آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

هنگامه قاضیانی "به همین سادگی" سیمرغ نگرفت+تصاوير



هنگامه قاضیانی پس از نقش آفرینی در 9 فیلم سینمایی و بازی در فیلم "به همین سادگی" در نقش یک زن خانه دار شهرستانی توانست سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را نصیب خود کند.
به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، هنگامه قاضیانی در نگاه اول شاید بازیگر تازه کاری به نظر برسد اما در حقیقت "به همین سادگی" نهمین تجربه بازیگری اش در سینما به شمار می ‌آید.

 هنگامه قاضیانی,عکس هنگامه قاضیانی

  هنگامه قاضیانی,عکس هنگامه قاضیانی

قاضیانی که متولد 1349 است با فیلم "سایه روشن" به کارگردانی حسن هدایت در سال 1380 به سینما وارد شد او سپس در آثاری مثل "تاریکخانه بازنده" در سال 83 به کارگردانی قاسم جعفری، "روایت های ناتمام" در سال 85 به ایفای نقش پرداخت.

  هنگامه قاضیانی,عکس هنگامه قاضیانی

  هنگامه قاضیانی,عکس هنگامه قاضیانی

او در سال 85 در سه فیلم سینمایی "نیلوفر"، "زن دوم"، "به همین سادگی" به ایفای نقش پرداخت که از این میان تنها فیلم رضا میرکریمی به جشنواره آمد.
قاضیانی تحصیل کرده مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه سانفرانسیکو در رشته فلسفه است و پیش از این در تئاتر فعالیت های زیادی داشته و از جمله "خرس"، "مثل خون"، "برای استیک"، "دفتر یادداشت"، "قضیه تراخیس"، "خرس" و "خواستگاری" نمونه هایی از فعالیت او در عرصه تئاتر بوده است.

   هنگامه قاضیانی,عکس هنگامه قاضیانی

 هنگامه در فیلم سینمایی "به همین سادگی" نقش یک زن خانه دار شهرستانی را که در مناسبات شهری تهران امروزی دچار تردید در زندگی با همسرش شده بازی کرد که برای نقش آفرینی زیبایش در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1386 را دریافت کرد.
او در کنار فعالیت هنری خود ترجمه کتاب "سرزمین مرد سرخپوست قانون مرد سفید پوست" را نوشته ویککومب واشیرن را در کارنامه کاری خود دارد.

   هنگامه قاضیانی,عکس هنگامه قاضیانی

 قاضیانی در فیلم سینمایی "برف روی شیروانی داغ" در سال 89 و همچنین در فیلم سینمایی آینه های روبرو به کارگردانی نگار آذربایجانی به صورت افتخاری به ایفای نقش پرداخت.

   هنگامه قاضیانی,عکس هنگامه قاضیانی

 این بازیگر خوش استعداد سال گذشته با دو فیلم سینمایی "میگرن" به کارگردانی مانلی شجاعی فرد و فیلم سینمایی "روزهای زندگی" به کارگردانی پرویز شیخ طادی به ایفای نقش پرداخت و توانست بار دیگر برای بازی در فیلم سینمایی روزهای زندگی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از سی امین جشنواره فیلم فجر بدست آورد.
"روزهای زندگی" فقط برای هنگامه قاضیانی افتخار آفرینی نبود بلکه فیلم در 10 بخش دیگر نیز کاندید شده بود که دیپلم افتخار بهترین فیلم، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی،‌سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری، سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه میدانی، سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی و دیپلم افتخار برای بهترین صداگذاری را دریافت کرد که در نیمه اول سال نیز فیلم اکران شد گرچه فیلم در اکران عمومی چندان موفق نبود.

منبع:yjc.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------