانی شدند. آن‌ها در آمریکا به "پنج کوبایی" و در کشور خودشان به "قهرمانان کوبایی" معروف هستند. "شبکه زنبور" تولید مشترک برزیل، فرانسه، اسپانیا و بلژیک است.

آسایاس در نشست مطبوعاتی فیلم سیاست‌های آمریکا را "بسیار دوگانه و مبهم" توصیف کرد و گفت: اف‌بی‌آی فعالیت خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی را رصد می‌کند و به‌نوعی با آن‌ها مدارا می‌کند. شما یک گروه جاسوس کوبایی دارید که سعی می‌کنند مانع فعالیت‌ گروه‌های تروریستی بشوند، اما آمریکایی‌ها بجای این که اعضای آن گروه‌های تروریستی را بازداشت کنند کسانی را بازداشت می‌کنند که تلاش کردند جلوی تروریست‌ها را بگیرند.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,ستاره‌های فوتوکال ونیز


ادگار رامیرز، پنه‌لوپه کروز و اولیویه آسایاس
برای پنه‌لوپه کروز، "کوبا جایی است که عاشق آن می‌شوید"، اما برای او ارتباط با مردم این کشور دشوار بود. کروز گفت: برای آن‌ها سخت است که احساسات خود را با دیگران در میان بگذارند. صحبت کردن در مورد دهه‌های گذشته برای آن‌ها کاری پیچیده است. به همین خاطر احساس آزادی نمی‌کردم و این چیزی است که من را نگران می‌کند. در سال ۲۰۱۹، مردم همه کشورها باید بتوانند احساسات خود را با دیگران تقسیم کنند.

گائل گارسیا برنال که در فیلم نقش یکی از "پنج کوبایی" را بازی می‌کند، گفت: آن‌ها جاسوس‌هایی نبودند که برای کشتن به جایی بروند. آن‌ها سعی کردند جلوی خشونت را بگیرند و این مسئله‌ای کاملاً متفاوت است.

جود لاو روی فرش قرمز ونیز
روز یکشنبه همچنین اپیزودهای ۲ و ۷ سریال "پاپ جدید" (The New Pope) تولید شبکه اچ‌بی‌او در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز نمایش داده شد. این سریال به کارگردانی پائولو سورنتینو سینماگر برنده اسکار، دنباله سریال "پاپ جوان" به کارگردانی اوست که دو اپیزود اول آن در ۲۰۱۶ برای اولین بار در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز روی پرده رفت.

جود لاو بازیگر بریتانیایی بازیگر بریتانیایی در "پاپ جدید" که تولید مشترک ایتالیا، فرانسه و اسپانیا است، نقش نام لنی بلاردو / پاپ پیوس سیزدهم، رهبر کلیسای کاتولیک را تکرار کرده است. جان مالکوویچ، سیلویو اورلاندو، خاویر کامارا، سیسیل دو فرانس، لودیوین سانیه و شارون استون از دیگر بازیگران این سریال هشت اپیزودی هستند.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,ستاره‌های فوتوکال ونیز


جود لاو و جان مالکوویچ در "پاپ جدید"
لاو در نشست مطبوعاتی "پاپ جدید" گفت ایده این سریال را سورنتینو سه سال پیش زمانی که برای معرفی "پاپ جوان" به لیدو سفر کرده بودند با او در میان گذاشت. او گفت: آن زمان اصلاً به ذهن نمی‌رسید که لنی بلاردو از جایی که برای او تعریف کرده بودیم فراتر برود.

سورنتینو ۴۹ ساله برای فیلم "زیبایی بزرگ" (۲۰۱۳) برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بلند بین‌المللی شد و جوایز گلدن گلوب، بفتا و چهار جایزه از بیست و ششمین دوره جوایز فیلم اروپا را هم از آن خود کرد. "پیامدهای عشق"، "دوست خانوادگی"، "ستاره"، "اینجا باید باشد" و "جوانی" از دیگر فیلم‌های اوست. او آخرین بار سال ۲۰۱۸ فیلم "آن‌ها" با بازی تونی سرویلو را روی پرده سینماها داشت.

"پوست آمریکایی" (American Skin) تازه‌ترین ساخته نیت پارکر، کارگردان فیلم تحسین‌شده "تولد یک ملت" دیگر فیلمی بود که اولین بار در دنیا روز یکشنبه در لیدو نمایش داده شد.

این فیلم پنج میلیون دلاری با بازی خود پارکر درباره لینکلن جانسن یک تفنگدار دریایی بازنشسته است که اکنون سرایدار یک مدرسه است و می‌کوشد بعد از جدایی از همسرش ارتباط خود با پسرش را بهتر کند. پسر او به دست یک افسر پلیس به قتل می‌رسد. وقتی آن افسر بدون محاکمه تبرئه می‌شود، جانسن خود وارد عمل می‌شود. 

