قربانیان تیتراژ ازمرتضی پاشایی تا علیرضا قربانی



 مازیار فلاحی کارت تعویض گرفت و به جای او رضا یزدانی به میدان آمد. اولین قسمت سریال «ترور خاموش»، جمعه شب گذشته با صدای رضا یزدانی روی آنتن شبکه یک رفت، در حالی که قرار بود مازیار فلاحی خواننده تیتراژ پایانی این سریال باشد. فلاحی پیش از پخش این سریال، خبر این اتفاق را در صفحه شخصی‌اش به اشتراک گذاشت. این اتفاق در گذشته نیز سابقه داشته است و در ادامه از چند خواننده خواهیم گفت که تیتراژشان به دلایل متفاوتی، قربانی شرایط شده و معمولا در دقیقه نود، تیتراژ دیگری جای آن‌ را گرفته است.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,قربانیان تیتراژ


یک قطعه تکراری و قدیمی تیتراژ سریال «ترور خاموش»
اوایل شهریور ماه خبر رسید که تیتراژ سریال «ترور خاموش» با شعر، موسیقی و صدای مازیار فلاحی روی آنتن خواهد رفت. دیگر از تیتراژ این سریال خبری نبود تا این که عصر جمعه گذشته، مازیار فلاحی در صفحه شخصی خود با اشاره به تغییراتی که بر خلاف میلش در قطعه مد نظر داده است، نوشت: «پس از انجام اصلاحات متعدد، خبر رسید کل این قطعه مجوز پخش از تلویزیون نخواهد داشت.» جالب این که اکنون، قطعه «ارث اجدادی» با صدای رضا یزدانی جایگزین تیتراژ قبلی شده است. این قطعه در سال 93 منتشر و پیشتر، برای اولین بار در کنسرت خرداد ماه همان سال فلاحی و یزدانی که ویژه جانبازان، در مرکز همایش های برج میلاد روی صحنه رفت، به صورت زنده اجرا شده بود.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,قربانیان تیتراژ


بر و بیای محسن چاوشی و علیرضا قربانی در «شهرزاد»
تعویض‌های سریال شهرزاد آدم را یاد بازی بزرگان می‌اندازد. این سریال در قسمت‌های ابتدایی با صدای علیرضا قربانی در شبکه نمایش خانگی توزیع شد، اما با ورود محسن چاوشی و موج طرفدارانش، ماجرا به طور کلی تغییر کرد. استقبال زیاد از صدای او باعث شد سید محمدهادی رضوی یکی از تهیه‌کنندگان «شهرزاد» اعلام کند که آلبوم موسیقی این مجموعه شامل موسیقی قسمت پنجم به بعد و قطعه‌های محسن چاوشی خواهد بود. جالب این که یکی دیگر از عوامل این سریال، گفته بود برای این که ما بتوانیم جامعه هدف‌مان را متنوع‌تر کنیم، تهیه‌کننده این تصمیم را گرفته است و در قسمت‌های مختلف، از هنرمندان مختلف استفاده می‌شود.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,قربانیان تیتراژ


یک قطعه بی‌کلام به جای صدای محمد علیزاده
به همه حاشیه‌های سریال «گاندو»، قصه تیتراژ آن را هم اضافه کنید. قبل از شروع پخش این سریال، مجتبی امینی تهیه‌کننده آن، اعلام کرد که خواننده تیتراژ این سریال، محمد علیزاده خواهد بود. جالب این که  سریال «گاندو»در حالی که در تیتراژ آن نام محمد علیزاده به عنوان خواننده ذکر شده بود، با قطعه‌ای بی‌کلام روی آنتن رفت. این علامت سوال بزرگ که چرا تیتراژ با صدای علیزاده پخش نمی‌شود، ادامه داشت تا این که این خواننده با انتشار ویدئویی در صفحه خود گفت:«زمانی که سریال به پخش نزدیک می‌شد، به همراه جواد افشار (کارگردان سریال)، به این نتیجه رسیدیم که تیتراژ بدون وُکال (صدای خواننده) پخش شود. در ضمن، این تیتراژ را برای یک سریال دیگر نگه داشته‌ایم که آن جا کار خواهد شد.» همین قدر عجیب و مرموز!

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,قربانیان تیتراژ


«پاییز دلتنگی» نعمت‌اللهی جایگزین «عصر پاییزی» پاشایی
سریال «عصر پاییزی»، سریال بعدی ژانر تعویض خواننده تیتراژ است.


زنده‌یاد مرتضی پاشایی قبل از پیشرفت بیماری خود، ترانه‌ای را برای تیتراژ پایانی این سریال ساخته بود که نتوانست نظر مسئولان وقت مرکز موسیقی صدا‌و‌سیما را جلب کند و «پاییز دلتنگی»روزبه نعمت‌اللهی جای آن را گرفت.


 هرچند مرتضی پاشایی بعد از این اتفاق، این قطعه را در فضای مجازی منتشر کرد و از قضا به یکی از محبوب‌ترین قطعه‌های او نیز تبدیل شد.


 تیتراژی که اصغر نعیمی، کارگردان این سریال، استفاده نشدن از آن را یکی از حسرت‌های بزرگ خود دانست و گفت:«مرکز موسیقی صداوسیما از این کار ایرادهایی گرفت که بیشتر به شعر آن برمی‌گشت، این ایرادها را به مرتضی پاشایی منتقل کردیم و گفتیم با توجه به کار خوبی که خلق کرده‌ای، اگر ممکن است اصلاحاتی را در متن ترانه به وجود بیاور، اما او گفت که این کار را نمی‌کند.»
 

 روزنامه خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------