سریال شهرزاد همان حریم سلطان ایرانی است!



اخبار,اخبار فرهنگی,سریال شهرزاد

حسن فتحی برای «شهرزاد» ایده ای را در سرش دنبال می کند که درباره اش پیش تر گفته بود اگر عزت اله ضرغامی به حرفش گوش می داد اصلا حریم سلطان در ایران گل نمی کرد.

شهرزاد اولین تجربه حسن فتحی برای شبکه سینمای خانگی با کمی تاخیر روی آنتن می رود. مجموعه ای که ترانه علیدوستی مدام از طریق اینستاگرامش برای آن خبرسازی می کند فعلا آماده رفتن به خانه های مردم نیست.

حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون که ساخت مجموعه های تلویزیونی همچون « میوه ممنوعه»، «مدار صفر درجه» و فیلم های سینمایی همچون «پستچی سه بار در نمی زند» را در کارنامه دارد، این روزها مشغول ساخت مجموعه نمایش خانگی شهرزاد است. مجموعه ای که قصه آن در دهه 30 می گذرد و فضایی کاملا عاشقانه دارد. در ابتدا نام این مجموعه «روزی روزگاری عاشقی» بود که بعدها به «شهرزاد» تغییر نام داد. در این مجموعه شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، علی نصیریان، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، گلاره عباسی و... به ایفای نقش می پردازند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال شهرزاد

 


فتحی مدت هاست که در تلویزیون مجموعه ای نداشته. او که بعد از ماجرای فیلم «یک روز دیگر» و برخورد سردی که با ساخته سینمایی اش در فرانسه و بازی نیکی کریمی شده بود، هنوز شوکه است، بارها گفته است: «به نظرم فیلمی ساخته ام که می تواند درجشنواره های بین المللی جایزه ببرد. باید با اصغر فرهادی حرف بزنم و بپرسم چرا این ساخته ام کم دیده شد.»

بعد از آن پروژه حسن فتحی کم کار بود. یک باره از ساخت فیلم زندگی ناصر حجازی انصراف داد، سریال در مسیر زاینده رود را برای تلویزیون ساخت و کمتر فعالیت جدی داشت تا پروژه «شهرزاد». فتحی برای ساخت «شهرزاد» انرژی دوباره ای گرفته است.

 

او خیلی به این اثر امیدوار است، اگرچه پیش از این چهره های سرشناسی چون کمال تبریزی، سامان مقدم و مهران مدیری در مسیر سقوط شبکه خانگی افتاده اند؛ فتحی اما برای «شهرزاد» ایده ای را در سرش دنبال می کند که درباره اش پیش تر گفته بود اگر عزت اله ضرغامی به حرفش گوش می داد اصلا حریم سلطان در ایران گل نمی کرد.

فتحی دو سال قبل، وقتی همه از حریم سلطان می گفتند و تلویزیون در پایین ترین سطح مخاطب قرار داشت، در حاشیه گفت و گویی ورزشی درباره ناصر حجازی از تلویزیون هم سخن گفت و از پروژه ای اسم آورد که فکر می کرد می تواند موفق تر از سریال های ترکیه ای باشد. او می گفت: «من دو داستان ملودرام تاریخی را به تلویزیون دادم.

یکی قصه ای عشقی از جنگ چالدران و ماجرای شاهزاده ای صفوی که تقریبا از نظر زمانی همزمان با ماجرای جنگ دو کشور بود. قصه عشقی پرکششی که اگر در اواخر دهه 80 ساخته می شد قطعا در زمان نمایش از تلویزیون به حریم سلطان یا هیچ سریال ترکی اجازه نمی داد اینقدر مخاطب به دست بیاورند اما تلویزیون به فکر چنین سریال هایی نبود. غیر از آن یک سریال هم در ذهنم بود که باز در بازه زمانی اواخر قاجاریه و دوره پهلوی بود.»

حالا او به سراغ ایده «شهرزاد» رفته است. این مجموعه با توجه به فضای عاشقانه و تم خیانتی که دارد بی شباهت به سریال های ترک نیست. سبکی از داستان که البته فتحی می گفت ایده ساختنش را قبل از حریم سلطان و سریال های ترک ماهواره ای داشته است.

 

فتحی با توجه به شناختی که از حوزه سریال سازی دارد و شناخت مخاطب ایرانی، در این راه قدم گذاشته است. او در سریال های تلویزیونی که مردم برای تماشای شان ناچار به پرداخت پول نبودند، همیشه موفق بوده اما آیا می تواند کاری کند برای دیدن ملودرامش هم پول بدهند؟

البته بی شک ساخت چنین مجموعه طولانی 30 قسمتی هزینه بالایی دارد و به نظر می رسد سرمایه گذاران در این بخش مبالغ زیادی را خرج ساخت دکور کرده اند. ناگفته نماند که سید محمدهادی رضوی داماد محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس دولت یازدهم سرمایه گذار این فیلم است.

یکی از نکات قابل توجه این سریال در کنار ترکیب بازیگران که بیشتر ستاره های سینمای ایران هستند، حضور شهاب حسینی در یک نقش منفی است. او که طرفداران بی شماری دارد، در کارنامه بازیگری اش کمتر در نقش های منفی حضور پیدا کرده است.

مجموعه نمایش خانگی «شهرزاد» قرار بود اواخر مردادماه وارد بازار شود که بنا به تصمیم تهیه کننده از دهه اول مهرماه توزیع می شود. زمان اعلام شده دقیقا بعد از پایان مجموعه نمایش خانگی «دندون طلا» است.


تصویربرداری این پروژه در شهرک سینمایی به پایان رسیده و هم اکنون گروه در خانه استاد معین حوالی خیابان پیروزی مشغول گرفتن سکانس هایی از کار هستند. گویا قرار است «شهرزاد» در 30 قسمت تولید شود که فصل اول این مجموعه است و اگر این فصل از کار با استقبال رو به رو شود، عوامل آن، ساخت فاز دوم را آغاز می کنند.

اخبار فرهنگی - سیمرغ

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------