"پوست آمریکایی" اولین فیلم پارکر بعد از "تولد یک ملت" اولین ساخته اوست که در ۲۰۱۶ در سی و سومین جشنواره فیلم ساندنس به یک پیروزی بزرگ دست پیدا کرد و در بخش مسابقه فیلم‌های داستانی آمریکایی، جایزه بزرگ داوران و جایزه تماشاگران را از آن خود کرد.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,ستاره‌های فوتوکال ونیز


نیت پارکر در "پوست آمریکایی"
"تولد یک ملت" درباره شورش برده‌ها در ویرجینیا در ۱۸۳۱ همان زمان نام خود را به عنوان یکی از رقبای جدی فصل جوایز سینمایی مطرح کرد، اما وقتی افکار عمومی متوجه پرونده مربوط به دوران دانشجویی پارکر در دانشگاه پنسیلوانیا شدند، همه چیز به هم ریخت. او و هم‌اتاقی‌اش ژان سلستن در ۱۹۹۹ به تعرض جنسی به یک دختر دانشجوی ۱۸ ساله، در حالی که او مست و بی‌هوش بود، متهم شدند. وقتی دختر موضوع را با پلیس در میان گذاشت، پای هر دو به دادگاه کشیده شد. سلستن در دادگاه مجرم شناخته شد، اما پارکر بعداً از اتهامات تبرئه شد. قربانی در ۲۰۱۳ خودکشی کرد.

آن رسوایی عملاً "تولد یک ملت" را از بین برد. شرکت فاکس سرچ‌لایت که حق پخش جهانی فیلم را به مبلغ رکوردشکن ۱۷.۵ میلیون دلار به خود اختصاص داده بود، بعد از افشای نقش پارکر در آن حادثه، از او خواست تا حد ممکن از رسانه‌ها دوری کند و خودش نیز حاضر نشد در فصل جوایز سینمایی برای فیلم تبلیغ کند. "تولد یک ملت" اکتبر ۲۰۱۶ به طور محدود اکران شد و تنها ۱۶.۸ میلیون دلار فروخت.

پارکر بعد از آن اتفاقات چند گفت‌وگوی تلویزیونی انجام و درباره حادثه توضیح داد، اما حاضر نشد عذرخواهی کند، چرا که معتقد بود در آن پرونده تبرئه شده است و نیازی به عذرخواهی ندارد. همین مسئله خیلی‌ها را بیش از پیش در برابر او قرار داد.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,ستاره‌های فوتوکال ونیز


اسپایک لی و نیت پارکر
پارکر روز یکشنبه برای اولین بار بعد از آن رسوایی در نشست مطبوعاتی فیلم جدید خود شرکت کرد و به پرسش‌ها جواب داد. او گفت: سه سال گذشته تجربه‌ای بسیار آموزنده برای من بود. آن زمان واقعیت‌ها را درک نمی‌کردم و نمی‌دانستم چه اتفاقاتی در جریان است. واکنش‌های من برای بعضی‌ها ناراحت‌کننده بود که همین جا از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم. من یک سفر بزرگ را پشت سر گذاشتم. خوشحالم که اینجا در ونیز هستم، آن هم با فیلمی که عمیقاً به آن باور دارم.

اسپایک لی کارگردان کهنه‌کار برای حمایت از پارکر در نشست مطبوعاتی فیلم "پوست آمریکایی" شرکت کرد. کارگردان فیلم "کو کلاکس کلان سیاه‌پوست" یکشنبه‌شب در اولین نمایش رسمی "پوست آمریکایی" در ونیز این فیلم را معرفی و پس از آن در یک نشست پرسش و پاسخ با پارکر شرکت کرد.

این فیلم پس از ونیز ماه آینده در جشنواره فیلم آمریکایی دوویل در فرانسه به نمایش درمی‌آید. "پوست آمریکایی" هنوز یک پخش‌کننده آمریکایی ندارد.

جشنواره فیلم ونیز که قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی دنیاست، در سال‌های اخیر به ویترینی برای نمایش فیلم‌های مطرح در فصل جوایز سینمایی در هالیوود تبدیل شده است. "جاذبه"، "بردمن"، "لا لا لند"، "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری"، "رسیدن"، "سوگلی"، "شکل آب" و "ستاره‌ای متولد می‌شود" جزو فیلم‌هایی هستند که در سال‌های اخیر در جشنواره ونیز روی پرده رفتند و بعداً در فصل جوایز سینمایی موفق ظاهر شدند.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۶ تا ۱۶ شهریور) برگزار می‌شود. لوکرسیا مارتل کارگردان آرژانتینی رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل است.

 

 ایرنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------