آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

سریال‌های تلویزیون کدامند؟



تلویزیون که ماه‌های گذشته را با پخش حداقلی مجموعه‌های نمایشی جدید و به روی آنتن بردن سریال‌های تکراری گذرانده بود، این روزها تلاش می‌کند با پخش سریال‌هایی جدید، رنگ و بوی جدیدی به آنتن خود بدهد.

 تلویزیون این روزها با پخش سریال‌هایی همچون «معمای شاه»، «هشت و نیم دقیقه» و «ماه و پلنگ» تا حدودی از پخش سریال‌های تکراری فاصله گرفته است.

 

به گزارش ایسنا، «علی‌البدل»، «پرستاران»،، «همسایه‌ها»، «دیوار شیشه‌ای»، «روزهای بی‌قراری» و «آسمان هوای بارانی دارد» از جمله سریال‌هایی است که این روزها خبر ساخت آنها در مراحل مختلف به گوش می‌رسد.

 

«معمای شاه» در سراشیبی راه

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سریال‌های تلویزیون

 

مجموعه «معمای شاه» که این روزها در سراشیبی ساخت خود قرار دارد، تا دو هفته دیگر به پایان می‌رسد.

 

«معمای شاه» عنوان مجموعه تلویزیونی با ژانر تاریخی به کارگردانی محمدرضا ورزی است. این سریال داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از مصر، پس از ازدواج با ملکه فوزیه تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد. در ساخت این مجموعه ۸۰ بازیگر اصلی، ۵۴۰ بازیگر فرعی و بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل سینما و تلویزیون ایران حضور دارند. مجموعه «معمای شاه» در خصوص جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره پادشاهی محمدرضا پهلوی است.

 

اخباری درباره پخش هر شبی این سریال بعد از پایان دهه اول محرم مطرح شد و در نهایت با جمع‌بندی‌هایی با گذشت یازده ماه از آغاز پخش سریال «معمای شاه» و نمایش ۴۱ قسمت از این اثر تاریخی، سازمان صدا و سیما شیوه پخش این اثر تاریخی را تغییر داد و مقرر شد این سریال به صورت هر شبی پخش شود. بر اساس تصمیم‌های صورت گرفته، مخاطبان «معمای شاه» شش روز در هفته شاهد پخش این سریال تاریخی هستند.

 

ورزی بیش از سه سال است که وقت خود را صرف ساخت «معمای شاه» کرده است؛ سریالی تاریخی که قصد دارد ۴۰ سال از تاریخ معاصر ایران را نمایش دهد.

 

ورزی پیش از این در گفت‌وگویی تفصیلی با ایسنا بر این نکته تاکید داشت که "«معمای شاه» با نگاهی که به برخی مسائل دارد، می‌تواند شرایط ویژه‌ای را جهت اطلاع‌رسانی ایجاد کند."

 

این کارگردان مطرح کرده بود: "سریال «معمای شاه» قرار نیست تاریخ ایران را تحریف کند."

 

«هشت و نیم دقیقه» در شبکه دو

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سریال‌های تلویزیون

 

این مجموعه نیز از ابتدای آبان ماه هر شب به روی آنتن شبکه دو سیما رفته و اکنون نیز در حال پخش است.

 

«هشت و نیم دقیقه» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید، کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و نگارش آزیتا ایرایی، علی دادرس و بابک کایدان با محوریت موضوعی همدلی و ایثار در یک خانواده ایرانی به نقش مهم و تاثیرگذار زن در سرپرستی و تربیت فرزند بعد از فوت همسر و دفاع از حقوق و کیان خانواده در این شرایط می‌پردازد.

 

در این سریال بازیگرانی چون پژمان بازغی، سام درخشانی، شبنم قلی خانی، آشا محرابی، سیامک اطلسی، بهرنگ علوی،  مزدک رستمی، الهه حصاری و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

«ماه و پلنگ» در شبکه سه       

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سریال‌های تلویزیون

 

مجموعه تلویزیونی «ماه و پلنگ» نیز به کارگردانی احمد امینی از ۱۵ آبان ماه روی آنتن شبکه سه سیما قرار گرفته است. «ماه و پلنگ» از آن دسته سریال‌هایی است که تا نیمه آن در زمان گذشته (پنج سال پیش) سیر می‌کند و بعد از قسمت ۱۶ قصه‌ها در زمان حال روایت می‌شوند.

 

این سریال تلویزیونی به تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب کاری از گروه فیلم و سریال  شبکه سه سیماست که سعید مطلبی در ۳۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای نگارش آن را بر عهده داشته است.

 

این سریال چند شخصیت اصلی دارد؛ امیرمحمد زند در نقش فریدون و ویدا جوان در نقش کتایون دختر عموی او مقابل یکدیگر بازی می‌کنند و بخشی از داستان عاشقانه این سریال را تشکیل می‌دهند.

 

داریوش ارجمند، علی شادمان، شاهرخ استخری، ویدا جوان، بیتا سحرخیز، آتنه فقیه نصیری، فرهاد جم، شیوا خنیاگر، مریم کاظمی، علی سلیمانی، سعید داخ، صدرالدین شجره، امیر محمد زند، شهروز ابراهیمی، پوراندخت مهیمن، شهین تسلیمی، علیرضا استادی، احسان امانی، لیلا عزیزی، حمید عرب سرخی،   پاوانه افسر، پرویز سیرتی، مجید جعفری، عطا عمرانی، مسعود انتظاری،شهرام پور ولی، مینا دلشاد، حسین فلاح افشار، نسرین صالح آبادی، لی لی فرهاد پور، جهانگیر اژدری، ماریه تهرانچی، محمدرضا نوروز، مجید نوروزی، رضا شهابی، علیرضا شهسواری، داریوش اشرفی، رضا شریف، نازنین مهیمنی، خسرو خان محمدی و علی ولیانی گروه بازیگران این مجموعه تلویزیونی را تشکیل می‌دهند.

 

«دختران حوا» در شبکه تهران

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سریال‌های تلویزیون

 

بر اساس این گزارش، سریال «دختران حوا» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳ از شبکه تهران پخش می‌شود. تکرار این سریال هر روز ساعت ۰۹:۳۰ و ۰۲:۵۵ است.

 

داستان سریال «دختران حوا» که برای دومین بار از شبکه تهران پخش می‌شود، درباره زنی به نام ثریا است که در زندان در آخرین روزهای زندگی خود پرده از رازی بزرگ برداشته و از شیوا مددکار زندان کمک می‌طلبد. در این راه شیوا برای پی بردن به این راز درگیر ماجراهای مختلف می‌شود. این سریال به داستان زندگی سه دختر در سه قشر جامعه که با فرهنگ‌های متفاوت زندگی می‌کنند، اشاره دارد.

 

این سریال در ۳۴ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تهیه شده و در آن یکتا ناصر در نقش شیوا، پوریا پورسرخ در نقش بهزاد ، امیر حسین رستمی در نقش مسعود آزاد، نیما شاهرخ شاهی در نقش کامران ، گوهر خیر اندیش در نقش ثریا ، ایرج راد در نقش دکتر شمس بازی می کنند.

 

شبکه تهران سریال‌های «دختر امپراطور» (هر روز ساعت ۱۹) و «هشدار برای کبری ۱۱» (پنجشنبه ها ۱۹ و ۵۰ دقیقه) را هم پخش می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------