آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

محمود عزیزی : وزیر جدید به مشکل معیشت هنرمندان بپردازد / چرا یک فوق لیسانس هنر باید بیکار باشد؟



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,محمود عزیزی

محمود عزیزی گفت: امیدوارم با این تحولات دولت بتواند بخشی از مطالبات مردم را در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگ و هنر را در این فرصت کوتاه جامه عمل بپوشاند و به مشکل معیشت هنرمندان بپردازد.

به گزارش میزان،  محمود عزیزی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، با اشاره به انتصاب صالحی امیری به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اول از همه به نمایندگان ملت و انتخاب آنها تبریک می گویم. امیدوارم با این تحولات دولت بتواند بخشی از مطالبات مردم را در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگ و هنر را در این فرصت کوتاه جامه عمل بپوشانند.

 

بازیگر فیلم «بادیگارد» توقعات هنرمندان از وزیر جدید را اینگونه شرح داد: ما توقع نداریم که آقای صالحی به مجموعه لیستی که دادند و قرار شد آنها را انجام دهند، رسیدگی کنند. اگر وزیر بتواند به یک الی دو مورد از موارد آن لیست عمل کند برای ما کافی است چراکه رسیدگی به مطالب آمده شده در لیست به 10 تا 15 سال وقت نیازمند است.

 

بازیگر سریال "ستایش" اولین خواسته خود را تامین معیشت و بیمه هنرمندان عنوان کرد و افزود: اولین خواسته ما بیمه تامین اجتماعی برای هنرمندان است. ایجاد کار برای هنرمندان یکی از دغدغه های اساسی جامعه هنر است. نبود کار و ضعف در معیشت مشکل بزرگی در عرصه هنر محسوب می شود. وقتی به هر دلایلی شرایطی فراهم می شود و فردی فارغ التحصیل رشته هنر می شود باید برای او کار وجود داشته باشد.

 

وی در همین رابطه ادامه داد: چرا فردی با مدرک کارشناسی ارشد رشته های هنری، دربان و نگهبان می شود؟

 

عزیزی توجه به دانشجویان هنر را یکی از مطالبات عرصه فرهنگ و هنر اعلام نموده و تصریح کرد: هیات دولت باید بتواند به ازای یک دهم یا یک صدم فارغ التحصیلان رشته هنر محیط کار فراهم کند. امیدوارم هنرمندان بتوانند تمامی اقشار را تحت پوشش قرار دهند.

 

بازیگر سریال«مسیر سبز» با اشاره به فرصت کم وزیر جدید برای رسیدگی به مشکلات خاطرنشان کرد: من آرزو می کنم و امیدوارم آقای صالحی امیری بتوانند از آن لیست برنامه هایشان، یک یا دو مورد را در این فرصت اندک اجرا کنند و من فکر می کنم در صورت بروز این اتفاق کارآمدی خودشان را نشان داده و به رسالت خود جامه عمل پوشانده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------